Er is ondertussen al veel geschreven over de Arduino en klik aan klik uit (KAKU) apparatuur. Vanwege een eigen domotica project ben ik bezig met het maken van een ontvanger voor 433Mhz signalen van diverse sensoren (waaronder cresta temp & hum.).
Om deze signalen te kunnen ontvangen maak ik gebruik van een Arduino Uno in combinatie met een velleman 433Mhz ontvanger.
Helaas is mijn programmeer kennis met de arduino beperkt waardoor ik ondanks alle bestaande topics geen goede leidraad kan vinden om een dergelijke ontvanger goed te kunnen realiseren.
Daarom de vraag aan de gebruikers hier of hulp geboden kan worden bij het volgende stappenplan:
1. Het detecteren en weergeven van een ontvangen manchester gecodeerd signaal.
2. Het decoderen van het ontvangen signaal en weergeven als binair signaal.
3. Het verwerken van het signaal zodat de daadwerkelijke waarden (temperatuur en luchtvochtigheid) weergegeven kunnen worden.
Met dit stappenplan en het maken van een goede documentatie in dit topic hoop ik ook voor andere liefhebbers een goede leidraad te kunnen maken om een dergelijk project ook voor een 'leek' toegankelijk te maken.
Bekende gegevens:
Cresta protocol: http://members.upc.nl/m.beukelaar/Crestaprotocol.pdf
Om deze signalen te kunnen ontvangen maak ik gebruik van een Arduino Uno in combinatie met een velleman 433Mhz ontvanger.
Helaas is mijn programmeer kennis met de arduino beperkt waardoor ik ondanks alle bestaande topics geen goede leidraad kan vinden om een dergelijke ontvanger goed te kunnen realiseren.
Daarom de vraag aan de gebruikers hier of hulp geboden kan worden bij het volgende stappenplan:
1. Het detecteren en weergeven van een ontvangen manchester gecodeerd signaal.
2. Het decoderen van het ontvangen signaal en weergeven als binair signaal.
3. Het verwerken van het signaal zodat de daadwerkelijke waarden (temperatuur en luchtvochtigheid) weergegeven kunnen worden.
Met dit stappenplan en het maken van een goede documentatie in dit topic hoop ik ook voor andere liefhebbers een goede leidraad te kunnen maken om een dergelijk project ook voor een 'leek' toegankelijk te maken.
Bekende gegevens:
Cresta protocol: http://members.upc.nl/m.beukelaar/Crestaprotocol.pdf
[ Voor 5% gewijzigd door iEase op 04-04-2011 14:19 ]