Laptop kopen zonder OS, verplichte optie?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb gezocht, maar kon niet echt een duidelijk, betrouwbaar antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ben aan het rondkijken voor een laptop, maar ik wil geen Windows licentie daarbij hebben. Ik heb zonet telefonisch contact gehad met iemand van een webshop en die vertelde mij dat het onmogelijk is om een laptop te kopen zonder licentie. Ik heb nog geprobeerd in te brengen dat dit volgens mij wettelijk niet zomaar mag, maar hij was zeer zeker van zijn zaak, dit mag.

Wie heeft hier ervaring met het kopen van een laptop zonder licentie? Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om na aanschaf van een laptop je geld terug te kunnen krijgen voor een ongebruikte licentie. Iemand daar misschien ervaring mee? Ik vind het onzin om te betalen voor iets wat ik niet gebruik, dat geld geef ik liever uit aan hardware.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt de licentie altijd weigeren he:
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Of dat simpel gaat is een ander verhaal. In theorie moet je daarvoor in eerste instantie zijn bij jouw verkoper. Als die weigert / doorverwijst moet je naar je OEM (asus/dell etc), gaat het daar mis moet je naar MS.

Affijn, andere mensen hebben daar meer ervaring mee. ^^^ zie topic. het wisselt nogal blijkbaar. Ook de bedrag wisselen nogal.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 04-04-2011 16:19 . Reden: /Edit verkeerde link. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Verstekbakker
  • Niet online
Ok, ik zal nog eens zoeken.

Ik vond wel dit: http://equiliberate.org/?q=node/3

Maar ik vermoed dat Nederland een ander verhaal is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Verstekbakker schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:12:
Wie heeft hier ervaring met het kopen van een laptop zonder licentie? Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om na aanschaf van een laptop je geld terug te kunnen krijgen voor een ongebruikte licentie. Iemand daar misschien ervaring mee?
Er is zelfs een heel topic over: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

/edit: Spuit 11 :-(

• Verstekbakker
  • Niet online
Ah, die was ik net tegengekomen in de search, maar is al wat ouder. Ik ga daar ook eens lezen en vragen, dank.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zoals al gezegd, bekijk eens [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund. Lijkt me niet nodig om hier nog een topic voor te openen, dus deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.