Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan een oudere router performance problemen opleveren ?
Het betreft een router medion van een 6-tal jaartjes oud.
Ondertussen zie ik in m"n omgeving dat ik gemakkelijk een 20-tal andere netwerken kan "zien"
Soms merk ik op m"n ipod touch dat het netwerk niet stabiel blijft.
ook de connectie naar men nas (wired) op router naar de macbook (wifi) neemt wel wat tijd in beslag.
De airport audio verbinding naar de (wired) airport express valt soms uit

kan een nieuwe router hulp bieden?
dan denk ik aan een airport extreme / of linksys E4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Vaak gaat de performance achteruit, vergeet niet dat deze apparaten bij veel verkeer flink heet kunnen worden vanwege dat het routers zijn en geen switch. Bij de router moet al het verkeer in de juiste banen geleidt worden in plaats van alles lekker rondsturen. De processor wordt hierbij wel boven de 40 graden.

Vaak is het slim om een zeer lange (zo lang je pc aanstaat) je router te pingen. Run -> CMD -> ping 192.168.1.1 -t Mocht hierbij de verbinding wegvallen (liefst bij meerdere pc's) dan is het mogelijk tijd voor een nieuwe router. Een tweede optie is om je provider op te bellen en vragen of ze kunnen kijken of het aan de modem of de router ligt. Vaak willen ze gerust vertellen of er storingen zijn geweest in jouw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
via iStumbler zie ik slechts een connectie van 44%, echter is de afstand tussen laptop / router slechts4m en 1 muurtje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk opwelke kanalen er met welke sterkte er uitgezonden wordt.
anders gooi je een screendumpje hier neer als je daar niet uitkomt

als het echt vol zit dan is het de moeite waard om op de 5ghz te gaan kijken

[ Voor 48% gewijzigd door Fish op 04-04-2011 21:47 ]

Iperf