Toon posts:

Direct3d slaat telkens vast, help?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik kon nix vinden onder help daarom vraag ik het. Ik heb sinds kort een geforce 2 gts(merk asus) en telkens als ik een spel opstart waarin d3d in betrokken is slaat het vast, helemaal vast zelfs. hoor ook geen muziek enzo. OpenGL is geen probleem. Dit had ik met mijn oudeTNT2 niet. Weet iemand wat het probleem is??

specs:
p3 666
256 mb ram
dx 8 (zelfde probleem bij 7)
detonator 10,80 (andere versies --> geen verschil)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je de 6.47 drivers al geprobeert? Die werken super bij mij ( win2k, geforce 2, directx 8 )

http://www.3dchipset.com

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ut slaat zelfs al vast in het menu, zo gauw ik op preferences druk loopt ie vast :( en als ik niet op preferences druk loopt ie iets verder vast

• KingNothing
Wat voor moederbord heb je?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog win 98SE (detail) ;)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Heb ik ook gehad. bij mij lag het eraan dat ik de ASUS Drivers geinstalleerd had, en daana, zonder ze te uninstalle, Detonator Drivers had geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
uhm geen idee welk moederboard ik heb, daar had ik geen invloed op toen die werd gekozen, er zitten VIA chips op ow het is een MS(en dan een nummer)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz dat kan het niet zijn, want ik heb de asus drivers wel ge-uninstalled, misschien dat het erop zetten van win2k helpt?

• KingNothing
Ik weet wel dat de Asus GeForce 2 een aparte powerregulator heeft en dat ie meer stroom verbruikt dan andere GeForces. Heb je een 300Watt voeding?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen 300 watt voeding, maar maakt dat uit in direct 3d, omdat opengl wel goed werkt, en ik heb ook een p3, daar heb je meestal geen 300 watt voeding voor nodig

• KingNothing
Ik had een Asus GeForce 2 en die klapte er ook om de haverklap uit, omgerolen voor een Creative GF2 en het probleem was weg.

Die-hard Brexiteer

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op Saturday 17 March 2001 13:20 schreef BeyondHorizon het volgende:
Ik had een Asus GeForce 2 en die klapte er ook om de haverklap uit, omgerolen voor een Creative GF2 en het probleem was weg.
Ik heb er toch 1 zonder probs :)

toen ik het niet mer voor elkaar kreeg voor die direct3d, heb ik win98 maar ff opnieuw geinstalleerd. Toen was het weg, maar dit is de oplossing eigenlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmm misschien helpt het als ik die agp4x/133 gedoe uninstall, ff proberen

die asus ruled hard, alleen jamemr van dat direct3d (btw heb net geformat, ervoor hetzelfde probleem)

Verwijderd

Topicstarter
nope nog steeds zelfde probleem :( :(

wie weet het?

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik heb een 200W voeding,

nu ben ik waarschijnlijk de pineut he

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Je voeding kan het probleem niet zijn, dat is onzin. Ik hou het op een software probleem.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz zal dan dezelfde fout als ervoor gemaakt moeten hebben

Verwijderd

Hallo,
ik heb het hetzelfde gehad met mijn Creative (dus koop Creative die opmerking slaat nergens op), en ik heb het opgelost door de Creative te downloaden. Ik draaide eerst gewoon nVidia Detonator (heel veel verschillende geprobeerd). precies dezelfde problemen als jij schrijft, ook dat vage ut gedoe. Het hielp bij mij dus om de drivers van de fabrikant te gebruiken, misschien moet je je asusdrivers nog ff proberen :)
Anders weet ik het ook niet, dit was bij mij de oplossing

Verwijderd

Hallo,
ik heb het hetzelfde gehad met mijn Creative (dus koop Creative die opmerking slaat nergens op), en ik heb het opgelost door de Creative drivers te downloaden. Ik draaide eerst gewoon nVidia Detonator (heel veel verschillende geprobeerd). precies dezelfde problemen als jij schrijft, ook dat vage ut gedoe. Het hielp bij mij dus om de drivers van de fabrikant te gebruiken, misschien moet je je asusdrivers nog ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
thx ik ga het nog een keer proberen laten we het beste hopen

Verwijderd

Hallo,
ik heb het hetzelfde gehad met mijn Creative (dus koop Creative die opmerking slaat nergens op), en ik heb het opgelost door de Creative drivers te downloaden. Ik draaide eerst gewoon nVidia Detonator (heel veel verschillende geprobeerd). precies dezelfde problemen als jij schrijft, ook dat vage ut gedoe. Het hielp bij mij dus om de drivers van de fabrikant te gebruiken, misschien moet je je asusdrivers nog ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz helpt ook al niet :( :( HELLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad. elke vga-driver gebruikt die ik maar kon vinden, elke directx-versie geinstalleerd, bios-flashes etc. etc. etc. misselijk werd ik er van. wellicht de gouden tip (heeft bij mij geholpen): installeer je via 4-1 drivers opnieuw, maar nu in AGP-standard mode i.p.v. turbo-mode (kun je tijdens de installatie uit/aan vinken). suc6,
Pagina: 1