transmission-daemon init.d script perikelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Ik heb zojuist transmission 2.22 en 2.30b1 gecompileerd en geinstalleerd op Ubuntu 10.10 server (met --disable-gtk optie dus) volgend deze how-to: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1710361

Alles lijkt prima te werken als ik handmatig de daemon start, met de -g switch pakt ie de juiste config dir en is mijn webinterface bereikbaar op http://192.168.3.10:9091.

code:
1
sudo transmission-daemon -g /etc/transmission-deamon

In /etc/transmission-deamon staat de config. De webdir staat in /usr/share/transmission/web, ik probeer nu het volgende init.d script werkend te krijgen: https://trac.transmissionbt.com/wiki/Scripts/initd

Ik heb netjes een user "transmission" aangemaakt en als ik het hetvolgende commando geef:
code:
1
sudo /etc/init.d/transmission-daemon start

Krijg ik netjes de melding dat de daemon succesvol gestart is, echter is er geen proces transmission-deamon geladen en is de webinterface ook niet bereikbaar. :F

Ik vermoed dat het met rechten te maken heeft aangezien het script prima werkt als ik de volgende regels verander van:

code:
1
2
3
4
5
6
start-stop-daemon --chuid $USERNAME --start --pidfile $PIDFILE --make-pidfile \
            --exec $DAEMON --background --test -- -f $TRANSMISSION_ARGS > /dev/null \
            || return 1
start-stop-daemon --chuid $USERNAME --start --pidfile $PIDFILE --make-pidfile \
            --exec $DAEMON --background -- -f $TRANSMISSION_ARGS \
            || return 2

naar:

code:
1
2
3
4
5
6
start-stop-daemon --start --pidfile $PIDFILE --make-pidfile \
            --exec $DAEMON --background --test -- -f $TRANSMISSION_ARGS > /dev/null \
            || return 1
start-stop-daemon --start --pidfile $PIDFILE --make-pidfile \
            --exec $DAEMON --background -- -f $TRANSMISSION_ARGS \
            || return 2

dan werkt het allemaal prima. Echter wil ik natuurlijk niet die deamon als root draaien maar als transmission user zonder rechten.

- de PID file is transmission:transmission 755
- de configdir is transmission:transmission 755
- de webdir is transmission:transmission 755

Ik heb overigens geen idee hoe ik het account transmission password-loos moet maken, wellicht dat de --chuid parameter daarom niet werkt?

Ik ben in de goede richting maar zit een beetje vast, volgens de documentatie zou het gewoon direct moeten werken maar dat is uiteraard weer eens niet het geval }:O Omdat het init.d script geen melding geeft en gewoon zegt dat de deamon gestart moet zijn en de logs niet echt zinvolle meldingen geven is het een beetje moeilijk om te bepalen waar het probleem zit..

Iemand een adviesje?

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 04-04-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wachtwoord van een account verwijderen:
sudo passwd -d transmission

Is er trouwens een reden om het met de hand te compileren ipv de PPA te gebruiken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je hem eerst als root draait, en dat werk - is er dan geen permissieprobleem ergens? Ik weet niet welke fiels en dirs transmission gebruikt, maar je zou die eens kunnen kijken of hij daar wel mag lezen (en schrijven indien nodig)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Lijkt mij ook een rechtenprobleem waar weet niet waar ik moet zoeken aangezien ik geen foutmelding krijg, ook niet in het auth.log of syslog..

De reden om de compileren is omdat op de een of andere wazige manier de PPA versie in de webGUI alleen deze opties heeft:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p2efzh2DPTRJ7gOlH8ifwDGN/full.png

De gecompileerde versie geeft:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/35c8XR14ezRSxAng2tgQdPox/full.png

Doe ik iets verkeerd? Zou de PPA versie ook die tabs moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

In de hoek linksonder zie je de reden in het grijs staan. Bij de PPA staat er versie 2.22, bij de zelf gecompileerde 2.30b.

Dus; je hebt "gewoon" een nieuwere versie gedownload dan dat er via PPA beschikbaar was.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Hmm, om duistere redenen staan er in de Beta PPA wel packages voor Natty en Lucid, maar niet voor Maverick :? Dat maakt het inderdaad lastig om deze vanuit de PPA te installeren...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Getest en de een handmatig gecompileerde versie van 2.22 heeft die tabs inderdaad ook niet.. Wellicht dat dat dan nieuw is in 2.30b1..

Nu nog het rechtenprobleem oplossen en anders ga ik wel voor 2.22 :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Pakjebakmeel schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:48:
Getest en de een handmatig gecompileerde versie van 2.22 heeft die tabs inderdaad ook niet.. Wellicht dat dat dan nieuw is in 2.30b1..

Nu nog het rechtenprobleem oplossen en anders ga ik wel voor 2.22 :-/
Wat als je het start-stop-daemon commando met de hand uitvoert (wel de variabelen vervangen) en --background weghaalt? Dan zou je de output van transmission-daemon te zien moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hij draait nu al PPA v2.22 op mijn servert.. Ik zal binnenkort in een VM eens v2.22 uit source compileren en proberen want het stoort me wel ondanks dat het nu wel via de PPA werkt..
Pagina: 1