Past dat moederbord en processor bij elkaar?

Pagina: 1
Acties:

• kloknibor
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-02 16:02
hey,

in een vorig bericht kreeg ik het advies om : " AM3 bordje te pakken met een Athlon II X2" en ik heb nu het volgende moeder bord gevonden : Asus M4N68T-M LE en deze processor : AMD Athlon II X2 250 maar op de plaats waar ik hem wou kopen (marktplaats en nee nu niet snel me gevonden processor jatten :P;)) staat dat het een Socket AM2 of AM2+ is maar heeft een van 2 het dan fout? of komt dit door opvolgers?? dat die op marktplaats het oude model is ofzo?

alvast bedankt ;)

Robin

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:34
Valt in de categorie welke moet ik kiezen.
Dus: -> een BBG topic.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:39

InFamous

excommunicado

BeefHazard schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:06:
Valt in de categorie welke moet ik kiezen.
Dus: -> een BBG topic.
Dat vraagt hij helemaal niet, hij wil weten of dat 1 van de 2 verkopers het fout heeft met hun informatie.

Formerly known as Ragdoll

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Asus heeft op hun site voor ieder mobo een mooie CPU-supportlijst, daar staat precies in welke CPU's ondersteund worden op desbetreffende bord.
Hoef je alleen nog te letten op PCB-revision (versie van mobo-printplaat) en BIOS-versie.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33
Welke staat op marktplaats als AM2? Het mobo of je processor? Volgens mij is het trouwens redelijk makkelijk te achterhalen via google.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Ja dat past, zijn allebei AM3, en de CPU staat op de lijst van Asus.

• kloknibor
okee heel erg bedankt allemaal ;) ik weet nu wat ik moet weten :) en de processor staat op marktplaats ;) maar dan heeft de verkoper een foutje gemaakt maar ik kan hem dus gewoon kopen :) maar ik was bang dat er misschien verschilende versie's waren ofzoiets ;)

Robin

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Nog even een vraagje dan.
Een AM2/AM2+ CPU past toch niet in een AM3 socket.
Terwijl een AM3 CPU wel past in een AM2+ socket?
Want ik meen dat AM3 CPUs backwards compatible zijn met AM2+.

Maar jah om uit te vinden of een CPU past in een moederbord kan je kijken op de site van het moederbord en daar staat vrijwel altijd een CPU support list.
Het kan zijn dat je je BIOS moet aanpassen zodat je CPU wel gesupport wordt maar aangezien je een redelijk standaard Athlon II hebt lijkt me dit niet nodig.
Een BIOS update is meestal nodig bij een CPU met een hogere FSB of geheugen speed.

• kloknibor
ik heb het aanbod nog eens goed gelezen en er staat bovenaan een verhaaltje van dat hij Socket am2 of am2+ en verderop staat dat hij weer AM2+ of AM3 heeft dus waarschijnlijk weet de verkoper niet wat hij verkoopt ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

Tbh zou ik dit niet kopen op marktplaats, als de verkoper nog niet eens AM2, AM2+ en AM3 uit elkaar kan halen... :') .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik zou sowieso geen processor kopen op marktplaats, vaak word er nog meer of amper minder gevraagd dan de nieuwprijs. En je weet nooit of ie misschien een paar scheve pinnetjes heeft, of vaak te warm is geworden, etc.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Weet wel dat de chipset van dat moederbord uit 2007 stamt. Ik zou een chipset kopen die wel zelf HD-films kan afspelen en acceleratie doet voor browsers.

Is dit wat? MSI 880gm-e41

Deze is ook Micro-ATX zoals het bord dat je noemde heeft meer DIMM-sloten en een PCI-E 1x slot extra. De grafische kaart kan HD-films zonder problemen afspelen en de grafische kaart heeft naast een D-Sub aansluiting (analoog) een (digitale) HDMI-aansluiting. Als je ooit een andere monitor koopt is dat wel handig.

Vergeet ook niet dat een moederbord uit 2007 meer zal verbruiken dat een recent bord (uitgegaan van dezelfde mogelijkheden).

Een deel van de voordelen zijn dus gebaseerd op de grafische kaart. Heb je die nu al (kan dan alléén mee als het PCI-E is) of gebruik je de onboard?
Pagina: 1