Advies gevraagd: Samsung UE55D8000/7000 vs PS64D8000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste mede-tweakers,
Ik ben alweer even op zoek naar een nieuwe TV en ben terecht gekomen bij Samsung. Dit vanwege 2 factoren: 1) de prijs-kwaliteit verhouding een 2) Het design.

Ik was altijd een vervent plasma aanhanger vanwege de beeldkwaliteit (zwartwaardes, contrast etc.) en had mezelf plechtig beloofd om dan ook zeker een plasma-tv aan te schaffen mocht het zover komen.
Toen Samsung de PS64D8000 aankondigde dacht ik dan ook, "Dat wordt de mijne!".
Totdat ik afgelopen weekend een winkel binnenliep en daar de LED UE55D8000 zag staan....Wow.
Ik vind dat persoonlijk de mooiste tv (uiterlijk, niet beeldkwaliteit) ooit gemaakt. Zo'n smalle bezel ziet er mijns inziens superstrak uit en zou dan ook prima in mijn huiskamer passen.

Daarnaast vertelde een verkoper mij dat LED op dit moment plasma aan het benaderen is qua kwaliteit.
Die toestellen staan niet echt fijn afgesteld in z'n showroom en er was veel TL licht. Ik kon de beeldkwaliteit dus niet beoordelen.

Maar, ik begon te twijfelen..Misschien kan jullie input me verder helpen.

Mijn omstandigheden:
- De TV komt in de huiskamer te hangen met alleen in de ochtend direct zonlicht.
- De kijkafstand tot het scherm is +/- 3,5 meter.
- Ik zal niet heel veel 3D materiaal gaan kijken
- Een x-box zal er wel komen, maar ik zal niet iedere avond zitten te gamen
- Ik zal de TV vooral gebruiken om veel TV te kijken ( ;-)) en om Blu-Ray te kijken.
- Ik ben geen mierenneuker als het op beeldkwaliteit aankomt. Ik wil gewoon lekker kunnen kijken en me
niet ergeren aan echt storende artifacts. Gewoon Jan Modaal dus. (Ik zeg dit omdat ik soms de meest uitgebreide discussies tegen kom op bepaalde fora over zaken die volgens mij echt heel erg de diepte in gaan)

Eerste vraag : Kunnen jullie me vertelen waarom ik de LED zou moeten kopen of waarom juist de plasma?
Tweede vraag: WTF is het verschil tussen de UE-55D8000 en de UE55D7000?
Zelfs de site van Samsung geeft bij haar productvergelijk als verschil aan dat de ene tot de 8-series behoort en de ander tot de 7-series en that's it.. :?
Ook de verkoper kon geen duidelijk antwoord geven en begon over 3d-brillen die er bij de een wel bij zouden zitten en bij de ander niet.

Alvast hartelijk dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Apache4u op 04-04-2011 18:46 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Grappig! Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem als jij. Op dit moment overweeg ik vooral de Samsung D7000 LED of een Plasma (Samsung D8000 of een Panasonic).

Ten eerste zit er naast het design geen verschil tussen de D7000 en de D8000 LED van Samsung. Je betaalt dus echt voor het design extra. Momenteel neig ik meer naar de LED dan naar de Plasma. Zo lijkt het erop dat de floating blacks nog niet helemaal gefixt zijn. Ook is het nog onduidelijk of de buzz er is bij de Plasma's.

Verder heb ik af en toe wel zonlicht erop, en ookal is het niet de hele dag. Zelfs tijdens die periode wil ik gewoon fijn tv kunnen kijken en daarmee wint LED. Daarnaast energiezuiniger en ik vind de LEDs veel mooier. Plasma wint meestal wel met 3D qua crosstalk, maar bij de nieuwe LED tvs lijkt dit vrijwel helemaal geëlimineerd. Bedenk wel dat je bij plasma dan weer vaak een wat grotere tv kan krijgen dan bij LED voor hetzelfde geld. Voor gamen is plasma ook beter.

Wat ik momenteel doe is gewoon afwachten op wat reviews, want bij mij is er nog geen haast bij. Mocht ik toch besluiten dat de Plasma niks voor mij is (op basis van de reviews), dan ga ik voor een LED tv kijken: de Samsung D7000 óf een Sony TV van dezelfde prijs.

Persoonlijk zeg ik dus nog even wachten op reviews. Haal voor jezelf uit die reviews de voor- en nadelen en bedenk dan wat de beste keuze voor is. Als je zoekt op reviews op Amerikaanse sites, kijk dan altijd voor de D7000, want de D8000 is in Amerika een andere dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Squatjj schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:06:

Ten eerste zit er naast het design geen verschil tussen de D7000 en de D8000 LED van Samsung.
Dank voor je reactie! Maar zit er een verschil in design tussen deze 2? Ik zie alleen dat ze allebei zo'n smalle bezel hebben. Maar verschil zie ik eerlijk gezegd niet?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398716

Ze zijn wel anders, ik heb de D7000 gezien en deze heeft een beetje een bollende hoek in het glazen frame, het frame lijkt iig wel iets groter dan de D8000.

Ik ga toch voor de Plasma D8000 ik weet dat ik me gewoon enorm zal storen aan clouding bij de LED, als dat er niet geweest was, was ik zeker voor de Led gegaan. Ik ben tevens geen echte gamer, kijk eigenlijk alleen HD film & series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tja er is dan ook geen D7000 Plasma :P Het enige verschil in de vezel is volgens mij dat er een hele rode lichte tint inzit, maar schijnbaar is deze amper te zien en zie je het eigenlijk alleen als je er met je neus tegen aanzit. De bolling zie ik zelf niet.

Er zullen aan zowel Plasma als LED dus voor- en nadelen zitten. Voor mij wordt het in ieder geval LED als er een buzz in zit, want door zoiets ga ik me namelijk enorm irriteren. Het beste vind ik dus de reviews afwachten.