Humma Kavula schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:16:
[...]
Stonden ze allemaal in raid? Ik heb een andere hd vanaf de plank gepakt
[...]
Kan ook nog niet daar, eerst "unraiden" in het raid menu.
Dus, zoek een andere hd die geformateerd kan worden, zet daar windows op, sluit de raid schijven weer aan ( windows herkend ze niet, althans wel als schijf maar je kan ze niet openen) en met een programma als bv filescavenger (niet gratis!) de data eraf halen.
Daarna die windows schijf eruit, raid schijven als boot en uitschakelen in het raid menu...
Ja prima, ga even nog meer brokken maken zeg

Ik vraag me af of hij ooit wel in RAID gedraait heeft, weet je wat RAID is? Heb je dit zelf ingesteld?
Zo ja gewoon een andere losse schijf er bij in hangen, niks aan je RAID setup doen, de losse schijf zal gewoon herkend moeten worden als een losse schijf, daar windows op installeren (desnoods RAID schijven even loskoppelen) en dan opstarten van die schijf en kijken of je je array weer kan benaderen (vergeet chipset / raid drivers niet).
Ga niet zomaar je RAID array weg gooien of je SATA mode in het bios op IDE/AHCI zetten, met beetje pech ben je dan je array alsnog kwijt
@Heatonme
Je kunt prima van SATA mode veranderen, ook al heb je een RAID array, ik weet niet hoe je er bij komt dat dat niet kan?

Kwestie van drivers installeren, je kunt prima een OS op een enkele HDD hebben met daarnaast een RAID array
[
Voor 11% gewijzigd door
Ventieldopje op 03-04-2011 18:36
]