Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
Vorig jaar heb ik mijn CV enige tijd online gehad op o.a. monsterboard. Hierop ben ik door diverse bedrijven benaderd waaronder UChoose. Uiteindelijk is dit, vooral door de reisafstand, niets geworden en heb ik mijn CV weer ingetrokken aangezien ik geen directe reden had om ergens anders te gaan werken.

Ondanks dat ik niet actief op zoek ben hebben ze me onlangs weer benaderd voor een mogelijk interessante vacature.

Graag zou ik willen weten of er iemand ervaring heeft met UChoose en hun manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je komt niet bij UChoose te werken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

UChoose? ik vind het een slecht verzonnen bedrijfsnaam. Ik ben ook wel ns benaderd door van die gladde knakkers die graag een graantje meepikken in de detacheringswereld en zelf 0 ict kennis/ervaring hebben.

Maar nee, ik heb geen ervaring met UChoose.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

UChoose is een jonge en dynamische onderneming ... (:r)

Dat zegt vaak al genoeg ;)

Headhunters kunnen soms wel interessante banen opleveren, bedenk wel in je achterhoofd dat ze ongeveer 25% van je eerste jaarsalaris als commissie ontvangen van de nieuwe werkgever..
Je kunt beter rechtstreeks de werkgever benaderen denk ik, dan heb je wat meer te onderhandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:49:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je komt niet bij UChoose te werken he.
Nee dat is niet de bedoeling. Ze hebben een mogelijk interessante vacature bij een van hun klanten. Wat die vacature precies inhoudt hoor ik deze week als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Frietfabriek schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:23:
[...]

Nee dat is niet de bedoeling. Ze hebben een mogelijk interessante vacature bij een van hun klanten. Wat die vacature precies inhoudt hoor ik deze week als het goed is.
Ik ben wel benieuwd naar een daadwerkelijk succesverhaal, mede tot stand gebracht door UChoose. Na het plaatsen van mijn c.v. op Monsterboard begin 2008 werd ik gebeld door UChoose. Toen ik een week later mijn c.v. iets wijzigde vanwege behaalde certificaten werd ik weer gebeld door UChoose. Ik ben in Q1 van 2008 minstens 4 keer gebeld door allerlei bij UChoose werkende managers en mooi klinkende jobtitles, maar het is nooit tot iets concreets gekomen.

Dus mijn ervaring met UChoose? Leuk als je in de auto zit, je verveelt je en je wordt door UChoose gebeld. Ben je weer een kwartier verder :)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ben bijna anderhalf jaar geleden benaderd door een medewerker van UChoose en heb wel via zo'n headhunter een baan gekregen die in mijn interessegebied lag (iPhone ontwikkeling). Het mooie was dat het bij een bedrijf was die me de ruimte gaf om de basis hiervoor te leren. Wel verdiende ik relatief weinig bij deze werkgever.

In maart ben ik weer benaderd door een aantal headhunters en mede dankzij de kennis die ik heb opgedaan bij mijn vorige werkgever heb ik een leuke baan aangeboden gekregen in Rotterdam met een net loon. Tevens weer iPhone ontwikkelaar, maar bij deze werkgever krijg ik ook de kans om Android te leren en daarnaast mijn .NET kennis verder bij te spijkeren.

De eerste headhunter had mijn CV gevonden op monsterboard, de andere headhunters hebben me benaderd via LinkedIn. De headhunter die me aan de nieuwste baan geholpen heeft, vertelde me dat zijn klanten over het algemeen niet zo gecharmeerd waren van medewerkers die gerecruit waren via monsterboard, derhalve adviseerde hij me om mijn monsterboard CV verborgen te houden. Ik heb wel twijfels bij dit verhaal, maar via LinkedIn weet men me toch wel te bereiken.

Persoonlijk vind ik headhunters wel relaxed werken, mijn ervaringen zijn goed. Het is vooral belangrijk dat je weet wat jezelf wilt bereiken als je bij een bedrijf op bezoek gaat. De headhunter zal over het algemeen proberen bedrijven aan je te matchen die aan jouw wensen voldoen.

Edit: net even mijn mail gecontroleerd, mijn nieuwste baan is ook via UChoose gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door MacWolf op 04-04-2011 21:48 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik heb waardeloze ervaring met UChoose. Ooit via hun eens ergens op gesprek gegaan, maar had geen klik met het bedrijf in kwestie. UChoose bleef maar pushen om toch nog eens een tweede keer te gaan praten totdat ik er moe van werd. Toen alle telefoonnummers van UChoose maar geblokkeerd in mijn telefoon, werd een stuk rustiger toen :-) Later het bedrijf nog opgebeld en mijn ervaringen met UChoose met ze besproken, en zij hadden mijn verhaal vaker gehoord.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
MacWolf schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:46:
... derhalve adviseerde hij me om mijn monsterboard CV verborgen te houden ...
Dit verhaal heb ik toen ook gehoord. Nu benaderd UChoose me vooral via LinkedIn met vooraf het verzoek om telefonisch contact op te nemen. De laatste keer dat ik contact met ze gehad heb zat ik met twee collega's in de auto en dat praat niet zo makkelijk. Er zou de volgende dag teruggebeld worden. Nooit meer iets van vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk om te weten voor werkzoekenden, als een bedrijf iemand wil aannemen via UChoose kost dat minimaal 8000 euro.... Je bent dus beter af met zelf even zoeken, dan zal een bedrijf je eerder aannemen (8000 euro is toch een investering, vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt is dat een risico voor het bedrijf).. Tevens kun je dan wat beter loononderhandelen, omdat het bedrijf niet de "beloning" van de recruiter (vaak XX % van jouw nieuwe jaarsalaris) hoef te betalen..

verder hoef ik niet op m'n signature te wijzen denk ik :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:38:
... als een bedrijf iemand wil aannemen via UChoose kost dat minimaal 8000 euro...
Met deze informatie erbij lijkt het me inderdaad beter om niet via UChoose of een dergelijk bedrijf ergens aan de slag te gaan. Maar zoals in de topic start al is aangegeven ben ik eigenlijk helemaal niet opzoek en blijf ik voorlopig waar ik zit.

Bedankt voor jullie informatie.

Overigens ben ik tot op heden niet gebeld terwijl ze dit via LinkedIn wel netjes gevraagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Frietfabriek schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:17:
[...]

Met deze informatie erbij lijkt het me inderdaad beter om niet via UChoose of een dergelijk bedrijf ergens aan de slag te gaan. Maar zoals in de topic start al is aangegeven ben ik eigenlijk helemaal niet opzoek en blijf ik voorlopig waar ik zit.

Bedankt voor jullie informatie.

Overigens ben ik tot op heden niet gebeld terwijl ze dit via LinkedIn wel netjes gevraagd hebben.
Er zitten wel goede recruiters/headhunters tussen hoor. Dat zijn de mensen die je bij een bedrijf naar binnen kunnen loodsen. Toch handig als zo iemand een sollicitatiegesprek voor je kan regelen in een tijd waar rustig 200 reacties op 1 vacature kunnen binnenkomen.

En ja, zulke tussenpersonen zijn niet gratis. Maar bedenk je het volgende. Als je als afdelingshoofd een jaarbudget van enkele miljoenen euro hebt dan heb je liever de juiste man op de juiste plaats. Dat plaatst die 8.000 euro in een ander perspectief. Een werving & selectie-proces is iets wat je liever niet onnodig dubbel doet :)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietfabriek
Rizzi schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:13:
Er zitten wel goede recruiters/headhunters tussen hoor. Dat zijn de mensen die je bij een bedrijf naar binnen kunnen loodsen. Toch handig als zo iemand een sollicitatiegesprek voor je kan regelen in een tijd waar rustig 200 reacties op 1 vacature kunnen binnenkomen.
Hier kan denk ik ook de vergelijking getrokken worden met veel vraagstukken m.b.t. programmeren over wat de beste oplossing is. Het antwoord daarop is vaak: it depends.
In het geval wat Rizzi schetst kan het zeker handig zijn. Stel dat ze je binnenloodsen bij een klein bedrijf in een goede banen markt is de toegevoegde waarde wat minder.

Zou het voor een werkgever niet meespelen als iemand zelf veel moeite doet om binnen te komen i.p.v. gebruik te maken van de diensten van een recruiter? Hoe kijken de werkgevers daar tegenaan? Zal ook wel afhangen van het type bedrijf en de grootte ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze zo nu en dan in de mailbox hangen met vrij onprofessioneel overkomende boodschappen.

Toppunt was laatst toen mijn vriendin toevallig opnam en de kneus beledigd ging doen toen hij mij niet te spreken kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayBox
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:22
Ze zetten je ook in een database. Ik kreeg zelfs oproepen uit Londen. Ik heb maar niet opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:19:
Heb ze zo nu en dan in de mailbox hangen met vrij onprofessioneel overkomende boodschappen.

Toppunt was laatst toen mijn vriendin toevallig opnam en de kneus beledigd ging doen toen hij mij niet te spreken kreeg.
Lijkt mij inderdaad genoeg te zeggen over het bedrijf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinmeiryu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02-2023
Alleen voor deze topic, heb ik een account aangemaakt op Tweakers.
Meestal lurk ik, maar ik zal maar even een bijdrage maken.

Mijn eerste ervaring met UChoose, was toen ik net was afgestudeerd. Het eerste wat je merkt is dat ze heel erg los praten alsof het je vrienden zijn en dat ze je heel snel dingen wijsmaken omdat je net nieuw bent.

Het domme van mij toen, was dat ik bij meerdere recruitment bureaus tegelijk bezig was (wat best chaotisch ging) en toen ik dit bij UChoose bekend maakte, vroegen ze met welke recruiter ik te maken had en ik kreeg het volgende te horen:

"Oh! XXXXX, ja dit ken ik wel. Ik zal hem wel zelf spreken om te vertellen dat jij al bezig bent met mij."

Dat is gewoon keihard liegen in mijn gezicht.

Verder bellen ze mij tegenwoordig minstens 1 keer per week. Ik heb hun nummer geblacklist en ze laten echt nooit voicemails achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn ervaring met UChoose is dat het een van de vele recruitment cowboys is. Voor de werkzoekende is mijn ervaring dat ze vaak wel concrete vacatures hebben (in tegenstelling tot veel anderen die wel naar je cv hengelen maar bij opdrachtgevers nergens binnen zijn). Naar hun klanten (de werkgevers dus) spelen ze vooral een smerig spelletje. Kennen ze immers het profiel van een kandidaat (bijvoorbeeld omdat ze die net geplaatst hebben) dan proberen ze die rustig na een half jaar weer los te trekken om elders te plaatsen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:38:
Belangrijk om te weten voor werkzoekenden, als een bedrijf iemand wil aannemen via UChoose kost dat minimaal 8000 euro.... Je bent dus beter af met zelf even zoeken, dan zal een bedrijf je eerder aannemen (8000 euro is toch een investering, vooral als je nog niet zoveel ervaring hebt is dat een risico voor het bedrijf).. Tevens kun je dan wat beter loononderhandelen, omdat het bedrijf niet de "beloning" van de recruiter (vaak XX % van jouw nieuwe jaarsalaris) hoef te betalen..

verder hoef ik niet op m'n signature te wijzen denk ik :P
Dat geldt voor alle recruiters. 8000 euro is in die wereld niet eens veel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Mijn ervaringen met UChoose zijn niet al te best, heel herkenbaar verhaal. Was net ergens in dienst en had net de eerst ".NET-ervaring" op m'n LinkedIn profiel gezet en werd binnen een week gebeld.

Heel joviaal, doen net of ze je al jaren kennen, en ik tuinde er volledig in omdat het daadwerkelijk mijn eerste recruiter was....

Vervolgens een dag later gemaild dat ik niks zoek en committment voor de huidige werkgever heb gegeven. Vervolgens werd ik elke 2 weken gebeld. Ze hebben ondertussen de derde spamklacht van me ontvangen via de OPTA want ze blijven maar doorgaan. Nou, ik ook :)

Heel hard wegrennen van deze cv-schuivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Pfffff UChoose. Stelletje mafklappers daar. Heel hard van wegrennen. Geef ze niet je 06 nummer, al helemaal niet je CV.
Jou CV is hun product.

Ik heb al meer dan 3 jaar last van die mensen. Iedere keer met 'interessante posities' bij een 'potentiële klant'. Ze kunnen geen klantnaam geven, geen functieprofiel, geen details, niks.
1 keer heeft een recruiter callcentermuts zijn mond voorbij gepraat en een naam van zijn 'klant' genoemd. Heb het beste bedrijf zelf even gebeld om de incompetente werkwijze van UChoose mede te delen. Guess what, ze doen helemaal geen zaken met die toko....

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Vandaag weer een fantastische mail in de box:
Goedemiddag Rutger,
Hierbij een leuke vacature als softwareontwikkelaar .NET. Reden dat ik jou benader is omdat ik denk dat het gevraagde profiel aansluit bij jou skills!!!
Bij dit bedrijf werk je aan veel uiteenlopende opdrachten met een variatie aan toonaangevende opdrachtgevers in jouw regio.
Denk aan development van onder andere van Windows oplossingen en alles wat daarbij hoort.
Je brengt knelpunten helder in kaart en presenteert voor een duurzame verbeteringen. Je bent verantwoordelijk voor zowel het voor het technische gedeelte met de klant als technisch ontwerp.
Het is je ambitie om je kennis op peil te houden, bij ons kan dat door actief deel te nemen aan ons kenniscentrum van Microsoft.
Als hun partner hebben zij mij gevraagd jou hiervoor (voorzichtig) te polsen. Hoe sta jij hier tegenover? Of wijs je ons (weer)vriendelijk af. Wat uiteraard ook geen enkel probleem is J.
Als je interesse hebt ontvang ik graag jou cv!!!
Deze kan je mailen naar **nothanksbai@goaway.tk** en dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op!!!
1) IK heb deze week van een manager aldaar mail gehad dat het niet netjes is dat ik gemaild blijf worden, en nu dit weer in de box
2) Ik heet geen Rutger
3) Hoe weten ze dat ze mij moeten polsen als ze klaarblijkelijk mijn CV (thank god) niet hebben?

Weer een spamklacht de deur uit. Yay.
Pagina: 1