Mogelijk opgelicht via Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:08
Ik heb al zoveel dingen gekocht van Marktplaats en altijd ging de afhandeling goed.
Tot afgelopen week. :/

Ik keek even rond tussen de PS3 CoD Black Ops aanbiedingen en zag een aantal advertenties staan met het spel voor € 20,-.

Ik heb een bericht naar die gast gestuurd en kreeg ook keurig bericht terug. Hij vroeg mij om mijn adresgegevens en ik hem om zijn bankgegevens. Afgelopen zondag heb ik 22 euro (incl. verzendkosten) overgemaakt naar zijn rekening.

Maar sinds die dag niets weer vernomen. De advertentie was verdwenen en hij reageert niet op mails.
Waarschijnlijk dus opgelicht.

Ik heb een paar gegevens van hem, zoals een email adres (een live adres) en een bankrekening nummer en volledige naam. Geen woonplaats. Nu gaat het maar 'maar' om 22 euro, en ik vraag me af of het wel wat helpt om er achter aan te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 03-04-2011 15:45 ]

Mijn YouTube Channel

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17

painkill

Pain(k)(ill)

Voordat je verder gaat, wil je aub het rekeningnummer verwijderen?
Want het is namelijk niet eens zeker dat je bent opgelicht.

De advertentie kan ook verwijderd zijn omdat jij hem hebt gekocht.
Als het echt een oplichter was dan had hij hem wel laten staan ;)

En om wat voor reden dan ook, iedereen kan wel eens een paar dagen zijn mail niet lezen, of op zijn bankrekening kijken..

Ps. De politie heeft al vaak genoeg bewezen weinig met internetoplichting te doen, en zeker voor 20 euro gaan ze er geen zaak van maken.. Er zijn zelfs genoeg verhalen dat ze voor honderden of zelfs duizenden euro's er niet achter aan gaan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door painkill op 03-04-2011 15:47 ]

Mijn SNES verzameling!

• Snowwie
Je hebt wel gedeeltelijk een punt, maar als je toch iets verkoopt dan ga je toch niet een week wachten voordat je het opstuurt terwijl je het geld allang binnen hebt?

Mijn YouTube Channel

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:17

painkill

Pain(k)(ill)

Het zou mij inderdaad niet overkomen, maar je hebt genoeg mensen die het probleem er niet van in zien..
En het uiterste wat je ze in dat geval kunt verwijten is luiheid, maar geen oplichting :P

Mijn SNES verzameling!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Rekeningnummer zou ik ook nog even verwijderen. Is vast niet conform policy.

/edit
stukje even maar verwijderd.. ik zal je maar niet op slechte ideeën brengen ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Loona35 op 03-04-2011 16:00 ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 12:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

zoek eens op het opgelicht op internet forum (http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl) naar het bankrekening nummer... Mocht je opgelicht zijn dan grote kans dat er meerdere slachtoffers zijn.

*empty*

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

HK -> SF

Hou even in de gaten dat persoonsgegevens hier idd niet thuis horen.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Daarom koop ik via Marktplaats ook enkel nog waarbij ik met PayPal kan betalen.

If it aint fixed, it's broken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn tientallen goede redenen te bedenken waarom iets even wat langer duurt. Misschien heeft hij het geld nog niet (wie weet heb je het fout overgemaakt?) Misschien is hem/haar wat overkomen en ligt 'ie in het ziekenhuis? Misschien heeft 'ie domweg even geen internet? Ik vind het wel heel erg kort door de bocht om meteen al over oplichting te spreken en waarschijnlijk bijbehorende emails te sturen.

@Loona35: aansporen tot (sociale) dreigementen lijkt me nou ook niet bepaald koosjer.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:42
Wachten totdat hij alsnog binnenkomt of accepteren dat je opgelicht bent. Erachteraan gaan zal veel tijd kosten en weinig opleveren.

• Snowwie
NMe schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:53:
Ik vind het wel heel erg kort door de bocht om meteen al over oplichting te spreken en waarschijnlijk bijbehorende emails te sturen.
Ik heb hem in de mails niet beschuldigd van "oplichting", alleen gevraagd wanneer hij het spel verstuurd.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

NMe schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:53:
Er zijn tientallen goede redenen te bedenken waarom iets even wat langer duurt. Misschien heeft hij het geld nog niet (wie weet heb je het fout overgemaakt?) Misschien is hem/haar wat overkomen en ligt 'ie in het ziekenhuis? Misschien heeft 'ie domweg even geen internet? Ik vind het wel heel erg kort door de bocht om meteen al over oplichting te spreken en waarschijnlijk bijbehorende emails te sturen.

@Loona35: aansporen tot (sociale) dreigementen lijkt me nou ook niet bepaald koosjer.
Ja, en dit vind ik dus altijd van die loze argumenten. Genoeg tijd om advertenties te plaatsen, snel te reageren op een bod, maar als de knaken dan binnen zijn gaat de boel op hun dooie gemak op de post, hebben ze het opeens enorm druk met een adhoc project op het werk of het oeroude smoesje dat er een familielid in het ziekenhuis ligt.

Voor mij is het heel simpel, als je spullen verkoopt zorg je voor een snelle deal. Kun je dat niet of wil je dat niet dan moet je lekker aan je vrienden verkopen, of dit vantevoren even aangeven aan de koper (voordat de betaling plaatsvindt)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Precies. 't Is een hele kleine moeite om even aan te geven dat je de volgende dag onder een auto zult komen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

8088 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:54:
Precies. 't Is een hele kleine moeite om even aan te geven dat je de volgende dag onder een auto zult komen.
Ja, en als je er onder ligt verwijder je ook direct de advertentie even. :F

Verwijderd

Mensen voordat we nu iedereen van van alles en nog wat beschuldigen graag even wat voorzichtigheid betrachten in de reacties. Zoals NMe aangeeft zijn er wellicht goede redenen waarom er geen reactie is geweest. Uiteraard verdient dit bij voorbaat al niet de schoonheidsprijs, maar om nu al van oplichting te spreken gaat een beetje ver.

Mocht je na herhaalde contactpogingen geen reactie meer krijgen (en houd een redelijke termijn in acht), dan raad ik je aan om zeker aangifte te doen. De politie gaat tegenwoordig achter dit soort praktijken aan als er meer dan x aangiftes zijn gedaan. Kortom, zeker doen. Wellicht voorkom je ermee dat een ander er ook intrapt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:24:
Mensen voordat we nu iedereen van van alles en nog wat beschuldigen graag even wat voorzichtigheid betrachten in de reacties. Zoals NMe aangeeft zijn er wellicht goede redenen waarom er geen reactie is geweest. Uiteraard verdient dit bij voorbaat al niet de schoonheidsprijs, maar om nu al van oplichting te spreken gaat een beetje ver.

Mocht je na herhaalde contactpogingen geen reactie meer krijgen (en houd een redelijke termijn in acht), dan raad ik je aan om zeker aangifte te doen. De politie gaat tegenwoordig achter dit soort praktijken aan als er meer dan x aangiftes zijn gedaan. Kortom, zeker doen. Wellicht voorkom je ermee dat een ander er ook intrapt.
Sorry, maar ik zie zijn goede redenen niet. Geld verkeerd overgemaakt? Dan zou de verkoper toch wel een reactie hebben gegeven op zijn latere mails? Ziekenhuis? Dan zou hij dus zondagavond of maandag in het ziekenhuis terecht moeten zijn gekomen, het moet wel enorm ernstig zijn wil je daar een week liggen.
Als koper op zondag geld overmaakt, staat dat in de regel gewoon op maandag op de verkoper zijn rekening. Die hoort het dan maandag gewoon te versturen, tenzij eerder overeen is gekomen dat verkoper meer tijd nodig heeft. En vaak stuur je er dan nog even een mail achteraan met de boodschap dat het spel op de post zit.
Ik lees hier alleen oeroude verzinselen die allang niet meer opgaan en die te vaak als excuus worden gebruikt.

Dan nog eens het feit dat de verkoper wel de tijd heeft genomen om de advertentie te verwijderen. (ervan uitgaande dat de advertentie niet verlopen was, wat ik me bij een game als Black Ops niet kan voorstellen)
Ik zou me op zijn minst ook belazerd voelen als gewone brievenbuspost na een week nog steeds niet geleverd is. Het zou nog aan TNT kunnen liggen, maar elke verkoper zou dan gewoon emails met vragen beantwoorden.

Mocht je inderdaad kunnen fluiten naar je game dan zou ik inderdaad wel aangifte doen. Omdat er de laatste jaren zoveel oplichting voorkomt is men veel sneller geneigd ook echt iets met de aangifte te doen. Zeker als er over 1 persoon meerdere aangiftes binnenkomen.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:29:
Sorry, maar ik zie zijn goede redenen niet.
Dat is niet zo gek als er maar één kant van het verhaal verteld wordt.
Ik lees hier alleen oeroude verzinselen die allang niet meer opgaan en die te vaak als excuus worden gebruikt.
Ik lees in jouw posts alleen maar aannames.

Snowwie, heb je hier al gekeken?

edit:
@hieronder: inderdaad. Rekening houden met onbekende factoren is namelijk het tegenovergestelde van het doen van aannames.

[ Voor 11% gewijzigd door 8088 op 03-04-2011 21:21 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

8088 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:02:
[...]

Dat is niet zo gek als er maar één kant van het verhaal verteld wordt.

[...]

Ik lees in jouw posts alleen maar aannames.

Snowwie, heb je hier al gekeken?
En een mogelijke ziekenhuisopname of verkeerd rekeningnummer zijn geen aannames?

Verwijderd

Laatste waarschuwing om direct op te houden met die aanname dat het direct om oplichting gaat.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

laatst ook een envelop verzonden met TNT. Kwam pas na 1,5 week aan!!! Sommige verkopers denken misschien van: verstuurd is verstuurd, nu is het mijn probleem niet meer, en steken er verder ook geen energie meer in.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Snowwie, heb je al een paar keer 1 euro cent naar zijn rekening gestuurd? met de vraag waar je spel blijft? evt. met een aangifte dreigen, maakt ze vaak ook bang genoeg om die 22 eurotjes terug te sturen.

Anders kun je mij een PM sturen ;)
Pagina: 1