Koptelefoon niet leidend laten zijn

Pagina: 1
Acties:

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een Onkyo SR308 versterker met aan de voorkant een ingang voor een koptelefoon (zo'n grote jack zeg maar).

Nu wil ik daar een draadloze koptelefoon (met ontvanger) inpluggen. Ik wil echter dat hij alleen op die uitgang overschakelt als ik daadwerkelijk de koptelefoon gebruik. Is het mogelijk om je versterker zo in te stellen dat hij normaal ingesteld staat op je boxen, zelfs wanneer de ontvanger ingeplugd zit. En dat je dan alleen de koptelefoon gebruikt zodra je dat zelf wilt en dat je dan 1 knop op de afstandbediening hoeft in te drukken ofzo?

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 16:35
Wat zegt je handleiding er van?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:52

Marc H

- - Is wakker - -

Sony heeft een wireless koptelefoon waar de basisstation wordt aangesloten met gewone RCA (tulp) stekkers.

standaard zit daar een RCA naar headphone kabel bij, maar als je die vervangt naar RCA-RCA, kan je die aansluiten op de audio out achterop je versterker.

Mijn vader heeft toevallig zo'n koptelefoon, en op dezelfde manier aangesloten.

Ik weet alleen niet het typenummer van de hoofdtelefoon.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:13
In principe is de kabel naar je koptelefoon (ontvanger) gewoon een tweekanaals kabeltje toch? Je kunt eens googlen of je zoiets ook gewoon kunt omsolderen naar RCA, er is vast wel iemand voor je die dat geprobeerd heeft...

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Als ik zo kijk naar de handleiding gaat dat niet lukken
While the headphones plug is inserted in the PHONES jack, the
speakers are turned off.
bron

wat je kan doen is de connector er half instoppen en pas helemaal erin drukken wanneer je hem wil gebruiken. Dat is hoe ik het doe
Struikrover schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:26:
In principe is de kabel naar je koptelefoon (ontvanger) gewoon een tweekanaals kabeltje toch? Je kunt eens googlen of je zoiets ook gewoon kunt omsolderen naar RCA, er is vast wel iemand voor je die dat geprobeerd heeft...
Een headphone out is geen line-out, waarschijnlijk zit er in de zender elektronica welke het koptelefoonsignaal maakt tot een line signaal. Je kan het natuurlijk wel doen, maar ideaal is het niet

[ Voor 36% gewijzigd door Exphy op 04-04-2011 14:29 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Marc H schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:23:
Sony heeft een wireless koptelefoon waar de basisstation wordt aangesloten met gewone RCA (tulp) stekkers.

standaard zit daar een RCA naar headphone kabel bij, maar als je die vervangt naar RCA-RCA, kan je die aansluiten op de audio out achterop je versterker.

Mijn vader heeft toevallig zo'n koptelefoon, en op dezelfde manier aangesloten.

Ik weet alleen niet het typenummer van de hoofdtelefoon.
Dat zou ook mijn antwoord zijn. Een foto van de achterkant van de receiver laat mij zien dat er een uitgang genaamd "VCR/DVR out" aanwezig is. Als daar continu een lijnsignaal op wordt uitgespuugd dan kan de koptelefoon-zendunit daarop aangesloten worden. Volume regel je toch op de koptelefoon zelf neem ik aan.

Life is not about specs, it is about joy!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

En met een beetje geluk kun je door speakers A en B uit te zetten regelen of je speakers stil blijven ;)

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59
Ik weet niet welk type koptelefoon je hebt. Maar mijn zeer oude Philips had deze mogelijkheid al. Kijk even welke ingangen je op de zendunit van je koptelefoon hebt. Dit kan een RCA naar 3,5mm plug zijn, dan kun je gewoon die RCA op je uitgang van je verstreker zetten. Wanneer je je koptelefoon gebruikt even je receiver instellen op out -> koptelefoon en gaan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat kan niet met een headphone jack. Daarin zit een heel simpel schakelaartje namelijk dat detecteert of er fysiek een plug in zit. Zo ja: headphone geluid, anders speakers. Of je nou een hoofdtelefoon inplugt, de jack plug van een gitaar of zelfs gewoon een losse plug maakt niet uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:04
CyBeR schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:29:
Nee, dat kan niet met een headphone jack. Daarin zit een heel simpel schakelaartje namelijk dat detecteert of er fysiek een plug in zit. Zo ja: headphone geluid, anders speakers. Of je nou een hoofdtelefoon inplugt, de jack plug van een gitaar of zelfs gewoon een losse plug maakt niet uit.
Je zou je versterker natuurlijk zo kunnen modden dat daar wel altijd een signaal op staat.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59
CyBeR schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:29:
je gebruikt dan niet de headphone jack van je versterker maar een normale uitgang van je receiver. Die ene met een rode en een witte plug. De 3,5mm plug kun je dan in je zender van je hoofdtelefoon doen, moet die er wel op zitten vandaar mijn eerste vraag.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je zoek dus naar een rec-out outgang daar staat een normaal lijnsingaal op los van de volume regeling deze naar ontvanger toe en klaar.
in dit geval een vcr-dvr out, dat wit gearceerde

Afbeeldingslocatie: http://www.procinema.hu/termekkepek/onkyo-tx-sr308-hazimozi-receiver_mod2_big.jpg

Normaliter is een lijnsingaal sterk genoeg om de zender te activeren (je bent niet de eerste die dit wil ;) )
Met niveaus daarboven heb je toch alleen maar kans op compressie van het geluid.
Hard geluid klinkt hard maar zacht geluid klinkt ook hard. (handig tijdens multiplayer pc games) omdat boven een bepaald niveau automatische volume regeling in (moet) treden. je wil dus met 0db op de lijnniveau uitsturen en hopen dat de ontvanger dit ook al 0db ziet

als je hem al gebruikt koop je even een y kabeltje ervoor

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 04-04-2011 22:14 ]

Iperf

Pagina: 1