macbook muis klikt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een vreemd verschijnsel op m'n witte intel macbook uit 2006.
Ik kan niet meer links klikken, tot voor kort werkte rechtsklikken nog wel. Nu dat ook niet meer.
Met een USB muis is het hetzelfde, als ik vanaf de CD start ook.

Gek genoeg kan ik de muis wel over het beeld bewegen.
Ik heb al met shift gestart, nvram gereset. Geen sjoege.
In Console zie ik niets bijzonders, krijg ook geen foutmeldingen verder.

Iemand een idee of kan ie op de schroothoop?

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Jesse
  • Laatst online: 29-01 20:25
Mijn idee is dat je misschien je touchpad bedoelt?

Edit: als het met een externe muis ook is dan lijkt het me een raar verhaal dat het door het touchpad komt. Gebruik je misschien iets zoals bettertouchtool oid?

[ Voor 63% gewijzigd door Jesse op 03-04-2011 21:43 ]

• nilski
Touchpad, USB muis, allebei.
Heb het touchpad zo ingesteld dat je ermee kan klikken met dubbeltap

Voor de duidelijkheid, geldt ook voor de klikbalk onder het touchpad..

[ Voor 27% gewijzigd door nilski op 03-04-2011 21:39 . Reden: verduidelijken ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
bettertouchtool ken ik niet. maar heb in de loop der jaren natuurlijk eea geexperimenteerd..
vreemde is vooral dat het met booten vanaf DVD niet anders is

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
Ik weet geen reet van macs. Maar als je het hebt bij je touchpad en bij een muis dan is het gewoon een software issue. Reinstall in het uiterste geval dus.

• nilski
Craven schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:31:
Ik weet geen reet van macs. Maar als je het hebt bij je touchpad en bij een muis dan is het gewoon een software issue. Reinstall in het uiterste geval dus.
Ik kan je redenering niet helemaal volgen.. Als ik vanaf DVD boot heb ik hetzelfde. Dus een softwareprobleem meen je?
Reinstall: Wel een typische Windows oplossing! :P

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:14
Ah, daar had ik ff overheen gelezen. My bad. Nog steeds vaag dat zowel je mousepad als de muis het niet doet. Ik zal maar ff wijselijk mijn mond houden. Moet me niet meer in het apple forum wagen :+

offtopic:
Tsja... ben nou eenmaal geen mac gebruiker. Dus dan krijg je ook geen echte "mac oplossingen".

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 15:56
Je zou nog een PRAM reset kunnen uitvoeren. Dit doe je door de Mac te starten en tegerlijkertijd de knoppen CMD+ALT+P+R in te drukken en dan los laten bij de tweede "boing".

• nilski
En de hoofdprijs gaat naar.. Pendora!
Ik dacht dat met een nvram reset het pram gelijk gereset werd. Blijkbaar is het omgekeerd. :+
De muis werkt weer! Joehoe!! :*)

Voor de weet:
http://hintsforums.macworld.com/showthread.php?t=12986

[ Voor 21% gewijzigd door nilski op 04-04-2011 20:56 . Reden: linkje pram nvram ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hm, ik had laatst exact hetzelfde met een ander merk laptop, daarvan moest het moederbord vervangen worden vanwege een defecte muis controller. Mocht het probleem terug komen, dan is dat misschien iets om rekening mee te houden.

• nilski
CherandarGuard schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:56:
Hm, ik had laatst exact hetzelfde met een ander merk laptop, daarvan moest het moederbord vervangen worden vanwege een defecte muis controller. Mocht het probleem terug komen, dan is dat misschien iets om rekening mee te houden.
nvram en pram is geloof ik wel erg Apple specifiek, weet niet of dat bij een ander merk gaat werken..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
nilski schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:00:
[...]

nvram en pram is geloof ik wel erg Apple specifiek, weet niet of dat bij een ander merk gaat werken..
Ik bedoelde meer andersom eigenlijk.Tenzij ook dat in een Apple anders werkt natuurlijk.

Verwijderd

Heb je al een keertje geprobeerd om je batterij eruit te halen? het is namelijk zo dat je batterij onder het trackpad zit. waneer de batterij wat begint te zwellen kan hij je touchpad kapot drukken.
Pagina: 1