Ben bijna anderhalf jaar geleden benaderd door een medewerker van UChoose en heb wel via zo'n headhunter een baan gekregen die in mijn interessegebied lag (iPhone ontwikkeling). Het mooie was dat het bij een bedrijf was die me de ruimte gaf om de basis hiervoor te leren. Wel verdiende ik relatief weinig bij deze werkgever.
In maart ben ik weer benaderd door een aantal headhunters en mede dankzij de kennis die ik heb opgedaan bij mijn vorige werkgever heb ik een leuke baan aangeboden gekregen in Rotterdam met een net loon. Tevens weer iPhone ontwikkelaar, maar bij deze werkgever krijg ik ook de kans om Android te leren en daarnaast mijn .NET kennis verder bij te spijkeren.
De eerste headhunter had mijn CV gevonden op monsterboard, de andere headhunters hebben me benaderd via LinkedIn. De headhunter die me aan de nieuwste baan geholpen heeft, vertelde me dat zijn klanten over het algemeen niet zo gecharmeerd waren van medewerkers die gerecruit waren via monsterboard, derhalve adviseerde hij me om mijn monsterboard CV verborgen te houden. Ik heb wel twijfels bij dit verhaal, maar via LinkedIn weet men me toch wel te bereiken.
Persoonlijk vind ik headhunters wel relaxed werken, mijn ervaringen zijn goed. Het is vooral belangrijk dat je weet wat jezelf wilt bereiken als je bij een bedrijf op bezoek gaat. De headhunter zal over het algemeen proberen bedrijven aan je te matchen die aan jouw wensen voldoen.
Edit: net even mijn mail gecontroleerd, mijn nieuwste baan is ook via UChoose gegaan.
[
Voor 3% gewijzigd door
MacWolf op 04-04-2011 21:48
]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.