Toon posts:

2e draadloze router achter experiabox*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
zit met een probleempje en hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, ben wel echt een newb op het gebied van routers ed dus zou fijn zijn als de uitleg in newbietaal zou kunnen ;)

Hier thuis hadden we een netwerk met een linksys router (met draadloos). In die router zaten 2 kabels naar 2 vaste pc's, en 1 naar een andere draadloze linksys router (zodat we overal draadloos aankonden, slaapkamer, tuin ed)
Nu ging de eerste linksys router kapot, en na gebeld te hebben met kpn kregen we van hen een router toegestuurd, een KPN Experia Box(?).
Deze heb ik aangesloten, kabels vande vaste pc's erin en ook de kabel naar de linksys die dus als 'signaalversterker' werkt. Vaste pc's doen het en draadloos op de experia box werkt ook, heb alleen niet overal ontvangst omdat die linksys niet werkt.

Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen wat ik aan de instellingen of iets dergelijks moet doen om die linksys weer aan de gang te krijgen?
Hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is (A)
Alvast hartelijk bedankt! _/-\o_

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:34
Krijg je verbinding met je linksys router? Anders moet je in het menu van je linksys opnieuw het ip adres van de experiabox instellen. Je router staat nu nog ingesteld voor je oude linksys en deze gegevens zijn met de komst van de experiabox veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Nee kan geen verbinding krijgen met de linksys. Laptop vindt de linksys niet.....

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:34
Je moet de linksys router nu resetten. Die doe je door met een pen ongeveer 30 seconden een klein knopje aan de achterkant in te drukken.

Nu vind je computer een onbeveiligd netwerk dat volgens mij linksys heet, maar dat weet ik niet zeker.

Als het goed is werkt het internet nu weer naar behoren maar zal je de router nog wel moeten beveiligen. Hoe je dit doet staat in de handleiding of kun je vinden op de site van Linksys.

Succes.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:48

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:16:
Nee kan geen verbinding krijgen met de linksys. Laptop vindt de linksys niet.....
Steek er een kabel in terwijl de Linksys niet is verbonden met de experia box (voor de zekerheid).

Wat is het model van die linksys router?

Alles kan stuk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-02 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Had je dit topic al doorgenomen? [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ohja, ik heb de title even wat duidelijker gemaakt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 06-04-2011 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
boers706 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:17:
Je moet de linksys router nu resetten. Die doe je door met een pen ongeveer 30 seconden een klein knopje aan de achterkant in te drukken.

Nu vind je computer een onbeveiligd netwerk dat volgens mij linksys heet, maar dat weet ik niet zeker.

Als het goed is werkt het internet nu weer naar behoren maar zal je de router nog wel moeten beveiligen. Hoe je dit doet staat in de handleiding of kun je vinden op de site van Linksys.

Succes.
ik kan geen reset knopje vinden? model is de linksys wrt54gc vers 2.0
Heb het wel geprobeerd door gewoon de stekker er in en uit te doen maar dan vind die 'm niet...

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:51:
Had je dit topic al doorgenomen? [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ohja, ik heb de title even wat duidelijker gemaakt :)
Dankje!, ga ik even doornemen als ik tijd heb
nu helaas veeel te druk |:(
Pagina: 1