Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
Dag allemaal,

Vorige week heb ik e.e.a. geïnvesteerd in wat beter geluid, het resultaat valt me echter tegen. Ik vraag me nu echter af, wat kan de oorzaak zijn?

Even de relevante specs:

Moederbord: ASUS P5K SE (onboard 8ch.)
PCI Audio: Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1
Speakers: Logitech Surround Sound Speakers Z506 (5.1)

In eerste instantie heb ik dus alleen het Logitech speakerset aangeschaft ter vervanging van mijn D-merk Q-ware 2.1 setje. Hierna vond ik de geluidskwaliteit echter erg mager, zeker in de middentonen. Het resultaat is een wat vervormd krakerig geluid, met name als het geluid niet heel hard staat. Na wat Google-en maar besloten dat het wellicht aan het MB lag dus nog geïnvesteerd in de genoemde geluidskaart. Na eerst een DOA ontvangen te hebben heb ik zaterdag een werkende kaart geplaatst maar eerlijk gezegd valt dit me ook tegen. Zoals ik al zei, bijvoorbeeld rustige pianomuziek klinkt krakerig, het is het net niet zegmaar. D'r zit op sommige toonhoogtes een ruis in alsof je naar een radiozender luistert die net niet goed afgesteld staat...

Als ik mijn oude setje met een al evenoude Dell Latitude ernaast zet klinken dezelfde MP3's nog beter in de oude situatie dan met het huidige... En voor mijn gevoel klinkt de oude laptop icm met de Logitech speakers beter dan met mijn PC...

Ik heb overigens in eerste instantie van het zelfde type AuzenTech kaart de drivers geprobeerd, maar die van Club3D bieden meer features. Concreet; Zijn mijn verwachtingen te hoog of kan er iets zijn wat niet in orde is?

Alvast dank voor de tip's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Analoog aangesloten of middels SP/DIF? Want jouw geluidskaart is geroemd door zijn goede analoge componenten, waaraan je weinig hebt als je hem digitaal aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Exorcist schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:12:
Analoog aangesloten of middels SP/DIF? Want jouw geluidskaart is geroemd door zijn goede analoge componenten, waaraan je weinig hebt als je hem digitaal aansluit.
De speakers zijn aangesloten middels drie analoge aansluitingen, groen, zwart en oranje... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:33
Heb je je oude speakers al eens op je nieuwe geluidskaart aangesloten? Hoe klinkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Sjaaky schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:44:
Heb je je oude speakers al eens op je nieuwe geluidskaart aangesloten? Hoe klinkt dat?
Dat klinkt wel goed... :S

Ik ben ook nog eens verder gaan testen, ik heb de oude subwoofer aangesloten op de Agrippa (groene connector) en twee nieuwe speakers op de subwoofer aangesloten. De rest 'los'. Dat klinkt ook perfect.
Andersom, oude speakers op nieuwe subwoofer werkt slecht.

Mag ik concluderen dat er ergens in de subwoofer / versterker iets verkeerd gaat? Want dan wordt het een retourtje MyCom ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat je surround/center om moet wisselen.. Die zitten namelijk op 1 plug.
Pagina: 1