Hoeveel moeten extra vakantiedagen normaal kosten? Ik zie nl. in een contract staan dat dit 10% is van het bruto maandloon per dag, wat dus betekent dat je ruim 2.2 keer zoveel betaalt per vrije dag dan dat je verdient. Het lijkt mij logischer om brutoloon per maand / 22.5 per dag plus een kleine constante in het geval je een hoop overhead kosten veroorzaakt op je werk (bijv. het hebben van een vaste werkplek), maar in het geval van flexplekken lijkt me dit dus totaal niet van toepassing.
Dit vind ik zelf eigenlijk erg veel. Hoe zit dit bij jullie? Het kan natuurlijk zo zijn dat die factor gebaseerd is op de hoeveelheid omzet (en dus winst) die je voor het bedrijf genereert (en wat ze dan dus 'verliezen' als je een dagje vrij neemt), maar dan zouden ze dus 'verklappen' hoeveel ze aan je verdienen (wat natuurlijk ook niet zo slim is).
Dit vind ik zelf eigenlijk erg veel. Hoe zit dit bij jullie? Het kan natuurlijk zo zijn dat die factor gebaseerd is op de hoeveelheid omzet (en dus winst) die je voor het bedrijf genereert (en wat ze dan dus 'verliezen' als je een dagje vrij neemt), maar dan zouden ze dus 'verklappen' hoeveel ze aan je verdienen (wat natuurlijk ook niet zo slim is).