Toon posts:

Reacties met het woord 'Fanboy' automatisch inklappen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een voorstel doen: een filter (in/uitschakelbaar) zodat alle reacties waarin het woord 'Fanboy' in all zijn mogelijkheden voorkomt automatisch niet getoond worden.

Ik wordt heel erg moet van het toepassen van het wordt 'Fanboy'. Zodra namelijk dit wordt gebruikt wordt is een discussie doodgeslagen. Hiernaa is geen enkel argument betreffende een onderwerp meer geldig, immers, je bent een 'Fanboy', en fanboys hebben geen geldige argumenten, deze zijn per definitie gekleurd/faut/eenkennig/noem maar op.

Ik lees graag de reacties, maar iedere reactie waarin naar iemand verwezen wordt met 'jij bent een fanboy...'lees ik niet meer verder. Iemand die dit woord gebruikt heeft enerzijds duidelijk geen betere argumenten en is anderzijds duidelijk niet bereid naar een beter argument te luisteren en gebruikt daarom dit woord om alle argumenten van de ander bij voorbaat nietig te kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 11:16
We hebben hier natuurlijk een prima moderatiesysteem om irrelevante reacties weg te filteren :)

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zal het prima moderatiesysteem niet automatisch op het woord 'fanboy' reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En als je dan uiteindelijk denkt dat je alle verbasteringen van f4nb0y te pakken hebt, dan duiken er weer nieuwe op. Dan kan je wel bezig blijven. Het handmatige moderatiesysteem werkt toch prima voor dit soort dingen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
En niet elk gebruik van 'fanboy' is negatief of slecht.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:37:
Helaas zal het prima moderatiesysteem niet automatisch op het woord 'fanboy' reageren. ;)
Dat gebeurt inderdaad niet nee. Echter voel ik er ook niets voor om een woordfilter toe te gaan passen op de frontpage reacties. Stel, hypothetisch gesproken, dat wij dat filter inderdaad toevoegen. Dan zul je binnen de kortste keren verbasteringen zien van het woord, om onder die -1 uit te komen. Fan boy, fanboi, fanb0y, f4nboy, etc. enz. En alle combinaties die je daarmee kunt maken.

De gebruikers zullen zich daarnaast terecht afvragen dat als we dit blokkeren, wat er dan in de toekomst nog wel meer geblokkeerd gaat worden. Zo'n automatisch filter gaat heel hard in de richting van geautomatiseerde censuur, ware het niet dat je reacties nog kunt tonen door ze open te klappen. Ook al doet T.net er niets verkeerds mee, de illusie dat het zou kunnen is al genoeg voor velen om zich benadeeld te voelen.

Nee persoonlijk voel ik er echt niets voor om dit op geautomatiseerde basis te gaan doen. Het moderatiesysteem werkt goed genoeg om onjuist gebruik van dit woord, lager te modereren. Om daar nu extra technische barrières voor neer te gaan gooien; nee dat is niet de juiste oplossing voor het probleem (wat m.i. niet eens zo groot is).

Omdat dit over de moderatiescores gaat, even een schopje richting /TMF.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fanboys zijn een fenomeen die (helaas) geregeld relevant zijn, en je kan het woord best noemen zonder dat je daarmee personlijk iemand aanspreekt. Als het woordt fanboy in een puur persoonlijke context wordt gebruikt wordt zo'n reactie toch wel "verborgen", door deze op -1 te modereren.

Daarnaast ben ik persoonlijk sowieso geen fan van technische maatregelen om bepaalde zaken automatisch te blokkeren of verbergen. Laat het moderatiesysteem zijn werk maar doen, waarbij elke reactie individueel op zijn inhoud wordt beoordeeld, en niet domweg op het wel of niet voorkomen van bepaalde woorden.

En inderdaad, zoals genoemd, als je fanboy gaat blokkeren, gaan mensen f4nb0y enzo typen. Het heeft allemaal weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

Cyphax

Moderator LNX
Een filter op bepaalde woorden is wel heel erg specifiek. Het verschijnsel van een fanboy-reactie of een aanval op een ander (door 'm bijvoorbeeld fanboy te noemen) is zonder meer ergeniswekkend maar het algemene moderatiesysteem vangt dat af.

Betekent alleen dat je de reactie, nog voor ie is gemodeerd, zult moeten slikken. Lijkt me een uitstekende gelegenheid om je tolerantieniveau te tweaken! :+

(wat ik overigens wel interessant zou vinden is een soort "filter" dat, terwijl je een reactie aan het typen bent, reageert op bepaalde keywords als "M$", "fanboy" en aanverwanten, en dan een waarschuwing in beeld zet met iets als "Woorden als 'fanboy' worden over het algemeen als vervelend om te lezen beschouwd: wees voorzichtig met het gebruik hiervan. Je riskeert een -1-waardering van je post.")

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Hoewel ik het ook zou afraden om woorden als M$ en fanboy te gebruiken, ben ik niet voor een dergelijke melding. Een persoonlijke mededeling aan de gebruiker als deze dergelijke woorden heeft gepost die hem wijst op het algemeen beleid van deze site betreffende deze woorden vind ik een betere oplossing.

Hoewel dit misschien wat meer actie vraagt van moddereters spreekt dit de gebruiker meer aan. Als dergelijke meldingen worden geregistreerd kan je na veelvuldig waarschuwen actie ondernemen.

Dit voorkomt ook false positives waarbij fanboy e.d. wel in de juiste context wordt gebruikt.

Overigens heb ik mijn filter nog steeds op toon alles staan omdat ik denk dat de reacties beter te volgen zijn wanneer alle reacties zichtbaar zijn.

offtopic:
Misschien een idee om met 4 tinten donker grijs te werken om de reactie weer te geven zodat het meer opvalt dat een reactie relevant is of volledig off topic.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik denk niet dat het in het voordeel gaat werken wanneer er automatisch gemoderreerd wordt op basis van bepaalde steekwoorden. Ik denk juist dat dat TE veel van het goeie is. Ik sta bijvoorbeeld echt niet te wachten op dat soort waarschuwingen middels een popup o.i.d. Geeft een beetje een TMF-chatbox achtig gevoel waarbij je niet kut en shit mag zeggen ;)

Misschien dat er zo'n systeem bedacht kan worden zoals op de reacties op de frontpage? Die worden ook met rood,oranje en groen gemoddereerd door moderators/gebruikers die posts kunnen beoordelen. Zo kan ik dan altijd de groene eruit filteren. In het nvidia nieuwstopic word ik echt gek van al die ati aanhangers die luidkeels hun voorkeur moeten verkondigen.
Op het highflow.nl forum werken ze met een thank-you-systeem. Per post kan dan aagegeven worden thanks of niet, like/dislike, kudos etc. Dat soort idee. Spaart ook een hoop (merci/dankjewel) posts die verder geen informatie bevatten dan een simpele dankjewel. Wel nobel/aardig natuurlijk, maar het voegt verder niks toe aan een onderwerp.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Deathchant schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:41:
...
Misschien dat er zo'n systeem bedacht kan worden zoals op de reacties op de frontpage?
...
Volgens mij gaat het hier ook over de fp ;) Misschien dat je het nu over een feature hebt voor het forum, maar dat is dan niet helemaal duidelijk.

Terug naar het filteren: Woorden automatisch filteren vind ik nogal absurd eerlijk gezegd. Als ik een Apple standpunt verdedig, doe ik dat ook wel eens met de vermelding dat ik geen Apple fanboy ben. Is het daardoor ineens ongewenst omdat daar het woord fanboy in voorkomt?
En hoe zou dat filter dan precies uit moeten zien, iedere user kan zelf aangeven welke woorden hij gefilterd wil zien? Er zijn een aantal mogelijke woorden om aan te vinken? Of de crew maakt een filter met alleen aan/uit en bepaalt zelf de woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn idee is dat men gewoon vrij moet zijn om te posten wat ze willen. Als je het woord zelf verbiedt verzint men wel iets anders om dezelfde lading te posten. Heb je alleen maar een nieuw woordje besmet gemaakt. Terwijl als men het open en bloot post a la fanboy weet iedereen waar 'ie aan toe is, ook de lezers met een -1 overbodig moderatieknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:58

Deathchant

Don't intend. Do!

@crizyz, ow. Ik wist niet dat mijn post zo onduidelijk was. Ik zie nu inderdaad dat het om de fp-reacties gaat inderdaad. Dan heb ik verkeerd gepost. Ik zou graag zo'n systeem ook op het forum willen, zodat ik de mogelijkheid heb om posts van bepaalde mensen in bijvoorbeeld het nvidia-nieuws-topic niet te hoeven lezen.
Erger me kapot aan de mensen die alleen maar komen verkondigen hoe goed ATI kaarten wel niet zijn in een nvidiatopic en dan echt bezig BLIJVEN.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is een geheel andere discussie op zich. Zoiets zou je in LD of LA aan moeten kaarten. Hier beperken we ons tot de frontpage :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1