Toon posts:

hdd niet herkend in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP HDX18 notebook (1,5 jaar oud) waar 2x toshiba mk5055gsx 500GB sata schijven in zitten, nu is het probleem dat de schijf niet meer herkend wordt in de bios, inmiddels heb ik een andere harde schijf gekocht en als ik de oude hardeschijf aansluit kan ik deze in windows zonder problemen benaderen.

ik heb al vanlles geprobeerd waaronder scannen op Bad Sectors etc. maar helaas kan ik nog steeds niet booten van de oude harddisk.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en nog belangrijker hoe zou dit op te lossen zijn?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:05
Heb je beide schijven al een keer proberen om te draaien in je laptop?

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:23:
Heb je beide schijven al een keer proberen om te draaien in je laptop?
ja, maar dat haalt niets uit

Verwijderd

Is de HD aansluiting in je notebook nog wel goed? Krijgt hij nog wel stroom?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:53:
Is de HD aansluiting in je notebook nog wel goed? Krijgt hij nog wel stroom?
Ja dat is allemaal in orde want een andere (nieuwe) harddisk werkt wel op dezelfde aansluiting! als ik de oude hdd aansluit als windows al gestart is ((vanaf de nieuwe hd) kan ik gewoon bestanden benaderen e.d.
het probleem is dus dat de oude hdd niet herkend wordt in de bios en de bios geeft aan no hdd.

Verwijderd

Ok, dan is dat uitgesloten. Wel een vreemd zaakje moet ik zeggen. Alles schijnt in orde te zijn, maar toch ook weer niet. Heb je al op virussen en malware gechecked?
Pagina: 1