Goedeavond,
Ik ben benieuwd of OSX ook virtueel kan worden gedraaid binnen Parallels. Heeft hier iemand ervaring mee?
Ik ben benieuwd of OSX ook virtueel kan worden gedraaid binnen Parallels. Heeft hier iemand ervaring mee?
Hier staat niets over Mac OSX installeren op Parallels. Zelfs niet in de technische documentatie.schooierd schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:47:
Volgens de manual wordt Mac OS X Snow Leopard Server 10.6.x ondersteund:
http://www.parallels.com/support/pdfm6/
Launching containers into space
Dit heb ik wel gedaan, voordat ik dit topic had gemaakt.Whieee schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:18:
Het draaien van de non-server variant van Mac OSX in een virtual machine is verboden aldus de EULA van Mac OSX. Los van de -altijd terugkerende- discussie over de juridische houdbaarheid van een EULA, is het een feit dat alle virtualisatiepakketten die op Mac OSX draaien een OSX client kunnen herkennen en de gebruiker daarna met een foutmelding wijzen op het feit dat dit dus niet werkt.
Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat je uberhaupt enige moeite hebt gedaan om zelf een antwoord te vinden, aangezien dit bijzonder eenvoudig te vinden is via je favoriete zoekmachine.
Apple heeft zelf aangeven dat Mac OSX server wel virtueel mag draaien, misschien interessant richting de toekomst aangezien OSX Lion der server variant ingebakken zit. Lijkt me dat je die dan wel virtueel mag draaienWhieee schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:18:
Het draaien van de non-server variant van Mac OSX in een virtual machine is verboden aldus de EULA van Mac OSX. Los van de -altijd terugkerende- discussie over de juridische houdbaarheid van een EULA, is het een feit dat alle virtualisatiepakketten die op Mac OSX draaien een OSX client kunnen herkennen en de gebruiker daarna met een foutmelding wijzen op het feit dat dit dus niet werkt.
De manual -waarnaar ik verwees- staat onderaan (Parallels Desktop User’s Guide, pag 62).bilzard schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:59:
[...]
Hier staat niets over Mac OSX installeren op Parallels. Zelfs niet in de technische documentatie.
Lion is echter nog niet uit, en het is nog maar de vraag of Apple niet terug gaat komen op het integreren van de server componenten. Immers, in de huidige developer preview bestaat er een aparte server-build. Sowieso is het onverstandig om conclusies te trekken op basis van developer previews. We hebben immers ook al menig developer preview van Mac OSX gezien met ZFS support, en dat heeft het nog altijd niet tot de final gehaaldinvoil schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:08:
[...]
Apple heeft zelf aangeven dat Mac OSX server wel virtueel mag draaien, misschien interessant richting de toekomst aangezien OSX Lion der server variant ingebakken zit. Lijkt me dat je die dan wel virtueel mag draaien? De verplichting is wel dat je Apple hardware gebruikt.
Puur uit nieuwsgierigheid: waar heb je gezocht, en welke zoektermen heb je gebruikt? Ik kan me haast niet voorstellen dat je niets hebt kunnen vinden.bilzard schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:21:
[...]
Dit heb ik wel gedaan, voordat ik dit topic had gemaakt.
Lost van dit, bedankt voor het antwoord.
Launching containers into space
Leuk dat het niet mag van de regelgeving van apple.Whieee schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:18:
Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat je uberhaupt enige moeite hebt gedaan om zelf een antwoord te vinden, aangezien dit bijzonder eenvoudig te vinden is via je favoriete zoekmachine.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq