Beste tweakers,
In een Android-app die ik maak zit ik met een lastig probleem. Ik heb nu al vrij veel gegoogled maar googlen voor een NullPointer exception is lastig(Het is namelijk best wel code-specifiek). Zelf kom ik er ook niet achter wat ik fout doe.
In mijn code heb ik de volgende regels, ik maak 2 spinners objects.
De regel waarop ik een nullpointer krijg heb ik vetgedrukt. (edit: vetdrukken in code kan niet de regel met error is:
In mijn XML bestand maak ik de spinners als volgt aan:
Ik hoop dat jullie mee willen denken hoe het kan dat ik een NullPointer exception krijg.
Bij voorbaat dank,
Jesse Tielens
In een Android-app die ik maak zit ik met een lastig probleem. Ik heb nu al vrij veel gegoogled maar googlen voor een NullPointer exception is lastig(Het is namelijk best wel code-specifiek). Zelf kom ik er ook niet achter wat ik fout doe.
In mijn code heb ik de volgende regels, ik maak 2 spinners objects.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Spinner spinner = (Spinner) findViewById(R.id.spinner1); // een nieuw spinner object aanmaken. ArrayAdapter adapter = ArrayAdapter.createFromResource(this, R.array.input_array, android.R.layout.simple_spinner_item); //Het spinner object koppelen aan de spinner in XML/firstrun.xml adapter.setDropDownViewResource(android.R.layout.simple_spinner_dropdown_item); //de layout van de spinner instellen. spinner.setAdapter(adapter);//de adapter van de spinner setten. if(getString(R.string.classIsSet).equals("")) { setContentView(R.layout.firstrun); Spinner spinner1 = (Spinner) findViewById(R.id.spinner2); ArrayAdapter adapter1 = ArrayAdapter.createFromResource(this, R.array.input_array2, android.R.layout.simple_spinner_item); adapter1.setDropDownViewResource(android.R.layout.simple_spinner_dropdown_item); spinner1.setAdapter(adapter1); setContentView(R.layout.firstrun); |
De regel waarop ik een nullpointer krijg heb ik vetgedrukt. (edit: vetdrukken in code kan niet de regel met error is:
code:
1
| spinner.setAdapter(adapter);//de adapter van de spinner setten. |
In mijn XML bestand maak ik de spinners als volgt aan:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <Spinner android:id="@+id/spinner1" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:prompt="@string/input_prompt" /> <Spinner android:id="@+id/spinner2" android:layout_width="fill_parent" android:layout_height="wrap_content" android:prompt="@string/input_prompt2" /> |
Ik hoop dat jullie mee willen denken hoe het kan dat ik een NullPointer exception krijg.
Bij voorbaat dank,
Jesse Tielens
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 347253 op 04-04-2011 18:19 ]