Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:53:
het is inderdaad een Nvidia 8400. Gisteravond heeft die nog een hele avond normaal beeld vertoont. Zal een driver update iets uithalen? Ik vind het raar dat die het de ene keer wel doet en andere keer niet, je zou zeggen: kapot is kapot
Ik kom ook verhalen op internet tegen dat de schermkabel los zit of versleten. Deze moet zich links van de power knop bevinden. Is dit een mogelijkheid?
Ik acht de kans klein dat het de kabel is, maar je zou het even kunnen bekijken natuurlijk. Als het goed is kun je de plastic cover boven je toetsenbord eruit klikken. Door een beetje met de kabel te spelen zou je kunnen zien of het beeld slechter wordt.
Een driverupdate zal niet helpen mocht je videochip kapot zijn. Als iets hardwarematig defect is, dan heeft het geen zin om softwarematig iets aan te passen.
Over het algemeen zijn deze problemen lastig om zelf op te lossen. Ook al mocht je de oorzaak van je probleem vinden, dan moet je alsnog opzoek naar een geschikt spare part. Op m'n werk hebben we een hele stapel van deze Acer laptops liggen en is het makkelijker om onderdelen uit te wisselen. Ik heb deze serie van Acer al heel vaak voorbij zien komen met beeldproblemen, dus je bent niet de enige