Wake on lan/wireless via Ipad 1 + nog wat vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:17
Hallo,

Ik ben sinds vandaag in het bezit gekomen van een Ipad 1 Wifi+3g. Nu ben ik aan het zoeken naar een mogelijkheid om via de Ipad documenten, series, films, muziek enz te bekijken.
Is er een mogelijkheid om via de Ipad mijn Imac (early 2008) ui de slaapstand te halen in het eigen netwerk maar ook erbuiten (via ander netwerk of 3g)?
Wat ik zover gelezen heb kan ik films en series via VLC streamer of PLEX bekijken. Moet me daar nog iets verder op inlezen.
Weet er iemand of er al een NZB app is voor de ipad? Kan ik bestanden downloaden naar de "harddisk" van de Ipad?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf de volgende tools.

Inet - wake on lan. voor gebruik buiten je lokaal netwerk. Op je router de goede poort forwarden.
vnc vieuwer - windows 7 pc aanmelden en controle. Voor gebruik lokaal netwerk goede poort forwarden.

Met behulp van air vdieo. die start ik dus op de windows 7 pc automatisch. Buiten lokaal netwerk de poort 45631 forwarden naar je intern ip adres :)

Thats it dan moet je alles kunnen wat jij nu wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 10:10
Op dit moment zijn er alleen maar NZB apps die dienen als remote, wat overigens wel heel fijn werkt!

Wat ik me dan weer afvraag, stel je hebt een NAS met SABnzbd+ of een andere reader geïnstalleerd.. zou zo'n iPad/iPhone app dan ook werken als remote voor je NAS?

[ Voor 45% gewijzigd door new_born89 op 03-04-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

sabnzbd heeft een webserver dus als je ipad een browser heeft kan je de boel aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Ok de Air-video heb ik draaien. Die werkt op het interne netwerk.
Nu nog het externe gedeelte. Is er ergens duidelijke informatie te vinden over het port forwarding? Heb het in het verleden paar keer geprobeerd maar nooit echt begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michiel Arndts schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:08:
Ok de Air-video heb ik draaien. Die werkt op het interne netwerk.
Nu nog het externe gedeelte. Is er ergens duidelijke informatie te vinden over het port forwarding? Heb het in het verleden paar keer geprobeerd maar nooit echt begrepen...
Vrij simpel.

http://portforward.com/

In het geval van air video. Naar je router configuratie. Dan een poort opzetten en naar je eigen interne ip verwijzen. Bovenstaande site legt het met plaatjes en alles wel uit. Als het goed is zelfs per routermerk en per type applicatie.

Meende dat hier op tweakers ook een poortguide was zal deze opzoeken en hier posten.

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Begin het te begrijpen volgens mij! Even proberen:

Op de router moet ik verschillende zaken invullen:
IP adres is het IP adres van mijn Imac
Deze moet ik static (vast) maken
De poort 45631 open zetten voor Air video

Nu kan ik via de Air video server met de Server PIN verbinding maken tussen de Ipad en de Imac. Moet ik hiervoor nog die VNC viewer gebruiken of is het open zetten van de poort al voldoende?

De router die ik heb, SMC WGBR14-N staat niet bij Port Forward maar denk dat ik er wel uit ga komen. Lukt dat niet gooi ik dat ook nog even hier neer.

Via de Inet - Wake on Lan kan ik de Imac uit slaapstand halen. Hiervoor moet ik:
Poort 9 open zetten
Als ik het goed begrijp moet ik dus gebruik maken van dyndns.com of is dat niet nodig?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michiel Arndts schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:00:
Begin het te begrijpen volgens mij! Even proberen:

Op de router moet ik verschillende zaken invullen:
IP adres is het IP adres van mijn Imac
Deze moet ik static (vast) maken
De poort 45631 open zetten voor Air video

Nu kan ik via de Air video server met de Server PIN verbinding maken tussen de Ipad en de Imac. Moet ik hiervoor nog die VNC viewer gebruiken of is het open zetten van de poort al voldoende?

De router die ik heb, SMC WGBR14-N staat niet bij Port Forward maar denk dat ik er wel uit ga komen. Lukt dat niet gooi ik dat ook nog even hier neer.

Via de Inet - Wake on Lan kan ik de Imac uit slaapstand halen. Hiervoor moet ik:
Poort 9 open zetten
Als ik het goed begrijp moet ik dus gebruik maken van dyndns.com of is dat niet nodig?

Alvast bedankt.
Klopt ja een static ip heeft als voordeel dat je zeker weet dat de poorten altijd naar de imac verwijzen.

Als je de imac opstart en air video kan automatisch opstarten dan is het openen van de poort naar air video al genoeg voor het streamen van video's

Als je meer willt dan alleen streamen dan een app als vnc viewer gebruiken. Hier moet je dan ook poorten voor open zetten vergelijkbare manier :)

Heb zelf vnc viewer stel ik wel een film zien die ik niet heb naja ff via vnc viewer spotnet en gaan :P

Ik zelf kan nu overal met een internetverbinding de pc aanzetten. Deze beheersen en via intunes mijn muziek sharen en via air video mijn videos streamen ideaal :)

Betreft dyndns ideaal gebruik dit zelf ook, aangezien mijn isp wel eens een ip veranderd en door dyndns kan je update isp ip en alle je linkjes werken gewoon.

Dus in air video zet je je dyndns host en idem dito voor vnc viewer en inet :)

hehe dank je voor het herinneren zal dit zelf ook invullen in de aps heb tenslotte een dyndns ivm dreambox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Ik kom eruit maar ook weer niet. Mijn setup is als volgt:
Internet van Telfort.
Zyxel P-2602R-D1A modem
SMC WGBR14-N router
Imac verbonden via kabel

Als ik de Imac rechtstreeks op de Zyxel aansluit krijg ik alles werkend. Sluit ik hem aan via de WAN poort op de router werkt het niet meer. Sluit ik hem aan op de LAN poort werkt het evenmin.
Had geprobeerd om de router in Bridge mode te zetten maar kom nu helemaal niet meer op de router... Kan die niet meer vinden en volgens mij is het IP adres niet aangepast.
Hoe moet ik het modem en de router instellen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michiel Arndts schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:13:
Ik kom eruit maar ook weer niet. Mijn setup is als volgt:
Internet van Telfort.
Zyxel P-2602R-D1A modem
SMC WGBR14-N router
Imac verbonden via kabel

Als ik de Imac rechtstreeks op de Zyxel aansluit krijg ik alles werkend. Sluit ik hem aan via de WAN poort op de router werkt het niet meer. Sluit ik hem aan op de LAN poort werkt het evenmin.
Had geprobeerd om de router in Bridge mode te zetten maar kom nu helemaal niet meer op de router... Kan die niet meer vinden en volgens mij is het IP adres niet aangepast.
Hoe moet ik het modem en de router instellen? Iemand een idee?
Als je wilt kan ik je wel helpen met behulp van teamviewer http://www.teamviewer.com/nl/download/index.aspx stuur dan maar een dm :)

Op dit moment is je router waarsch verkeerd ingesteld.

Als je de imac via de router aansluit. Moet je kijken wat voor ipadres je krijgt en wat de gateway is.

Door via safari http://gateway kom je op je routerpagina :)

Elke router is te resetten en dan kom je er gewoon weer op. Als je de manual niet hebt ivm login en pw dan staat deze altijd wel op de site van de fabrikant.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Heb je een DM gestuurd!
Pagina: 1