Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Xerox 6280N

Pagina: 1
Acties:

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:53
Ik heb een vervelend probleem met mijn Xerox 6280 N die ik vorig jaar gekocht heb.
Het probleem is dat er vanaf windows 7 computers niet geprint kan worden. Wel vanaf windows vista.
Xerox begrijpt het probleem ook niet. Ik heb al 3 keer 2 uur met ze aan de lijn gezeten.

Als ik een printopdracht geef dan komt de volgende niets zeggende boodschap in beeld na een tijdje:

Afdrukken in Windows is niet mogelijk vanwege een probleem in de printerinstellingen.

Als ik dan bij printer eigenschappen wil kijken dan komt de volgende foutmelding:

het venster eigenschappen kan niet worden weergegeven omdat er een printerfout is geretourneerd.

Als ik de printerdriver verwijder dan verdwijnt deze wel in het configuratie scherm bij printers maar niet in uit het overzicht van een programma als bv word.

ALs ik probeer te printen vanuit kladblok dan kan dat weer wel. Alleen vanuit kladblok niet vanuit een ander programma. Ik ben een beetje wanhopig aan het worden omdat ook Xerox geen idee heeft.

Ik heb ook een samsung ML 1610 aangesloten op de pc. Als er eerst is geprobeerd te printen op de xerox dan kan ik ook niet printen met de samsung.

Ik heb al een paar keer een clean install gedaan en dan doet de printer het gewoon. Op een goed moment komt er een update binnen (vermoed ik) en dan weigert de Xerox vanaf dat moment.

De gebruikte driver is 4.2.8.14 PostScript 64-bit Driver

De printer heeft firmware 05.06.00

De computer is een windows 7 64 bit met een i7 860 processor
8 GB intern geheugen
msi P55 GD 85
MSI 460 gtx videokaart 1GB

Alle programma's zijn bijgewerkt met de laatste update's

Ik hoop dat ik het probleem duidelijk genoeg heb omschreven. En als er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Verwijderd

Je zou automatische updates eens op "wel downloaden, maar niet installeren" kunnen zetten. Op die manier kan je zien welke updates er binnen zijn gekomen en of er een Xerox update bij zit. Die moet je dan even uitvinken.

• TurboTon1973
Aan die optie zat ik ook te denken. Een ochtend investeren in een clean install. En dan alle update's een voor een installeren totdat er een de printer gaat storen. ( eerst kijken of back up terug zetten helpt). Scheelt een paar uur. :)

Hopelijk heeft iemand anders nog een andere oplossing anders zit er niks anders op.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Lees dit eens even door: http://answers.microsoft....a9-44e2-a8ed-355b658d3196

Daar wordt volgens mij hetzelfde probleem uitgelegd... en dan vooral dit stukje:
Basically, what I did was to remove the printer from windows and re-installing him using the "add printer" option in device/printers section, there I selected "choose LAN printer" and I used the latest downloaded driver from Xerox rather than the windows proposed driver. This did the trick.
Het is blijkbaar zo dat bij een normale installatie, ongeacht of je de installatie-discs oid gebruikt, win7 zijn eigen drivers forceert/gebruikt. Er blijkt idd een bepaalde fix/update geweest te zijn welke dit veroorzaakt. Blijkbaar stelt win7 gewoon een eigen driver voor tijdens de installatie ipv de geleverde driver aan te bieden. Door de printer handmatig te installeren los je dit dus blijkbaar op.

• TurboTon1973
Het is blijkbaar zo dat bij een normale installatie, ongeacht of je de installatie-discs oid gebruikt, win7 zijn eigen drivers forceert/gebruikt. Er blijkt idd een bepaalde fix/update geweest te zijn welke dit veroorzaakt. Blijkbaar stelt win7 gewoon een eigen driver voor tijdens de installatie ipv de geleverde driver aan te bieden. Door de printer handmatig te installeren los je dit dus blijkbaar op.
[/quote]

Helaas werkt deze oplossing niet bij mij. Ik blijf door zoeken. Apart dat ze bij Xerox van dit probleem niet op de hoogte zijn. In ieder geval bedankt voor je tip. Ik had ook gezocht bij microsoft en google maar toch de verkeerde zoektermen gebruikt. Ik blijf donkerbloed zullen we maar zeggen :)

• TurboTon1973
Het is gelukt, xerox plaatst de juiste inf bestand op de c: schijf C:xerox....
Als je naar die map gaat en je selecteert de juiste .inf dan doet de printer het Yes. :) :) :) :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
TurboTon1973 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:16:
Het is gelukt, xerox plaatst de juiste inf bestand op de c: schijf C:xerox....
Als je naar die map gaat en je selecteert de juiste .inf dan doet de printer het Yes. :) :) :) :)
Ehhh... je hebt het artikel gelezen waarvan ik een link gaf? Dat is exact wat daar staat, je moet zelf even naar die driver verwijzen omdat win7 eigen drivers forceert...

Maar fijn dat het nu wel werkt.

• TurboTon1973
ja ik had de link gelezen alleen er niet uit gehaald dat als je de driver van xerox installeert. Hij het bestand daarna in een aparte map zet. Als je dan de installatie doet als locale printer dat je dan moet bladeren naar c:\\xerox....

Zal wel de vermoeidheid zijn geweest dat ik dat niet begrepen heb toen ik jou link las. Maar ben wel erg gelukkig dat de printer nu werkt zoals het moet.
Pagina: 1