Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet snelheid weten voor aanschaf

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Ik ben afgelopen week verhuist en had het geluk dat er al internet lag, dan kan ik in ieder geval online.
Maar van de ADSL verbinding van online blijft van de 20mbit maar 4mbit over (en ongeveer 400kbit upload), dat is natuurlijk enorm traag (met name de upload is erg storend).

Gelukkig beweert UPC hier 120mbit te kunnen leveren, dat is wel een verademing.
Maar hoe weet ik of het ook allemaal haalbaar is.

Ik meen dat er ooit een site is waarbij je dat kunt zien.
Ik heb gekeken naar speedtest.nl maar daar lijkt weinig van te kloppen (300kbit download bij upc altijd?)

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43
Je kunt contact opnemen met UPC, om te vragen, als ze de lijn willen doormeten wat maximaal haalbaar is.

Speedtest, gaat alleen testen, wat je nu zou kunnen, dus wat voor Abbo je hebt

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

waar heb je naar gekeken op speedtest.nl? niet iedereen heeft de 120mbit bij upc.
Kabel haalt meestal wel de beloofde verbindingssnelheid omdat de kabel is afgeschermd (telefoonlijn is dat niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 04-04-2011 10:32 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
durkp schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:31:
Je kunt contact opnemen met UPC, om te vragen, als ze de lijn willen doormeten wat maximaal haalbaar is.

Speedtest, gaat alleen testen, wat je nu zou kunnen, dus wat voor Abbo je hebt
Ik heb de verbinding nog niet, ben dus nog geen klant. Ze zullen dan nog geen lijnen gaan doormeten, enige wat gezegd wordt is dat er op hun lijnen geen verlies is maar dat is onmogelijk.
Tazzios schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:32:
waar heb je naar gekeken op speedtest.nl? niet iedereen heeft de 120mbit bij upc.
Kabel haalt meestal wel de beloofde verbindingssnelheid omdat de kabel is afgeschermd (telefoonlijn is dat niet).
http://www.speedtest.nl/D...d=8&ReportID=1&co_id=1599
Maar het zijn ook steeds maar weinig gebruikers, vaak maar 1 ofzo dus niet echt betrouwbaar ben ik bang.

Maar meen dat er ooit een tweaker was die een dergelijk ding ook ooit gemaakt had.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

ik zie nergens 300kbit alles staat in KB.

Waarom heb je niks aan die test:
  • Er staat ook geen datum van de test
  • Max snelheid van het abbo zal verhoogt zijn in de tussen tijd
  • Abbonement komt niet voor in het keuze lijstje ("Fiber Power"),. er staan alleen oude abbo`s in.
die 4mbit die je nu haalt komt waarschijnlijk (ook?) door een slechte kabel in huis.

toevoeging:
Geen verlies in snelheid is prima mogelijk. dat er verlies is kwa signaalsterkte is verder niet interessant.
Als je op het forum kijkt die je niemand die over de behaalde snelheid van kabel klaagt (omdat de snelheid dus wordt gehaald). Op trafficshaping na ;) .

[ Voor 37% gewijzigd door Tazzios op 04-04-2011 12:57 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in Internetproviders en Hosting, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Als jij een lagere upload haalt op je ADSL verbinding dan deugt er iets niet of je woont op het platteland van Schubbekutteveen. Het klopt dat de downloadsnelheid bij een ADSL verbinding kan variëren, daar zijn hier al dertigduizend topics over vol getikt. De upload daarentegen is meestal wel het maximaal geadverteerde.

Hang je modem direct aan je ISRA, reset dat ding eens en hang je pc er rechtstreeks aan. Check in de modempagina welke upload je modem haalt en kijk of dat overeen komt met hetgeen je moet hebben. Blijft het extreem laag, bel je ISP eens op en leg het probleem voor, samen met de downloadsnelheid. Dan is het probleem zo uit de wereld.

Zie trouwens dat je Online hebt. Als het een Livebox is met trage upload is waarschijnlijk de voeding kapot, gebeurd vaker bij oudere Livebox modems. Bel even of stuur een e-mail dan geven ze je zo een nieuwe :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ze leveren TOT 120Mb/s. En dat krijg je ook.. Al is het maar 1Mb/s. Dus het is lastig vooraf te schatten :+ .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Meeste upc modems werken al, zolang ze maar redelijk in de buurt van het originele adres zitten.
Dus als je iemand in de buurt kent met een upc modem zou je het zelf kunnen proberen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

D4NG3R schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:55:
Ze leveren TOT 120Mb/s. En dat krijg je ook.. Al is het maar 1Mb/s. Dus het is lastig vooraf te schatten :+ .
UPC is geen ADSL... UPC adverteert niet met Snelheden TOT 120Mb/s... Kabel heeft niet als ADSL bij grotere afstanden snel last van verlies.... Als UPC zegt dat er 120 geleverd kan worden dan kan je daar wel van uit kan gaan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Het is onmogelijk voor een provider om te zeggen dat je 120Mb/s gaat krijgen constant. Maar je mag bij kabel of glas wel uitgaan van minimaal 90% van de snelheid.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Andros schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:53:
Het klopt dat de downloadsnelheid bij een ADSL verbinding kan variëren, daar zijn hier al dertigduizend topics over vol getikt. De upload daarentegen is meestal wel het maximaal geadverteerde.
Dat is zeker niet zo. Als je van een 20mbps downstream maar 4 overhoudt, houdt dat in dat de lijn of heel lang of heel slecht is. Dat heeft beide wel degelijk ook invloed op je upstreamsnelheid.
Brummetje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:35:
[...]

UPC is geen ADSL... UPC adverteert niet met Snelheden TOT 120Mb/s... Kabel heeft niet als ADSL bij grotere afstanden snel last van verlies.... Als UPC zegt dat er 120 geleverd kan worden dan kan je daar wel van uit kan gaan.
Wel degelijk, maar het geval wil wel dat dat ten eerste wat minder hard gaat en ten tweede: de head-end van je kabel-aansluiting zit naar alle waarschijnlijkheid een aardig stukje dichterbij dan de DSLAM waar je op zou zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 06-04-2011 00:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet waar je naartoe bent verhuisd, maar als je in het zelfde dorp bent gebleven kan ik je geruststellen. UPC levert in V'w gewoon netjes de verbinding ze aanbieden :) Soms wel een afwijking als het druk is, maar als je 120 bestelt kan ik er vanuit gaan dat je de 100 wel zult halen. De vraag is of je router dat trekt ;)
Ook telefonie en TV zijn goed. Als ik jou was zou ik zo een 3 in 1 pakket bestellen, werkt prima :)

Ervaringen gebaseerd op die van mijn ouders in V'w en mijn zus in D'len btw ;)
durkp schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:31:
Dat zou je kunnen doen, maar die gaan voor een niet-klant geen moeite doen ;) Een monteur moet namelijk naar een klant toe, klanten hebben prioriteit ;)

[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 06-04-2011 00:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
CyBeR schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:48:
[...]

Dat is zeker niet zo. Als je van een 20mbps downstream maar 4 overhoudt, houdt dat in dat de lijn of heel lang of heel slecht is. Dat heeft beide wel degelijk ook invloed op je upstreamsnelheid.
Lees eventjes de rest van mijn post aub, ik heb het ook over een slechte lijn/modem om dit probleem op te lossen ;)
Pagina: 1