Cosmos S + coolermaster hyper 212+

Pagina: 1
Acties:

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Volgens coolermaster mag de maximale hoogte van een cpu cooler in de cosmos s (wil je de side fan behouden)
154,9 mm zijn..
De hoogte van de coolermaster hyper 212+ is 158,5 mm
Maar bovenop deze koeler zitten nog van die... koper-tumortjes:
zie:
Afbeeldingslocatie: http://static.erodov.com/reviews/cooling/cm-hyper-212-plus/1.jpg
Ik dacht dus van mah dan schraap ik daar wel een paar milimeter vanaf met een ijzervijltje en dan past het wel.... >:)
Zou dit een probleem opleveren? :X

EDIT:
Bij de mugen rev. b bijv. zie je van die nette afgewerkte boutjes
Afbeeldingslocatie: http://www.pureoverclock.com/images/review/cooling/scythe_mugen2b/scythe_mugen2b_forums.jpg
Dat is de reden dat ik überhaupt voor de coolermaster 212+ ga...(ik wilde niet het risico nemen dat straks die hele mugen uit elkaar valt omdat ik een boutje heb afgevijlt |:( )

[ Voor 39% gewijzigd door Brodo op 03-04-2011 14:02 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Dat moet je dus niet doen. In die koperen buisjes zit iets wat de warmte verdeelt over de basis en lamellen. Maak je de buisjes open dan is het 'iets' weg (het is onbekend voor mij wat er in zit) en dan koelt je koeler niet meer.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lijkt me idd niet zo verstandig om de uiteindes van je heatpipes te gaan afvijlen. De vloeistof erin kan dan niet meer bovenin conderseren (dat 'verdampt' dan je kast in) waardoor je hele koeleffect weg is.

Zelfde verhaal als BlackWhizz maar dan iets specifieker ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Brodo
  • Niet online
T_T Nu moet ik dus opzoek naar een andere oplossing.. bedankt voor het snelle antwoord ;P
Of denken jullie dat die 3 mm.. wacht is even.... ik kan die 3mm natuurlijk ook uit de zijkant van mijn deurtje vijlen >:) >:) >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Brodo op 03-04-2011 14:11 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:13
Of je zet daar ff geen fan in. het heeft weinig nut om een fan bovenop een towerkoeler te laten blazen. Dan kun je beter een lagere topdown koeler nemen als je per se je zijpaneel vol fans wil hebben?

• Brodo
  • Niet online
BlackWhizz schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:20:
Of je zet daar ff geen fan in. het heeft weinig nut om een fan bovenop een towerkoeler te laten blazen. Dan kun je beter een lagere topdown koeler nemen als je per se je zijpaneel vol fans wil hebben?
Nah ik wil de cosmos s bestellen maar die fan plaatsing zit een beetje.... vaag.. (de bovenkant zit net voor de onderkant van een lange cpu cooler.. wat een beetje :X :X is voor een case van180 euro !_!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Inclusief die 3mm is de koeler 158.5mm hoog, deze stukjes kan je er NIET afschuren nee.

Edit: Waarom zou je zonodig de sidefan willen behouden?

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 03-04-2011 21:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

de mugen rev b kan je de dopjes vanaf halen dat scheelt al weer een paar mm. je kan de kopen buisje ook op de cooler buigen dan moet al een halfe cm schelen

If water polo was easy, it would be called football

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
waldpyk schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:30:
de mugen rev b kan je de dopjes vanaf halen dat scheelt al weer een paar mm. je kan de kopen buisje ook op de cooler buigen dan moet al een halfe cm schelen
buigen?.. hoe wou je dat doen ?

ja, daag.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Remmes_NT schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:28:
[...]

buigen?.. hoe wou je dat doen ?
Met een tang. Puntje kan geen kwaad als je dat vervormd, kan wel kwaad als ie daarom gaat lekken. Bij de Mugen zijn die 'boutjes' puur sierstukjes, bouwwijze is vergelijkbaar aan die van de 212Plus (welke overigens ook prima prijs/kwaliteit doet).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Als je de 200mm fan uit het sidepanel van de Cosmos S haalt, kan je prima de 212+ kwijt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Bas. schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:07:
Als je de 200mm fan uit het sidepanel van de Cosmos S haalt, kan je prima de 212+ kwijt!
En als je de TS eens leest, begrijp je waarom dit geen optie is!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-01 18:49
Ik heb toen volgensmij de randen van de fan[behuizing] afgeslepen. Toen paste het iig wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Bas. op 05-04-2011 20:35 ]

Pagina: 1