[Parallels] Virtuele mac osx

Pagina: 1
Acties:

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 16:20
Goedeavond,

Ik ben benieuwd of OSX ook virtueel kan worden gedraaid binnen Parallels. Heeft hier iemand ervaring mee?

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens de manual wordt Mac OS X Snow Leopard Server 10.6.x ondersteund:

http://www.parallels.com/support/pdfm6/

• John
schooierd schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:47:
Volgens de manual wordt Mac OS X Snow Leopard Server 10.6.x ondersteund:

http://www.parallels.com/support/pdfm6/
Hier staat niets over Mac OSX installeren op Parallels. Zelfs niet in de technische documentatie.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het draaien van de non-server variant van Mac OSX in een virtual machine is verboden aldus de EULA van Mac OSX. Los van de -altijd terugkerende- discussie over de juridische houdbaarheid van een EULA, is het een feit dat alle virtualisatiepakketten die op Mac OSX draaien een OSX client kunnen herkennen en de gebruiker daarna met een foutmelding wijzen op het feit dat dit dus niet werkt.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat je uberhaupt enige moeite hebt gedaan om zelf een antwoord te vinden, aangezien dit bijzonder eenvoudig te vinden is via je favoriete zoekmachine.

Launching containers into space

• John
Whieee schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:18:
Het draaien van de non-server variant van Mac OSX in een virtual machine is verboden aldus de EULA van Mac OSX. Los van de -altijd terugkerende- discussie over de juridische houdbaarheid van een EULA, is het een feit dat alle virtualisatiepakketten die op Mac OSX draaien een OSX client kunnen herkennen en de gebruiker daarna met een foutmelding wijzen op het feit dat dit dus niet werkt.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat je uberhaupt enige moeite hebt gedaan om zelf een antwoord te vinden, aangezien dit bijzonder eenvoudig te vinden is via je favoriete zoekmachine.
Dit heb ik wel gedaan, voordat ik dit topic had gemaakt.

Lost van dit, bedankt voor het antwoord. :)

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 17:25
Apple heeft zelf aangeven dat Mac OSX server wel virtueel mag draaien, misschien interessant richting de toekomst aangezien OSX Lion der server variant ingebakken zit. Lijkt me dat je die dan wel virtueel mag draaien :? ? De verplichting is wel dat je Apple hardware gebruikt.

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
bilzard schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:59:
[...]

Hier staat niets over Mac OSX installeren op Parallels. Zelfs niet in de technische documentatie.
De manual -waarnaar ik verwees- staat onderaan (Parallels Desktop User’s Guide, pag 62).

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

invoil schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:08:
[...]

Apple heeft zelf aangeven dat Mac OSX server wel virtueel mag draaien, misschien interessant richting de toekomst aangezien OSX Lion der server variant ingebakken zit. Lijkt me dat je die dan wel virtueel mag draaien :? ? De verplichting is wel dat je Apple hardware gebruikt.
Lion is echter nog niet uit, en het is nog maar de vraag of Apple niet terug gaat komen op het integreren van de server componenten. Immers, in de huidige developer preview bestaat er een aparte server-build. Sowieso is het onverstandig om conclusies te trekken op basis van developer previews. We hebben immers ook al menig developer preview van Mac OSX gezien met ZFS support, en dat heeft het nog altijd niet tot de final gehaald ;)
bilzard schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:21:
[...]

Dit heb ik wel gedaan, voordat ik dit topic had gemaakt.

Lost van dit, bedankt voor het antwoord. :)
Puur uit nieuwsgierigheid: waar heb je gezocht, en welke zoektermen heb je gebruikt? Ik kan me haast niet voorstellen dat je niets hebt kunnen vinden.

Launching containers into space

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 17:25
Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat server editie weg gaat en in de "normale" versie wordt ingebouwd zie onderstaand stukje:

"Lion Server maakt nu deel uit van Mac OS X Lion. Hierdoor maak je in een handomdraai een server van je Mac en profiteer je van de vele voorzieningen die Lion Server te bieden heeft. Hieronder volgen enkele van de nieuwe voorzieningen die serverimplementatie een stuk sneller en gemakkelijker maken."
bron: http://www.apple.com/nl/macosx/lion/

Ik snap dat speculeren weinig zin heeft maar het is wel een interessant onderwerp en er zijn momenteel ook wel truukjes om het wel werkend te krijgen, maar daarvoor net zoals eerder gezegd is dat via de bekende zoekmachine prima te vinden.

• mr.niceguy.89
  • Laatst online: 29-08-2018

Leuk dat het niet mag van de regelgeving van apple.
Zolang je de wet niet overschrijd is er niks aan de hand. Hetzelfde verhaal is met het installeren van apple software op non apple hardware. Zolang je maar een geldige licentie hebt.
Pagina: 1