Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Wikipedia URL parsen

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik weet dat een URL uit Wikipedia een keurig linkje oplevert waardoor je dat niet zelf hoeft te doen:

code:
1
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Transportation
wordt:
Wikipedia: Bombardier Transportation

Is het echter niet handig dat je tags kan gebruiken zodat je niet eerst naar Wikipedia hoeft voor een URL, zodat de volgende linkjes automatisch geparsed worden?

code:
1
2
3
[wiki]Dubbeldeksmaterieel[/wiki]
[wiki=en]Bilevel_rail_car[/wiki]
[wiki=de]Doppelstockwagen[/wiki]

worden dan:
Wikipedia: Dubbeldeksmaterieel
Wikipedia: Bilevel rail car
Wikipedia: Doppelstockwagen – Wikipedia

Wanneer je iets in typt wat niet bestaat, kom je op een zoekpagina uit. Het lijkt mij ook handig als een linkje naar Wikipedia de landcode krijgt als deze niet Nederlands is, zodat een linkje naar een Wiki die begint met de.wikipedia.org geparsed wordt als Wikipedia (DE): $artikel

Ook staat in de link naar een Duitstalige Wiki 2x het woord Wikipedia, ipv 1 keer zoals bij de Nederlandse en de Engelse.

Alvast bedankt!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Mooie feature, alleen moet de user zeker weten dat tie geen typo maakt in zn wikipedia artikel.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is toch juist helemaal niet makkelijker dan de url copy-pasten aangezien je dan per se de naam van het artikel perfect moet schrijven? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

De vraag is meer: hoe groot en belangrijk moet een andere website zijn om te rechtvaardigen dat we daar een aparte RML-tag voor maken? Ik heb zelf niet het idee dat bijvoorbeeld de [google]-tag vaak gebruikt wordt...

Intentionally left blank

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Wist niet eens dat die bestond
t.net
cewl :)

[ Voor 6% gewijzigd door JohnVanZetten op 04-04-2011 16:46 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
Die Google-tag gebruik ik regelmatig anders :P Met name omdat die een clean url oplevert, terwijl als je zelf zoekt, er nogal wat query variabelen toegevoegd worden die nutteloos zijn.

Maar verder met NMe, het lijkt mij ook veel praktischer om gewoon het linkje te copy-pasten en daarna te laten parsen, dan zelf de exacte artikelnaam goed te moeten schrijven. Ik vermoed niet dat zoiets nou veel gebruik zal gaan worden en om eerlijk te zijn zie ik het voordeel t.o.v. links parsen niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 04-04-2011 16:49 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik gebruik de Google tag ook, en zet het ook wel eens tussen /[offtopic] tags als ik iemand quote die een nutteloos LMGTFY linkje post.

Verder vind ik het bijvoorbeeld als iemand iets als 'Wat is een transistor?' vraagt. Je kan dan antwoorden met [wiki]Transistor[/wiki]. Dat zijn artikels waarvan je zeker weet dat je de namen goed hebt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Ik zie eerlijk gezegd ook het nut van een [wiki] link ook niet in. Url copy/pasten is veel makkelijker.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Ik sluit me dus aan bij de meesten hier; url copy/pasten is makkelijker dus ik zie geen noodzaak voor een extra tag...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.