Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Aero Glass = disabled door policy... Hoe inschakelen?

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 02:12
We hebben op het werk een Windows 7 machine staan met een nieuwe quad core van Intel erin, 8 Gigabyte geheugen en een dikke grafische kaart. De performance score is 5,9, voldoende om Aero te kunnen draaien.

Maar alle Aero themes zijn 'greyed out'. Back to basic dus...

Het gebruikersaccount heeft Administratorrechten en we kunnen wel bij het configuratiescherm, systeembeheer, beeldschermconfiguratie en de Group Policy Editor. De systeembeheerafdeling weet niet hoe ze alleen voor deze machine Aero kunnen inschakelen / ze hebben er geen tijd voor. En we hebben zelf de vrijheid om dit in te stellen.

Ik vermoed dat het gewoon een instelling is in de Group Policy. Weet iemand welke keys sowieso op "groen" moeten staan voor Aero Glass? Ik heb me rot gegoogled, maar ik kom alleen maar resultaten tegen over het disablen van Aero :(

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Is het een legale versie van Windows? Is de PC pas (deze week) geüpdatet?
Dat kan er allemaal mee te maken hebben.

Als het echt met policies te maken heeft kun je het best TuneUp utilities downloaden, of in het register Aero activeren ;).

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Onbegonnen werk. Indien je policy weet te disablen staat deze na elke herstart weer enabled en tevens na elke 90 tot 120 minuten.
Oh ja, je beheerders kunnen d.m.v. Loopback Policy Processing het disablen van Aero expliciet voor deze PC uitschakelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Xessive op 04-04-2011 17:00 . Reden: Aanvulling loopback policy processing ]

Seriously? Nope, not a bit...

• whitey-d
Windows is gewoon legaal hoor, dat is goed geregeld in elk geval. PC's worden automatisch geupdate.

Het vreemde is dat ik op een vergelijkbare PC met Windows 7 in hetzelfde netwerk wel Aero heb kunnen disablen met wat registry tweaks idd. Maar die werken niet bij de andere PC.

Eens kijken of TuneUp gaat helpen...

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

whitey-d schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:49:
We hebben op het werk een Windows 7 machine staan
Dus....
Vraag het je beheerorganisatie waarom dat is gedaan, want er zal vast wel een rationale achterzitten om die setting de nek om te draaien.
Is die er niet, en leek het $admin wel een goed idee zonder uit te kunnen leggen waarom weet je gelijk waar het misgaat.

En als je wil weten welke optie het is dan draai je een gpresult toch?

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 04-04-2011 17:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• whitey-d
De reden dat het niet ingeschakeld staat had waarschijnlijk iets te maken met dat er veel XP machines in het domein zijn, volgens de systeembeheerder.

gpresult had ik nog niet geprobeerd, ik ga zo'n uitdraai eens doen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

whitey-d schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:05:
De reden dat het niet ingeschakeld staat had waarschijnlijk iets te maken met dat er veel XP machines in het domein zijn, volgens de systeembeheerder.
Slap die beheerder dan eens om de oren met een dikke manual 'hoe beheer ik een heterogene desktopomgeving' alsjeblieft?
:X :X
Alleen al het feit dat Win7 ongeveer 35x zoveel verschillende policy settings bevat moet al voldoende clue zijn dat je Win7 machines niet met je XP policy settings moet gaan beheren maar deze met Win7 specifieke GPOs wil behandelen.
Bijvoorbeeld door scheiding in OU's of als het er weinig zijn met een WMI filter.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
whitey-d schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:05:

Ik denk dat je het andersom moet formuleren. Er staan een paar Win7 machines in het domein...

Seriously? Nope, not a bit...

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:17
Ik heb echt exact hetzelfde. :P Het systeembeheer bij ons zegt: als je het voor elkaar krijgt, moet je het doen.

mijn situatie:
windows 7 met local admin en sinds vandaag met mijn domein account in ons windows xp domein.
run as, regedit enz zijn te gebruiken, eigenlijk alles behalve mijn theme.

is het niet mogelijk na iedere boot deze policy te veranderen, of er zelfs voor de zorgen dat deze policy niet applied wordt? Als voor een oplossing een domein admin nodig is is dat ook geen probleem.

iemand die me zou kunnen helpen?

Of als ik de oplossing zou weten voor het editen van de policy dan wil systeembeheer dit wel doen denk ik, enkel als het snel en eenvoudig te doen is.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 17:21
Goh ... blijkbaar hebben veel systeembeheerders die instelling ...

We hebben 1920*1200 schermen maar onze thin clients kunnen met standaard instellingen maximaal 1920*1080 aan. Ik vragen kan het anders ... antwoord nee. Dus ik wat klooien (letterlijk klooien aangezien de gebruikte methodiek trial and error was). Krijg ik het zelf wel voor elkaar... meld ik dat braaf ... ja als het werkt is het goed wij hebben er verder geen last van.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Pagina: 1