Ik heb thuis een Windows 7-64bit systeem draaien, zijn belangrijkste taken zijn internetroutering, fileserver en PVR. Omdat deze computer vaak niets te doen heeft wil ik deze graag automatisc in slaap laten vallen. Ik kan echter geen (gratis) programma vinden dat eerst checkt of er nog andere computers op het netwerk actief zijn. Ik wil dus graag checken of binnen het subnet 192.168.137.0/24 nog computers aangemeld zijn; in dat geval wil ik niet dat de server gaat slapen omdat deze computers wel eens internet of bestanden nodig kunnen hebben van deze server. Kent iemand een dergelijk gratis programma? Het is altijd jammer zelf een tijd bezig te zijn met knutselen om er 2 maanden later achter te komen dat er een volledig uitgewerkt programma is dat precies dat doet wat je wilt + meer.
Win7 is een Client OS en dus hoort je topic eerder in Windows Clients
>> dus.
>> dus.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Middels script ping op het subnet laten uitvoeren en dan indien aantal succes results kleiner dan x (wellicht dat bepaalde systemen wel aan moeten staan) de server naar sleep laten gaan ?
Dan weet je alleen dat er PC's zijn. Niet of ze een connectie hebben met je machines.
Maar dan ga je vanzelf naar of kijken toch?
Maar dan ga je vanzelf naar
net sessions
net files
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Naja omdat de server ook voor internetroutering zorgt ...... nam ik maar het zekere voor het onzekerealt-92 schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:02:
Dan weet je alleen dat er PC's zijn. Niet of ze een connectie hebben met je machines.
Maar dan ga je vanzelf naarofnet sessionskijken toch?net files
[ Voor 5% gewijzigd door punisher007 op 03-04-2011 17:17 ]