Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee maanden een Toshiba laptop, heeft altijd zonder problemen gewerkt. Na een maand heb ik mijn eigen windows 7 ultimate erop gezet, werkte prima. Nu was ik twee weken geleden CoD aan het spelen en ineens loopt mijn hele laptop vast. Maakt een raar scherp geluid en ook ctrl+alt delete werkte niet, de enige optie was dus om de aan/uit knop ingedrukt te houden en opnieuw op te starten. De laptop startte gewoon normaal op totdat ik opnieuw CoD ging spelen, precies hetzelfde probleem. De laptop wordt nogal warm wanneer ik aan het gamen ben, dus ik dacht dat dat het probleem was. Een dag de laptop niet aangehad en de volgende dag weer geprobeerd, geen problemen, ook niet met gamen.

Enige tijd later wil ik mijn laptop weer opstarten en dan geeft hij aan dat er problemen zijn met het booten en dat windows een reparatie wilt uitvoeren. Ik denk laat ik dat maar doen voor de zekerheid, de controle ongeveer een half uur laten lopen, maar de laptop vindt niks. De laptop blijft maar zoeken naar problemen, komt ook niet met een conclusie of wat.

Dan maar weer proberen de laptop normaal op te starten zonder controle, maar hij blijft de controle uitvoeren en vindt nog steeds niks. Nu dacht ik laat ik windows maar opnieuw installeren om van het probleem af te zijn. Windows cd erin en booten vanaf de cd, geen enkel probleem. Nu kom ik bij het selecteren van een drive waarop ik windows wil installeren, geeft de laptop aan dat er geen drives aanwezig zijn en dat ik op load drives moet klikken om deze te laden. Ook dan vindt de laptop geen drives, enkele keren geprobeerd geen succes.

En nu ben ik zo ver dat de laptop niet eens meer wil booten vanaf de dvd, hij geeft nog wel aan dat ik op een toets moet drukken om te booten vanaf dvd, laptop laad de bestanden ook gewoon. Alleen daarna blijft de laptop op een zwart scherm steken met alleen een grotere uitvoering van mijn muis cursor. Weer geprobeerd om een reparatie uit te voeren, lukt ook niet. Laadt de bestanden wel weer opnieuw, maar ook dan weer een zwart scherm maar zonder muis cursor of iets. De laptop maakt dan ook helemaal geen geluid meer. Ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen, de laptop al proberen op te starten zonder accu en alleen op netstroom maar ook dit blijft problemen geven.

Graag zou ik van jullie enkele tips krijgen om dit probleem op te lossen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens een Linux Live CD als Knoppix. Er kan zoveel mis zijn, je moet gestructureerd gaan testen.

En als je toch structuur aanbrengt, misschien kun je dat ook in de tekst hierboven doen? Zo'n lange lap tekst zonder paragrafen of een enkele regel schrikt veel lezers af :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 06:47
Bij een laptop is het zeer gemakkelijk om de HDD te vervangen. Probeer de laptop op verschillende manieren op te starten.
Vervangen van de 2,5" HDD
Vervolgens opstarten met 1 bankje geheugen, als dat niet werkt het andere bankje proberen.

HDD in de laptop even aansluiten op een andere PC/Laptop en daar een test doen met HDD Tune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat zijn snelle reacties, bedankt daarvoor.

Ik ben niet zo heel technisch dus ik heb af en toe wel wat uitleg nodig ;). Wat moe tik precies doen met Linux Live CD? Op een cd zetten? En wat moet ik daarvan precies downloaden, want ik zie zoveel bestanden staan.

Ik zal het met de harde schijf even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is een handig programma voor:
http://unetbootin.sourceforge.net/
kies je distro, een live versie, en na even wachten is hij klaar. Gebruik een usb stick of CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, maar hoe weet ik welke distro en live versie ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet uit, ik pak altijd de nieuwste ubuntu live versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus eerst een linux live cd downloaden, dan via unetbootin het bestand selecteren en branden op de cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ga het even proberen, thx.
Pagina: 1