Verwijderde items komen niet in prullenmand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbelsap
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 16:15
Na een flink aantal items verwijderd te hebben, ben ik erachter gekomen dat deze niet meer in mijn prullenmand belandden. De vorige keer werkte alles nog prima, en kwamen de verwijderde items gewoon in de prullenmand. Ik weet dus ook niet wat die verandering veroorzaakt heeft, maar ik wil het graag weer normaal hebben. Iemand tips? :)

Ohja, OS versie 10.6.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Hoe verwijder je de bestand? Shortcut, rechtermuisknop, Archief-->Verplaats naar prullenmand of slepen naar de prullenmand? Probeer het eens op andere manieren en kijk of ze dan wel verschijnen. Heb je je machine al een keer opnieuw opgestart en blijft het probleem nog bestaan, of open even Terminal en geef het commando "killall Finder" (zonder " " uiteraard), en kijk of het probleem dan nog bestaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 17:01
Als je bestanden van een externe hardeschijf delete, dan komen ze volgens mij ook niet in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
CoiLive schreef op maandag 04 april 2011 @ 03:00:
Als je bestanden van een externe hardeschijf delete, dan komen ze volgens mij ook niet in de prullenbak.
Hmm, bij mij wel. Het is overigens wel een NTFS geformatteerde externe HDD, wellicht dat dat het verschil maakt, heb geen andere schijf hier liggen om het even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bestanden verwijderd van een externe schijf komen óók in de prullenmand...totdat je de schijf afkoppelt. Daarna zijn namelijk de bestanden weer uit de prullenmand. Dit komt door een .Trashes map op de externe schijf. Op het moment dat je de externe schijf weer aankoppelt staan de bestanden weer in de prullenmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbelsap
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-05 16:15
Het probleem was zowel bij het verwijderen van bestanden op de lokale schijf als vanaf de externe harde schijf. Het is alweer opgelost door het systeem opnieuw op te starten, maar dit is toch niet normaal, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

Heel soms heb ik wel dat het icoontje niet update, maar dan staat het er wel in. Meestal is dat dan doordat ik iets groot wegmik en dan te snel de trash wil legen.
Pagina: 1