Welke Wireless-N netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-02 14:12
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een geschikte wireless netwerkadapter voor snel internet.

De internetsnelheid ligt nu rond de 13-15Mbps door de onboard Netwerkadapter - Marvell Yukon 88E8056 - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g. De on board adapter (mobo = ASUS P5K-E/WIFI-AP) is niet snel genoeg voor de internet snelheid (40Mbps) die ik krijg.

Mijn configuratie is als volgt: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007
(MUV de videokaart, ik heb een Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M,DDR3, PCI Express x16, 512MB.)

Ik ben dus op zoek naar een goede netwerkadapter die geschikt is voor hoge snelheden, 802.11n. Het bereik is 1 verdieping met betonnen vloer.

Wat is een goede kaart voor in mijn pc?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47
In de Pricewatch staan genoeg netwerkkaarten voor in jouw computer. Helemaal compleet met reviews!

• hoi_roy
Daar heb ik natuurlijk al wel gekeken, maar ik hoor ook graag de ervaringen van de experts hier.

Daarbij ben ik niet genoeg thuis om te weten welke kaarten nog in mijn configuratie passen, dus die info hoop ik hier ook mee te pikken.

De aansluitingen lijken allemaal zo veel op elkaar en zegt me niet zo veel:
1 PCI Express x16
1 PCI Express x16 ( x4-modus )
2 PCI Express x1
3 PCI

Ik weet dat de video kaart met PCI Express x16 verbonden is. Zouden die andere overblijven. Wat voor kaart moet ik dan hebben?
Past mini PCI express?

OF moet ik gewoon een USB adapter kopen? Die lijken me over het algemeen minder goed omdat zij een kleinere antenne hebben of maakt dat niets uit? (b.v. de Sitecom WL-364)

[ Voor 13% gewijzigd door hoi_roy op 04-04-2011 21:21 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke wireless router gebruik je?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47
Persoonlijk heb ik de laatste tijd erg goed ervaringen met TP-Link voor zowel USB adapters als routers. Met de USB adapter haal ik gewoon ruim 100Mbit (maximale snelheid van het netwerk hier). Echter met mijn interne kaart van Sitecom haal ik meestal maar de helft of driekwart, dat schommelt heel erg. Daarnaast kreeg ik met een Linksys adapter geen fatsoenlijke netwerksnelheden.

Je moet namelijk met verschillende zaken rekening houden, waaronder dikte van muren of de omgeving met draadloze netwerken. Ook moet je jezelf niet verkijken op lengte van antennes. Voor de ideale situatie wil je namelijk antennes hebben waarvan de lengte in 24 (2.4 GHz) past. Bijvoorbeeld 6 of 12 centimeter is ideaal. Alsmede dat de kwaliteit van antennes nogal ertoe doet.

• hoi_roy
Dank voor de reacties, dat van die antennes klinkt logisch maar had ik nooit aan gedacht.
Als router maak ik gebruik van een sitecom Wireless Gigabit Router 300N WL-351.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Houd er rekening mee dat het vervangen van je wireless adapter, ook al is het een heule goede, de winst vies kan tegenvallen. En zelfs kan het zijn dat je blijft hangen op diezelfde 13-15Mbps omdat er simpelweg omgevings variabelen zijn die hogere snelheid verhinderen.
En ik weet niet of het in jouw situatie ook geldt, maar 'vroeger' was het zo dat het wireless netwerk draaide op het protocol van de 'traagste' client. Wat dus zou betekenen dat je al je clients op 802.11n over moet zetten en nog steeds de kans dat je er niet of nauwelijks iets mee op schiet.

Als je zeker van snelheid wilt zijn, trek je gewoon een UTP kabel. Gegarandeerd hoge snelheden, lage latencies en geen uitval.

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 05-04-2011 21:18 ]

Alles kan stuk.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-02 11:16

IEF

Why so serious?

Wat moet ik nemen?-topics zijn niet gewenst.

Graag zelf onderzoek doen. 'ik hoor graag de mening van experts hier' is dan ook geen argument.
Je zult echt zelf op zoek moeten gaan en op basis van reviews een kaart moeten selecteren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.