Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, kan iemand mij AUB helpen? Ik ben een leek eigenlijk hier in, heb laatst via via een DS107+ gekregen.
Ik wil graag een data hdd die ik ook via internet enzo kan bereiken.

Nu heb ik dit allemaal voor elkaar alleen als ik me data van mijn PC naar de DS107+ wil over zetten kom ik niet verder dan 1mb per sec(draadloos). En max 10mb per sec met cat5 utp kabel. Dat is toch niet normaal voor dit apparaat? Of wel?

mijn router is een: Linksys WRT54G met Tomato 1.23 custom firmware
Mijn HDD is een Seagate ST31000333AS 1TB schijf (deze is compatible)

Moet ik bepaalde dingen op me router goed zetten? Of op de DS107+ zelf? De HDD werkt wel goed dat weet ik 100% zeker. Alleen ik krijg gewoon geen snelheid erin?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen hier bij.

PS: ik draai op DSM 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Er is een topic voor zulke vragen, namelijk Het grote Synology topic deel 3.

Op zich vind ik het wel meevallen hoe slecht het is. Wireless G is 54 Mbps is ongeveer 3 MB/s maximum download. Haal er overhead en verliezen vanaf en tada men zit op 1 MB/s. En als je er een draadje instopt op een 100 Mbps aansluiting zit je ook al snel op maximaal 12 MB/s en hier ook nog eens wat overhead vanaf en daar is je 10 MB/s weer. Niets aan het handje lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n vermoeden heb ik dus ook. Grote kans dat zijn router 100Mbit is en dan kom je inderdaad niet hoger dan 10MBps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op 100Mbit is je huidige snelheid normaal.

Met Gigabit LAN zou je hogere snelheden moeten kunnen halen, maar dat betekent dus waarschijnlijk andere kabels (Cat. 5e of. Cat 6) en sowieso een andere switch (Gigabit switch die Jumboframes ondersteunt). Ook moet je PC een gigabit netwerkkaart/poort hebben.

Met Gigabit LAN haalt mijn DS207 bijna 30MB/s, dus jouw 107+ zou dat zeker moeten halen, waarschijnlijk wel meer. Maar dan moeten wel 9k "Jumboframes" aangezet worden in de diskstation en in de PC.

Zo'n gigabit switch kost ongeveer 20~35 euro, afhankelijk van het merk, model en de winkel.
Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reacties, ik weet nu dat het normaal is en ook wat me te doen staat om de snelheid te verhogen. Nogmaals bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:11

Edgarz

Tweako-active since1986

BounceMeister schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:06:
Op 100Mbit is je huidige snelheid normaal.

Met Gigabit LAN zou je hogere snelheden moeten kunnen halen, maar dat betekent dus waarschijnlijk andere kabels (Cat. 5e of. Cat 6) en sowieso een andere switch (Gigabit switch die Jumboframes ondersteunt). Ook moet je PC een gigabit netwerkkaart/poort hebben.

Met Gigabit LAN haalt mijn DS207 bijna 30MB/s, dus jouw 107+ zou dat zeker moeten halen, waarschijnlijk wel meer. Maar dan moeten wel 9k "Jumboframes" aangezet worden in de diskstation en in de PC.

Zo'n gigabit switch kost ongeveer 20~35 euro, afhankelijk van het merk, model en de winkel.
Bijvoorbeeld deze.
Jumboframes is geen "zekerheidje" voor een hogere snelheid! In sommige gevallen levert het vertragingen op. Probeer dus rustig uit (zowel je PC NIC als je Syno moeten dan op 9k frames staan) en voor wireless verbindingen heeft het geen zin: daar werkt dit trucje nl. niet mee.

Via een Gb switch haal ik met een 209+ II tussen de 60 en 80 MB/s overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk had ik nog 1 vraag. Ik heb me FTP up and running nu.

Ik heb zelf UPC als provider en heb dus een thomson kabelmodem. Down (25mb) UPload (1,5mb) Dus mijn opstelling is nu:

Thomson Kabel modem ----->Linksys Router ------> hier hangt mijn PC draadloos en ook de Synology DS107+ aan

Nu probeer ik vanaf buiten huis wat te downloaden van mijn eigen FTP en daar krijg ik maar 300 KB max, ligt dit ook aan een switch of is dit puur de max van mijn provider wat ik kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Als jij vanaf een andere plek aan het downloaden bent, ben je vanuit huis aan het uploaden (no shit sherlock). Je geeft zelf aan dat de uploadsnelheid 1.5 mbps is wat neerkomt op 200 KB/s. UPC is zo te zien nog een beetje soepeler dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sowieso is 10 MB (megabyte) per seconde niet zo gek voor een 107+ hoor, die dingen zijn niet zo heel rap. (al zal het in dit geval wel de switch zijn).

Je moet even goed het verschil tussen b en B weten. b= bit en B = byte.

8b = 1B

Dus 1,5 mbit is 192 kilobyte per seconde, dus dat is gewoon volgens verwachting.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:05:
Sowieso is 10 MB (megabyte) per seconde niet zo gek voor een 107+ hoor, die dingen zijn niet zo heel rap. (al zal het in dit geval wel de switch zijn).

Je moet even goed het verschil tussen b en B weten. b= bit en B = byte.

8b = 1B

Dus 1,5 mbit is 192 kilobyte per seconde, dus dat is gewoon volgens verwachting.
Bedankt voor je informatieve en leerzaam antwoord.
Lt-Crash schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:02:
Als jij vanaf een andere plek aan het downloaden bent, ben je vanuit huis aan het uploaden (no shit sherlock). Je geeft zelf aan dat de uploadsnelheid 1.5 mbps is wat neerkomt op 200 KB/s. UPC is zo te zien nog een beetje soepeler dan verwacht.
jij ook bedankt voor niets.
Pagina: 1