Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
Hallo

Ik heb dit Forum (en andere) aandachtig doorgelezen, maar ik heb nog steeds een probleem wat ik niet direct een oplossing voor kan vinden. Zoals velen hier heb ik bij alternate een mooie MSI 6950 op de kop getikt.
keuze hiervoor was eigenlijk om later evt te kunnen upgraden zonder geld te hoeven investeren, ik ben dus zelf niet echt een overklokker (en daar gaat het probleem ook niet over)...

Nu heb ik in mijn nieuwe config echter problemen met spellen dat ze haperen of schokken.
alles @ stock speed
2500K
msi p67-c45
8 gb ram (1600 mhz)
Corsair F60
MSI 6950

Het spel wat ik nu vooral speel is Assassins creed Brotherhood ( in spel alles hoog @1650x1050 oid) en het ziet er grafisch schitterend uit vooral als ik stil sta . Maar zodra ik in beweging kom (ook in andere spellen) merk ik dat ik af en toe wat hickups heb.

Ik heb geprobeerd om verschillende driver versies te installeren 11.2 11.3 11.4 maar dit gaf geen verbetering, tevens de spanning wat te verhogen naar 1.175 (waarde die ik hier veel tegen kwam), ook geen verbetering. zoals gezegd heb ik niets verder veranderd want hij zou spellen makkelijk moeten kunnen draaien.

Als ik in afterburner kijk dan zie ik dat tijdens het spelen de temp van de kaart niet hoger komt dan 55-60 graden wat vrij laag lijkt. Ook zie ik in het FPS grafiekje van afterburner dat hij vaaak terug schiet naar 30 (grafiekje lijkt als iets van zon hartfilmpje met 30 als standaard).
Kan het zijn dat ik in CCC een instelling verkeerd heb staan? waardoor hij naar 30 fps schiet en daardoor een vertraging geeft.
blijft hij te koud, moet ik de temp hoger laten komen bv
of anders.....(zelf invullen )

aangezien hier veel mensen deze zelfde kaart hebben hoop ik dat iemand dit snel kan verhelpen of een oplossings richting heeft.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 13:28
Dit was ook al zo leuk aan Assassin's Creed 2, dat zijn de Ubisoft servers die jou parten spelen.
Hier kun jij helaas niets aan veranderen, behalve misschien op wat rustigere uurtjes spelen (wanneer dat ook moge zijn).
Of Ubisoft moet inzien wat voor een rommel hun nieuwe DRM te weeg brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:20
Welke andere games? Misschien ligt het idd aan het gare DRM van ubisoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Ik weet nog van de eerste assasin's creed dat het spel om de pakweg 10 seconden verbinding ging maken met de ubisoft servers, om de legaliteit van het spel te checken. Hierdoor liep hij vooral bij het bewegen vaak erg hakkelend. Ik heb dat uiteindelijk opgelost door deze verbinding gewoon door te spelen naar localhost in de Windows hosts file. Hielp enorm, en als je het spel toch legaal hebt, wie doet je wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 13:28
Hé das een mooie! Zou je daar misschien wat meer in detail over kunnen treden? Ik ben namelijk ook van plan Brotherhood te kopen, maar ik wil dan niet door die domme DRM tegen worden gehouden om een beetje redelijk van m'n spel te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ik weet niet of dit bij Brotherhood ook zo is, maar bij deel 1 en 2 (in iets ingewikkeldere mate) was het mogelijk om de permanente internetverbinding die vereist was om het spel te spelen te emuleren op je localhost.

Ik denk dat het niet erg gewaardeerd wordt in verband met het faciliteren van piraterij als ik tot in detail deze methode uit de doeken doe, maar wanneer je via google zoekt op 'assassin's creed 2' in combinatie met 'offline', 'server' en 'localhost' komt er genoeg informatie naar boven om te vinden wat je zoekt. Ik kon zo gauw niks vinden over deel drie, dus weet niet of OP's problemen hiermee opgelost kunnen worden.

EDIT: ik kom net deze link tegen, dus waarschijnlijk ligt het probleem van OP ergens anders dan bij de server polling van Ubisoft...

[ Voor 18% gewijzigd door Struikrover op 04-04-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
Brotherhood speel ik op dit moment het meest en dit heb ik gedownd op dit moment om te kijken of de online versie mij zou kunnen behagen. Ik kan dus niet online en speel altijd offline. Wilde juist kijken of dit spel goed zou draaien met mn nieuwe setup...

ik heb hetzelfde probleem met Battlefield Bad Company2, Simcity XL, battleground LA

[ Voor 11% gewijzigd door WeeDzi op 04-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
klinkt misschien onlogisch maar welke versie van afterburner gebruik je? En heb je het ook als je Afterburner niet laat draaien terwijl je gamed?

EDIT: De keren dat je FPS naar 30 zakte, wat deden de clockspeeds van je kaart dan? Bleven die constant op 3d clocks?

[ Voor 29% gewijzigd door Jaapoes op 04-04-2011 16:46 ]

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
En heb je ook de basisdingen bekeken, zoals de stroomconnector naar je videokaart, en of je systeem niet in de een of andere power saving stand staat? Is je voeding bovendien toereikend? Ik ga er vanuit dat hij dat wel is, maar je vermeld hem niet in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
We geven hier geen support bij problemen met illegale software :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.