Hey allemaal,
Ik heb sinds ongeveer 2 weken een probleem met het opstarten van Windows 7 x64.
De computer blijft ongeveer een minuut hangen op het POST scherm. Daarna komt de Windows-animatie. Halverwege deze animatie (als het Windows-logo gloeit) bevriest het scherm. De HDD-activity LED staat uit en knippert niet.
Dat duurt ongeveer 2-3 minuten, maar dit verschilt sterk per keer. Daarna gaat hij wel gewoon het OS in.
Hieronder de specificaties van mijn pc:
ASRock 890GX Extreme3
AMD Phenom II X2 555 Black Edition
4GB Kingston ValueRAM (2x2GB) 1333MHz
OCZ Vertex 2 60GB (boot-schijf)
Seagate 500GB (data-schijf)
Antec Earthwatts EA-500D Green (500W)
Ik heb het moederbord en de voeding al vervangen, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Het geheugen heb ik ook afzonderlijk getest, maar het probleem blijft zich voordoen.
Alle ideeen zijn welkom en worden gewaardeerd!
Ik zal zometeen even een filmpje maken van de boot en die vervolgens op YouTube zetten
Ik heb sinds ongeveer 2 weken een probleem met het opstarten van Windows 7 x64.
De computer blijft ongeveer een minuut hangen op het POST scherm. Daarna komt de Windows-animatie. Halverwege deze animatie (als het Windows-logo gloeit) bevriest het scherm. De HDD-activity LED staat uit en knippert niet.
Dat duurt ongeveer 2-3 minuten, maar dit verschilt sterk per keer. Daarna gaat hij wel gewoon het OS in.
Hieronder de specificaties van mijn pc:
ASRock 890GX Extreme3
AMD Phenom II X2 555 Black Edition
4GB Kingston ValueRAM (2x2GB) 1333MHz
OCZ Vertex 2 60GB (boot-schijf)
Seagate 500GB (data-schijf)
Antec Earthwatts EA-500D Green (500W)
Ik heb het moederbord en de voeding al vervangen, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Het geheugen heb ik ook afzonderlijk getest, maar het probleem blijft zich voordoen.
Alle ideeen zijn welkom en worden gewaardeerd!
Ik zal zometeen even een filmpje maken van de boot en die vervolgens op YouTube zetten