Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Irritant hoge toon uit speakers

Pagina: 1
Acties:

• Warf!y
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoi all,

Ik heb een bizar probleem met het geluid. Er komt een irritant hoge toon uit de speakers zodra ik ingelogd ben. Het is geen hardwarematig probleem (zie hieronder).

Specs:
Windows 7 x64
Laptop met Realtek HD Audio chipset
Driver versie 2.57

Lang verhaal kort:
Ik heb een aantal dingen geprobeerd, varierend van het updaten/uninstallen/etc. van de driver tot het uitschakelen van de processor idle state (zoals hier aangegeven door ene Ed). Dit alles heeft het probleem helaas niet verholpen. Een hardwarematig probleem ligt misschien voor de hand, echter kwam ik achter het volgende: toen ik inlogde op een andere account was het hele probleem verdwenen!

Vervolgens heb ik de gebruikersmap van de problematische account (in C:\Users) tijdelijk hernoemd. Na inloggen was ook hier het probleem weg, maar nu waren wel alle settings gewiped.

De fout zit dus ergens in de profielinstellingen van de account. Daarom mijn vraag of iemand misschien suggesties heeft wat ik aan instellingen zou moeten/kunnen veranderen. Een profile reset doe ik natuurlijk liever niet tenzij het niet anders kan.

Ik heb al geprobeerd het eea in de geluidsinstellingen te veranderen (default format 24 bits, 48000 hz, etc.) maar dit heeft helaas niet geholpen. Het vreemde is overigens ook dat dit probleem ineens is ontstaan terwijl ik bij mijn weten recentelijk geen programma's heb geïnstalleerd of andere wijzigingen heb doorgevoerd.

Bvd.

Edit:
Het wordt steeds vreemder. Als ik een spel opstart (bijv. Age of Empires 3) en afsluit is de hoge toon ook weg :/ (onder de problematische account, zonder profile reset dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Warf!y op 03-04-2011 14:51 ]

• Warf!y
  • Niet online
Echt niemand een idee?

Ik ga nog even wat dingen proberen, maar vooralsnog ziet het er niet naar uit dat ik er binnen afzienbare tijd achter kom..

Daarom een andere vraag: hoe kan ik het profiel van een account resetten? De aloude truc van het verwijderen van de user map (zoals hierboven) werkt niet meer onder Windows 7. Er wordt blijkbaar een "tijdelijk" profiel ingeladen die geloosd wordt zodra je uitlogt. Het gaat overigens om een account met adminrechten.

[ Voor 5% gewijzigd door Warf!y op 03-04-2011 19:51 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Als je bij "Volume Control" alles op mute zet piept het dan nog steeds?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Warf!y schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:48:
Echt niemand een idee?

Ik ga nog even wat dingen proberen, maar vooralsnog ziet het er niet naar uit dat ik er binnen afzienbare tijd achter kom..

Daarom een andere vraag: hoe kan ik het profiel van een account resetten? De aloude truc van het verwijderen van de user map (zoals hierboven) werkt niet meer onder Windows 7. Er wordt blijkbaar een "tijdelijk" profiel ingeladen die geloosd wordt zodra je uitlogt. Het gaat overigens om een account met adminrechten.
Is het niet gewoon een idee om een nieuw account met admin rechten aan te maken ? Zo erg zul je niet gehecht zijn aan je account naam neem ik..

• Warf!y
  • Niet online
A4- schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:39:
Als je bij "Volume Control" alles op mute zet piept het dan nog steeds?
Ja. Het vreemde is dat het begint te piepen zodra ik ingelogd ben ("Welcome" is dan net verdwenen). Zodra ik uitlog is het piepen meteen weg.
Brummetje schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:43:
[...]

Is het niet gewoon een idee om een nieuw account met admin rechten aan te maken ? Zo erg zul je niet gehecht zijn aan je account naam neem ik..
Dat is ook een oplossing, maar brengt wel een ander probleem met zich mee. Behalve dat ik dan alle niet-Windows gerelateerde mappen uit AppData moet kopiëren naar de nieuwe account folder gaan niet alle applicaties er altijd even goed mee om als ze ineens de instellingen niet meer kunnen vinden. Als ik de username hetzelfde houd heb ik dat probleem niet, de locatie van AppData verandert immers niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Warf!y schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:19:
[...]

Ja. Het vreemde is dat het begint te piepen zodra ik ingelogd ben ("Welcome" is dan net verdwenen). Zodra ik uitlog is het piepen meteen weg.

[...]

Dat is ook een oplossing, maar brengt wel een ander probleem met zich mee. Behalve dat ik dan alle niet-Windows gerelateerde mappen uit AppData moet kopiëren naar de nieuwe account folder gaan niet alle applicaties er altijd even goed mee om als ze ineens de instellingen niet meer kunnen vinden. Als ik de username hetzelfde houd heb ik dat probleem niet, de locatie van AppData verandert immers niet.
Dat valt volgens mij te omzeilen door User Account control uit te schakelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Als je de username het zelfde wilt houden:
temp account maken, oude account verwijderen, nieuwe account met zelfde naam als oude maken, temp acc. verwijderen. Van tevoren natuurlijk alle account data (appdata etc.) even backuppen.

• Warf!y
  • Niet online
A4- schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:33:
Als je de username het zelfde wilt houden:
temp account maken, oude account verwijderen, nieuwe account met zelfde naam als oude maken, temp acc. verwijderen. Van tevoren natuurlijk alle account data (appdata etc.) even backuppen.
Dat had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken 8)7. Thx!
Pagina: 1