Ik weet dat een URL uit Wikipedia een keurig linkje oplevert waardoor je dat niet zelf hoeft te doen:
Wikipedia: Bombardier Transportation
Is het echter niet handig dat je tags kan gebruiken zodat je niet eerst naar Wikipedia hoeft voor een URL, zodat de volgende linkjes automatisch geparsed worden?
worden dan:
Wikipedia: Dubbeldeksmaterieel
Wikipedia: Bilevel rail car
Wikipedia: Doppelstockwagen – Wikipedia
Wanneer je iets in typt wat niet bestaat, kom je op een zoekpagina uit. Het lijkt mij ook handig als een linkje naar Wikipedia de landcode krijgt als deze niet Nederlands is, zodat een linkje naar een Wiki die begint met de.wikipedia.org geparsed wordt als Wikipedia (DE): $artikel
Ook staat in de link naar een Duitstalige Wiki 2x het woord Wikipedia, ipv 1 keer zoals bij de Nederlandse en de Engelse.
Alvast bedankt!
code:
wordt:1
| http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Transportation |
Wikipedia: Bombardier Transportation
Is het echter niet handig dat je tags kan gebruiken zodat je niet eerst naar Wikipedia hoeft voor een URL, zodat de volgende linkjes automatisch geparsed worden?
code:
1
2
3
| [wiki]Dubbeldeksmaterieel[/wiki] [wiki=en]Bilevel_rail_car[/wiki] [wiki=de]Doppelstockwagen[/wiki] |
worden dan:
Wikipedia: Dubbeldeksmaterieel
Wikipedia: Bilevel rail car
Wikipedia: Doppelstockwagen – Wikipedia
Wanneer je iets in typt wat niet bestaat, kom je op een zoekpagina uit. Het lijkt mij ook handig als een linkje naar Wikipedia de landcode krijgt als deze niet Nederlands is, zodat een linkje naar een Wiki die begint met de.wikipedia.org geparsed wordt als Wikipedia (DE): $artikel
Ook staat in de link naar een Duitstalige Wiki 2x het woord Wikipedia, ipv 1 keer zoals bij de Nederlandse en de Engelse.
Alvast bedankt!