Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Mijn partner heeft sinds kort een Galaxy S.
Ze heeft deze gekocht zonder abonnement en heeft daar nog enkele weken een simkaart in gehad van kpn.
Geen problemen alles werkt ok.

Het abonnement van de kpn liep af en ze is overgestapt naar Hollandse Nieuwe.
Ze heeft geen internet daarbij gekozen.

Nu komt er een keer per dag een melding: roaming data verbinding is verbroken ( of zoiets).

Maar roaming staat uit in de instellingen
Ook staat er een kleine r bij antenne bereik in bovenbalk.

APNdroid geinstalleerd en alles uitgeschakeld.
Meldingen blijven en r blijft ook staan.

Contact gezocht met Hollandse Nieuwe:
Roaming moet aanstaan dit omdat er anders geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk van Vodafone. Hier zitten geen kosten aan verbonden.

Kortom roaming kan niet uitgezet worden.
Ik ben benieuwd hoe dit in het buitenland gaat aflopen...

Iemand nog meer ervaring hiermee?

Niels en Lieke in the house

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hollands Nieuwe draait op het Vodafone netwerk, echter word het door het netwerk niet als Native aangezien (net als bijvoorbeel Telfort op het KPN netwerk) waardoor je dus aan het roamen ben.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je hebt toch geen internet (Wat overigens wel erg raar is bij een smartphone)?
Dan zet je toch gewoon Mobiel internet uit op je telefoon? Wat is dan het probleem, aangezien je dan niet per ongeluk in het buitenland op internet kunt gaan?

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 03-04-2011 21:29 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:28:
Je hebt toch geen internet (Wat overigens wel erg raar is bij een smartphone)?
Dan zet je toch gewoon Mobiel internet uit op je telefoon? Wat is dan het probleem, aangezien je dan niet per ongeluk in het buitenland op internet kunt gaan?
Wat niet zo handig is dat er dagelijks die melding van roaming komt.
En gaat dit extra kosten met zich meebrengen in het buitenland?
Want inderdaad mobiel internet staat wel uit maar roaming kan blijkbaar niet uitgeschakeld worden.

Waarom een smartphone ? Dit was ook mijn vraag aan haar. Ze houdt van bling-bling..... 8)
Thuis kan ze wel op internet via het draadloos netwerk.

Niels en Lieke in the house

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

deejee007 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:38:
[...]
Wat niet zo handig is dat er dagelijks die melding van roaming komt.
Waarom die melding steeds komt zou ik niet weten eigenlijk. Die zou er niet moeten komen.
En gaat dit extra kosten met zich meebrengen in het buitenland?
Nee, want mobiel internet staat uit. En als het uit staat kan het geen extra kosten met zich meebrengen. Bellen en SMS'en is natuurlijk wel duurder in het buitenland, maar dit doet je telefoon niet uit zich zelf natuurlijk.
Want inderdaad mobiel internet staat wel uit maar roaming kan blijkbaar niet uitgeschakeld worden.
Roaming in zijn geheel kun je niet uitzetten in Android. Je kunt wel gegevensroaming (zoals Android dat noemt) uitzetten, dat is dus het gebruiken van mobiel internet tijdens roaming.

Maar dat laatste kun je niet uitzetten als je mobiel internet in zijn geheel uit hebt staan. De optie "Gegevensroaming uitzetten" is dus bij jou grijs omdat je überhaupt geen internet hebt aan staan. Snap je? :)

En oja, voor als dat niet duidelijk was: Roaming is het gebruiken van een ander netwerk dan je 'native' netwerk. Vaak wordt dit begrip gebruikt voor een verbinding in het buitenland, omdat je dan verplicht bent om te roamen (Je Nederlandse telefoonmaatschappij heeft geen antennes staan in het buitenland natuurlijk) Nieuwe Hollandse heeft geen eigen netwerk dus roam je eigenlijk altijd, ook in Nederland.
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:47:
Je kunt bij Instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken -> mobiele providers -> netwerk zoeken je netwerk handmatig instellen, waardoor hij in het buitenland geen verbinding kan maken. Waarschijnlijk moet je voor Vodafone kiezen.
Dat is niet nodig en als je dat doet kun je in het buitenland niet bellen en sms'en.

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 03-04-2011 21:50 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Je kunt bij Instellingen -> verbindingen -> mobiele netwerken -> mobiele providers -> netwerk zoeken je netwerk handmatig instellen, waardoor hij in het buitenland geen verbinding kan maken. Waarschijnlijk moet je Vodafone UMTS kiezen want hollandse nieuwe staat er niet tussen.

Edit: Als je wel bereikbaar wil zijn dan de tip van Compizfox in het buitenland, werkt ook goed. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 21:51 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:31
Ik heb dit probleem ook bij mijn nieuwe toestel (Samsung E2370).
Constant icoon R. Roaming dus.
Optie vinden om dat uit te schakelen kan ik niet vinden (is er ook niet).

Maar ik hoef dus niet bang te zijn voor extra kosten, zolang ik zelf geen internet gebruik op het toestel?

Zat er zelfs aan te denken om internet bundel te annuleren.
Zou ik dan 100% veilig zijn vwb extra kosten?
Pagina: 1