Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook 2007] Kan microsoft office outlook niet starten

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:57
Ik krijg vandaag ineens de melding "Kan microsoft office outlook niet starten. Kan het outlook-venster niet openen. Kan de set mappen niet openen. Kan het informatiearchief niet openen." als ik Outlook 2007 start.

Vervolgens sluit Outlook gelijk af.

Ik heb zelf gezocht, maar komen alleen de volgende manier tegen: in startmenu"outlook.exe /resetnavpane" typen, maar dat helpt niet. Herstellen van outlook helpt ook niet. Scanpst helpt ook niet. Iemand wel een idee?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maak je gebruik van een exchange account? Als ik google naar je foutmelding krijg ik daar in ieder geval een aantal verwijzingen naar. zoals Problemen met Outlook met Exchange 2010 postbussen vanwege de vereiste RPC-codering en http://blogs.microsoft.nl...xchange-2010-kan-dat.aspx

En anders kan je wellicht wat met deze:
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=212431 ;) ik vind de reactie die je daar krijgt namelijk helemaal niet zo gek ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Rupie op 02-04-2011 22:16 ]

Desktop | Server | Laptop

• kjiratsiekoedel
Ik werk niet met een exchange account.

De reactie op C!T zal vast werken (deïnstalleer outlook, clear register en installeer opnieuw). Maar zoals ik daar schrijf moet ik dan weer al mijn outlook instellingen weer op orde krijgen. Dat is redelijk wat werk.

Ik zou ook willen weten wat er nu preciesfout gaat in outlook en waarom. Zo kan ik 't evt. in de toekomst voorkomen.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
De melding verwijst naar het ontbreken van of een beschadiging in je pst-bestand. Controlleer of deze nog steeds op de geconfigureerde lokatie staat en zo ja, scan het met scanpst.exe.
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/usingscanpst.htm

Mocht het niet meer op deze lokatie staan, restore het bestand dan van je laatste backup.
Zie; http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51

ongekend41

Division Brabant

Wellicht dat deze pagina je kan helpen klik. Kennelijk verschilt de oplossing per OS. Welk OS gebruik je?

nope

• kjiratsiekoedel
Ik gebruik W7 64. De fixit van microsoft werkt niet. Mijn foutmelding is ook wat uitgebreider dan waarvoor deze fixit is bedoeld (helaas, was wel een poging waard natuurlijk).

• Roady81
Die fixit doet ook niks meer dan het uitvoeren van de /resetnavpane switch en het verwijderen van het xml-bestand. Dit gaat in jouw geval ook niet helpen aangezien het probleem met je data bestand is; zie mijn eerdere reactie.

Welk resultaat gaf scanpst.exe?

• kjiratsiekoedel
Scanpst gaf dat er enkele kleine fouten waren en die zijn gecorrigeerd. Hielp niet.

Welk databestand? Mijn PST bestand? Ik heb al een backup teruggezet, werkte ook niet.

• Roady81
Hoeveel pst-bestanden heb je gekoppeld staan in je mail profiel?
Heb je deze allemaal al gescanned?

Creëer een nieuw mail profiel en controleer of het nu wel werkt en of je al je pst-bestanden kunt openen via;
Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand...

Zie verder ook; http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

• kjiratsiekoedel
Ik heb één PST bestand gekoppeld en één OST bestand (offline IMAP van hotmail). Deze zijn allemaal gescand.

Hoe kan ik een nieuw mail profiel maken? Zodra ik outlook open sluit het gelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kjiratsiekoedel
Een nieuw profiel maken heeft niet geholpen. Dezelfde foutmelding blijft komen.

• Roady81
En je hebt Outlook ook echt met dit nieuwe mail profiel gestart en niet toevallig met het oude?

• kjiratsiekoedel
Nee, ik heb ingesteld dat hij moet beginnen met het nieuwe profiel.

• Roady81
Je werkt met een POP3 account en een Hotmail account in je mail profiel?

Werkt het als je een nieuw mail profiel maakt met alleen je POP3 account zonder je oude pst-bestand te gebruiken? (stel je POP3 account zo in dat het een kopie achter laat op de server)

Werkt het wanneer je een nieuw mail profiel maakt met alleen je Hotmail account?

Werkt het als je je aanmeldt als een andere gebruiker? (creëer eventueel een nieuwe test gebruiker op je computer)

Op deze manier kunnen we beter bepalen wat nu de scope van je probleem is.

• kjiratsiekoedel
Iets magisch gebeurde! Plots startte outlook wel op met het nieuw aangemaakte profiel.

Nu is hij bezig om alle mails uit mijn hotmail binnen te halen. Is het mogelijk om de mails die in de eerste PST staan te verplaatsen naar het nieuwe bestand?

• Roady81
Dus je zat al die tijd toch nog in je oude mail profiel ;-)

Je Hotmail moet je laten synchroniseren. Het overzetten van de eerdere sync (ost-bestand) van je andere mail profiel wordt niet aangeraden. Andere pst-bestanden kun je weer koppelen in Outlook via;
Bestand-> Openen-> Outlook Gegevensbestand...

Via Bestand-> Gegevensbestandbeheer... kun je van standaard pst-bestand wisselen en daarna ook het nieuw aangemaakte lege pst-bestand loskoppelen van Outlook. Als je nu Outlook sluit kun je ook dit lege pst-bestand in zijn geheel verwijderen. Ga geen pst-bestanden overschrijven of verwijderen buiten Outlook om, want anders ben je weer terug bij af ;)

• kjiratsiekoedel
Je blijkbaar idd in oude mailprofiel. Hoewel niet zo ingesteld en uiteraard opnieuw opgestart.

Ik ga er verder mee aan de slag.

• Roady81
Waarschijnlijk had je nog een probleem waarbij Outlook niet volledig afsloot en dus het originele mail profiel geladen bleeft. Mocht outlook.exe nu vaker blijven draaien terwijl je Outlook gesloten hebt, dan kun je het op de volgende manier troubleshooten;
http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntclose.htm

• kjiratsiekoedel
Hmm, ik ben er nog niet verder mee gegaan, maar nu heb ik 't probleem weer terug. Ik heb 'm alle mails van hotmail in laten laden en ook weer een mailtje via outlook verstuurd. Alleen nu krijg ik weer dezelfde foutmelding met opstarten.
Ik ga komende dagen weer met de profielen aan de slag.

• Roady81
Je hebt alleen een Hotmail account in je mail profiel of ook nog andere accounts?

Heb je toevallig een virus scanner welke zich integreert met Outlook of pst-bestanden direct probeert te scannen? Deze veroorzaken nog weleens problemen. Schakel daarvoor zulke mail integratie componenten uit en zet ook *.pst en *.ost op de lijst van niet te scannen bestanden.

Zet ook de optie dat Outlook altijd moet vragen met welk mail profiel het moet starten. Mocht het je nu niet vragen wanneer je Outlook start, dan weet je dat iets anders Outlook al op de achtergrond gestart had. Zie mijn eerdere link voor oplossingen voor dat probleem.

• kjiratsiekoedel
Ok, alles is nu weer toegankelijk. Ik laat outlook openen en dan vragen waarmee hij opent. Dat doet hij dan met het nieuwe PST bestand. Hierin wordt ook gelijk het oude PST bestand geladen. Ik kan nu dus in al mijn email.

"Via Bestand-> Gegevensbestandbeheer... kun je van standaard pst-bestand wisselen en daarna ook het nieuw aangemaakte lege pst-bestand loskoppelen van Outlook. Als je nu Outlook sluit kun je ook dit lege pst-bestand in zijn geheel verwijderen."

Dit deel lukt mij niet. Ik open outlook.pst. Dat werkt dan. Maar als ik sluit en dan Outlook.PST direct open, dan werkt het niet.

• Roady81
Wat bedoel je met "Maar als ik sluit en dan Outlook.PST direct open, dan werkt het niet."?
Wat doe je dan precies en wat werkt niet?

Pagina: 1