Toon posts:

Acer Aspire 5720 display probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik opeens het volgende probleem met een Acer Aspire 5720. Het beeld begint op wolken te lijken met de kleuren zwart en wit. Heb een foto toegevoegd hoe dit eruit ziet. Soms heb ik een uur normaal beeld en opeens houdt die er dan mee op. Wat kan dit zijn?

Afbeeldingslocatie: http://roypaschedag.fiberhosted.nl/display.jpg

Het komt ook overeen met het volgende filmpje.
YouTube: acer aspire screen Problem.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:28
Dit is V&A niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er als je een externe monitor aansluit?
Volgens dat fimpje wat je link is het opgelost nadat het scherm werd vervangen, ik gok dus daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Defecte videokaart. Reparatie is zeker mogelijk, wanneer je de juiste apparatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

tha_bulldog schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:23:
Defecte videokaart. Reparatie is zeker mogelijk, wanneer je de juiste apparatuur hebt.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn bij artifacts op het scherm. Het komt geregeld voor bij laptops dat het scherm, de inverter of de videokabel defect is.

Ik kan niet uit het verhaal van de TS opmaken welk type hij precies heeft, maar bepaalde subtypes van deze notebookserie hebben de Nvidia 8400 vgakaart aan boord, welke een bovengemiddeld uitvalpercentage hebben. Als je nog garantie hebt, zou ik de boel gewoon opsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Hoeft niet altijd zo te zijn nee, maar ik heb deze machines al meer dan 100x gerepareerd, dit is 100 procent zeker je videokaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad een Nvidia 8400. Gisteravond heeft die nog een hele avond normaal beeld vertoont. Zal een driver update iets uithalen? Ik vind het raar dat die het de ene keer wel doet en andere keer niet, je zou zeggen: kapot is kapot ;)

Ik kom ook verhalen op internet tegen dat de schermkabel los zit of versleten. Deze moet zich links van de power knop bevinden. Is dit een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:53:
het is inderdaad een Nvidia 8400. Gisteravond heeft die nog een hele avond normaal beeld vertoont. Zal een driver update iets uithalen? Ik vind het raar dat die het de ene keer wel doet en andere keer niet, je zou zeggen: kapot is kapot ;)

Ik kom ook verhalen op internet tegen dat de schermkabel los zit of versleten. Deze moet zich links van de power knop bevinden. Is dit een mogelijkheid?
Ik acht de kans klein dat het de kabel is, maar je zou het even kunnen bekijken natuurlijk. Als het goed is kun je de plastic cover boven je toetsenbord eruit klikken. Door een beetje met de kabel te spelen zou je kunnen zien of het beeld slechter wordt.

Een driverupdate zal niet helpen mocht je videochip kapot zijn. Als iets hardwarematig defect is, dan heeft het geen zin om softwarematig iets aan te passen.

Over het algemeen zijn deze problemen lastig om zelf op te lossen. Ook al mocht je de oorzaak van je probleem vinden, dan moet je alsnog opzoek naar een geschikt spare part. Op m'n werk hebben we een hele stapel van deze Acer laptops liggen en is het makkelijker om onderdelen uit te wisselen. Ik heb deze serie van Acer al heel vaak voorbij zien komen met beeldproblemen, dus je bent niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Laat de TS nog even weten hoe het afgelopen is? ;)
Pagina: 1