Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Afdrukvoorbeeld komt niet overeen met afdruk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met een office document en ik printte er overlaatste een pagina van maar zag dat de voetnoten/voettekst véél te hoog op de pagina kwamen! Nochtans ziet het er op het afdrukvoorbeeld perfect uit! Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Ik werk met Office XP professional op Windows Vista x64 of soms ook op een W7 x64 beiden hebben er 'last" van.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is het document (per abuis) als 'landscape' opgemaakt en druk je het af als 'portrait'?

Je zou ook nog het document als PDF kunnen exporteren en dan kijken naar verschillen tussen afrdukvoorbeeld en daadwerkelijke afdruk.

Of anders (tijdelijk) een alternatief office-pakket gebruiken zoals OpenOffice of LibreOffice: op die manier kun je misschien makkelijker traceren of het probleem in Microsoft Office zit of in je printer(-driver), en aansluitend gerichter naar een oplossing zoeken/vragen (op bijv. de supportsite voor Office).

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 03-04-2011 11:42 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kijk ook even of het papiertype in de printer overeenkomt met dat wat Office verwacht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 11:45
Ook de marges hebben neem ik aan invloed op de positie van de voetnoten/teksten ?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MEN-O schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:49:
Ook de marges hebben neem ik aan invloed op de positie van de voetnoten/teksten ?
Ik meen dat Office daar wel rekening mee houdt bij het afdrukvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Papiertype, marges kloppen in ieder geval. Ik dacht dat ik het gefixt had daarnet door verticaal naar onder uit te lijnen, maar dan ging de hele tekst ook naar beneden als het geen volle pagina was. Heb net in Openoffice geprobeerd en dat ging dan weer wel helemaal correct. Exporteren naar PDF via word doe ik via cutepdf maar die geeft dat rare probleem ook. Openoffice kan correct exporteren naar pdf maar print ook van het bestand zelf af, correct.
Heel raar allemaal

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Freee!! schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:42:
Kijk ook even of het papiertype in de printer overeenkomt met dat wat Office verwacht.
Ik vermoed dit ook, Mogelijk dat het papier op Letter o.i.d. staat i.p.v. A4 (of in Word net anders om).

Seriously? Nope, not a bit...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

Heb je bij het afdrukvoorbeeld en het daadwerkelijke afdrukken steeds dezelfde instelling voor het afdrukken van Wijzigingen bijhouden/Track changes? Als 'ie afdrukt op "Uiteindelijke weergegeven opmaak", schaalt de pagina en komt de onderkant van de pagina een stuk hoger op papier.

Tweede optie: heb je je papierinstellingen zowel bij de printer-properties bekeken, als onder Bestand > Pagina instelling? De tweede overschrijft nl de printerinstellingen.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1