[opslag] HD video materiaal in of buiten bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
beste mensen,

bij ons theatergezelschap hebben we onlangs een PANASONIC videocamera aangeschaft waarmee je HD kunt filmen. we zijn nu in het bezit van 2x32GB SD kaartjes, wat uiteindelijk niet genoeg is voor langdurige opslag natuurlijk

nu ben ik op zoek naar een oplossing voor én de opslag van onze videomaterialen, maar tegelijkertijd denk ik na over een backup mogelijkheid.

we werken in een Windows netwerk.

opties:
- NAS in het netwerk, en daar alles heen schrijven (voordeel: kun je een RAID voor gebruiken, nadeel: data ovedracht over 100Mb switches
- 2 externe USB/FIREwire drives (WD ofzo) bij de mycom voor niet zoveel geld, de data zoveel mogelijk op 1 schijf opslaan, en deze een keer in de zoveel tijd naar de 2e schijf kopieren als backup

heeft er iemand nog andere tips of opmerkingen (neig zelf het meeste naar optie 2), alvast dank!

• monsieurpinot
niemand een fijn advies? :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Gebruik maken van de huidige data backup mogelijkheden? Waarom een aparte data opslag voor die filmpjes?
Of hebben jullie nu nog geen backup?

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik denk dat een nas het beste is.

Optie 2 lijkt beter oomdat het sneller is maar ik ben bang dat het lezen van de sd kaartjes ook niet zo snel gaat dus heeft het weinig zin om snelle externe opslag te kopen.

• monsieurpinot
dag mensen,

@Edit Koning: de huidige server die we hebben is qua grootte (fysiek en qua backup) niet toereikend om zulke grote bestanden op op te slaan, vandaar dat ik een alternatief zoek.

@ocdaan: een nas lijkt me ook handig (vanwege de backup utility), maar ons 100Mb netwerk haalt het volgens mij qua snelheid niet bij het lezen vanaf een sd kaartje (via interne cardreader-(usb)). we willen ook de filmpjes bewerken, dus wordt er data geladen op de lokale computer. dit zou wel eens een bottleneck kunnen zijn als je op het netwerk de data opslaat.