Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vlc + fraps] VLC speelt FRAPS recordings houterig af.

Pagina: 1
Acties:

• sietse85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-03-2022
Beste Tweakers,

VLC mediaspeler wie kent hem niet. Ik loop tegen een probleem aan. Ik neem Gameplay op met FRAPS. Dit zijn raw avi bestanden welke erg groot zijn (1 minuut beeld is 4GB). Deze bestanden krijg ik in VLC maar ook met Camtasia studio niet vlot afgespeeld (speelt houterig af). Wat dus inhoud dat ik de bestanden eerst moet converteren naar een meer gangbaar formaat om ze vervolgens te bewerken. Liever werk ik in Camtasia studio met deze raw bestanden zodat ik ze alleen bij het produceren hoef te converteren.

Classic Media Speler kent geen enkel probleem met het afspelen van deze raw video bestanden. Maar in VLC en Camtasia Studio is het net of je naar een slideshow zit te kijken. Heeft iemand een idee waar dit door komt en wat ik eraan kan doen?

Ik heb al zitten Googlen maar kon geen oplossing vinden. Dus ik dacht ik probeer het hier eens.

MvG,

Sietse.

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Eerst maar eens encoden met bijvoorbeeld virtualdub lijkt me een goed plan. Een lichte compressie zou het al 10x kleiner kunnen krijgen :)

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Het probleem ligt er waarschijnlijk in dat windows media player iets beter omgaat met de codec die fraps gebruikt om zijn video's te "compressen" dan VLC. Quicktime/mac's zijn vaak ook beter hier in. Vanwege processorcapaciteit kan fraps het niet beter coderen dan ze nu doen om het programma zo toegankelijk mogelijk te houden voor de massa.

De oplossing is inderdaad om je materiaal beter te coderen, wat je ook een hele hoop ruimte scheelt zoals ZaPPZion zegt.

Quicktime pro kan dit heel makkelijk en is ook erg goed kwa omgang met codecs... als container/extentie .mov kiezen en als codec h.264 en audio evt op AAC als daarom wordt gevraagd. Hiermee krijg je lekkere compressie maar is je beeld nog steeds goed :)

Virtualdub kan alleen avi's maken wat ik zo lees?

ZaPPZion, zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar mov'jes, maar zie jij nog voordelen van .avi t.o.v. .mov?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Nico schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:55:
Vanwege processorcapaciteit kan fraps het niet beter coderen dan ze nu doen om het programma zo toegankelijk mogelijk te houden voor de massa.
Dat klopt niet wat je zegt. De betaalde versie van Fraps kan prima encoderen naar wat je maar wil. De "massa" kan alsnog kiezen voor uncompressed in de betaalde versie.

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
mace schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:57:
[...]

Dat klopt niet wat je zegt. De betaalde versie van Fraps kan prima encoderen naar wat je maar wil. De "massa" kan alsnog kiezen voor uncompressed in de betaalde versie.
Ahum,

dan mag jij een mooi screenshotje maken van waar dit dan mogelijk is, want in mijn fraps is dit niet.
Why is the AVI movie generated by Fraps so big? How can I reduce the size?

The filesize is big because there isn’t enough time to encode the movie while the game is running. The movie frames are slightly compressed, but still require a large amount of disk space due to the high resolutions. Once you have finished capturing you should convert the saved AVI into one of the popular compressed movie formats such as mpeg or divx. Recommended programs for doing this are tmpgenc (Tsunami Mpeg Encoder), and VirtualDub.
Dussss....

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit heeft relatief weinig met Graphics te maken. Ik verplaats hem even naar Client Software Algemeen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1