• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Beste Medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn set-up en wel het volgende:
Na alweer mijn 4e gpu in rook op te zien gaan binnen 2 jaar tijd heb ik het idee dat het aan tog iets anders dan de gpu's zelf ligt.
De laatste GPU vertoonde al tijden "problemen" (bij 72 graden kreeg ik een lockup) ook deed een van de SATA poorten het niet. Zo gauw ik de kaart in een ander systeem stopte was het probleem verdwenen en bleef de kaart ook koeler (kaart is dus NIET het probleem).
Toen ik laatst mijn systeem via de normale weg afsloot en de volgende ochtend weer aanzette deed de kaart niets meer (het monitorlampje brand niet meer, die van de power wel).
Vervolgens stop ik er een 6700XL kaart in en het systeem draait (kaart dus stuk).
Nu geloof ik niet dat ik zoveel pech heb en dat dit toeval is, ik heb gebeld met Azerty over hoe het zit als de voeding of het moederbord (die ik bij hen besteld heb) mijn grafische kaarten hebben gesloopt.
Bij de vorige kaarten kon ik (gedeeltelijk) mijn geld terugkrijgen maar dat is bij deze kaart niet (meer) mogelijk dus ik baal flink.
Zij zeggen niet aansprakelijk te zijn op wat voor manier dan ook wat vreemd is aangezien de algemene voorwaarden van een bedrijf nooit de wet te boven gaan (tog?).
Volgens wat ik op internet kon vinden is het zo dat tot 500euro de vervolgschade voor rekening van de verkoper komt, daarna is het te verhalen op de producent.
Ik hoop dat ik er ondertussen met Azerty uit kom aangezien ik het een goed bedrijf vind en al jaren met plezier zaken met ze doe en dat ook hoop te blijven doen.

SysSpecs:
Intel Core I7-920@4GHZ
CoolerMaster V10
Asus Rampage II Extreme
Chieftec Power 1200W psu
12GB Kingston 1600MHZ
Nvidia GTX295 production Sample
Nvidia 6700XL (back-up)
Silverstone Raven

Kan iemand mij misschien helpen met dit verhaal?

Alvast bedankt voor jullie reply's

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je eerst maar eens moet zien te bewijzen dat het daadwerkelijk ligt aan de andere hardware, en het geen toeval of verkeerd gebruik is van je systeem.
Het lijkt me dat als je zeker weet waar het door komt, je evt via de winkel de fabrikant er op aan kan spreken, maar ik kan me de reactie van Azerty wel voorstellen, als verder niet duidelijk is wat je probleem nu veroorzaakt.

• Blazing-Studios
persoonlijk denk ik dat of het moederbord de kaart teveel voltage gegeven heeft (northbridge word ook bizar heet) of de voeding maar dat lijkt me minder aannemelijk aangezien er dan wel meer componenten beschadigd waren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De voeding zou natuurlijk ook goed kunnen, als de PCIekabels niet goed zijn (kan zijn dat die een aparte rail hebben) kan dat ook fataal zijn.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 13:16
Post je voltages eens die jouw BIOS gebruikt dan? Ben wel benieuwd :).

• Blazing-Studios
Dat is een heel goed idee, ben helaas niet thuis maar zal het zo gauw ik in de gelegenheid ben dat eens doen.
De GTX295 zit er nu alleen niet meer in maar een 6700XL (baksteensnelheid) dus die zal ook niet veel trekken heb ik het idee.

• Blazing-Studios
Sorry dat het zo lang duurde, hierbij de foto van voltages etc
http://www.deviantart.com...azing_studios-d3dfsec.jpg
Hopelijk kan iemand mij helpen hiermee (ik vind de NB voltages behoorlijk hoog persoonlijk)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volgens mij is 1.5V normaal voor een X58 hoor. Daarbij, dat is het voltage dat op je northbridge staat, daar zou je videokaart e.d. niet direct last van moeten hebben, 't is eerder je moederbord dat eraan gaat dan.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-02 13:16
Dat ziet er inderdaad heel normaal uit :). Wat ik me dan ook nog kan bedenken is de PCI snelheid in de BIOS. Wat zegt je BIOS daarover dan?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:22

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu ben ik geen electronica deskundige maar voor een 1,2kw psu vind ik de 12v lijn erg laag.. ?
(terwijl ik dit wrs idle toestand is?)

[ Voor 17% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-04-2011 21:34 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 16:56
De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie, maar draagt geen productaansprakelijkheid. Dit komt voor rekening van fabrikant of (Europese) importeur als de fabrikant dit zelf niet doet.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
sain onez schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:34:
nu ben ik geen electronica deskundige maar voor een 1,2kw psu vind ik de 12v lijn erg laag.. ?
(terwijl ik dit wrs idle toestand is?)
11,82V is ruim binnen de marges en geeft iig niet direct aan dat het probleem bij de voeding ligt.
Wat zijn de waarde's onder belasting? Dat zou je nog kunnen checken.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
meet die voeding eens na met een multimeter.. want softwarematige uitlezing is niet betrouwbaar.. meet op een molex je 12V lijn eens door terwijl je je systeem flink stressed, de voltages van je systeem zijn prima in orde, maar die voltages zij niet op de overklok op 4 GHz die je in je specslijst aangeeft...

welke voltages stel je in de bios in voor je 4 GHz overklok?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Blazing-Studios
Ik heb nooit de voltages verhoogd van mijn processor (ik weet niet waarom maar de cpu draaide gewoon stabiel).
Maar ik heb de snelheid al terug naar stock gezet zo gauw ik de problemen met mijn kaart kreeg.
Wat ik wel vreemd vind is dat bij de NB+1.5V het 1.14V is, hoort dit niet iets in de buurt van 1.5 te zijn zoals 1.45 ofzo?
En het systeem stressen word moeilijk aangezien er een videokaart inzit met de snelheid van een baksteen, en het probleem alleen voorkwam bij hogere temperaturen/snelheden.
Pagina: 1