Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Chipset drivers willen niet installeren. Win 2008 server

Pagina: 1
Acties:

• paage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo,

misschien kan iemand mij op weg helpen om volgende chipset drivers geinstalleerd te krijgen in een windows 2008 server core installatie. Telkens ik dit probeer met de setup krijg ik een "Fout" (niet nader genoemd).
Deze werken wel in een full installation, nu nog in de core :-(.
Zonder deze chipset drivers krijg ik mijn ethernet kaart ook niet aan de praat... hoewel ik die drivers dan weer wel kan installeren.

groeten

Wim.

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Wat zeggen de serverlog files? En de installatielog van de drivers? En installeer je de driver zelf of doe je dit door gebruik te maken van de setup? En heb je dit probleem al tegen google(eerste hit?!) gegooid? :?
Zonder deze chipset drivers krijg ik mijn ethernet kaart ook niet aan de praat... hoewel ik die drivers dan weer wel kan installeren.
Dus het kan niet maar toch wel?

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 22:13
Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met server Core, maar misschien heb je hier iets aan: (heb het een paar keer gebruikt)
http://coreconfig.codeplex.com/
Core Configuration tasks include:

Product Licensing
Networking Features
DCPromo Tool
ISCSI Settings
Server Roles and Features
User and Group Permissions
Share Creation and Deletion
Dynamic Firewall settings
Display | Screensaver Settings
Add & Remove Drivers
Proxy settings
Windows Updates (Including WSUS)
Multipath I/O
Hyper-V including virtual machine thumbnails
JoinDomain and Computer rename
Add/remove programs
Services
WinRM
Complete logging of all commands executed

I'm a photographer, not a terrorist

• paage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10-2024
Had inderdaad op google al gezocht, maar meer in de richting van mensen met dezelfde ervaringen. Ik kan de drivers van de ethernet kaart installeren, maar heeft hij nog altijd de chipset drivers nodig om volledig te kunnen functioneren (en daar geeft hij een fout tijdens het installeren).
Ik zal morgen eens kijken naar jullie voorstellen (ben uitgeblust nu :/), die "core configurator" ziet er me wel interessant uit.
Alvast bedankt voor de hulp en ik hou jullie op de hoogte!

groeten

W.

Edit 03/04: Ok, de reden waarom ik mijn nic niet kon configureren via sconfig was omdat mijn kabel nog niet aangesloten was :F . Moest dus inderdaad die chipset drivers niet installeren, maar weet nu wel hoe ik via die pnputil drivers kan installeren en die coreconfig is ook een vette tool ;) . Bedankt beiden, heb bijgeleerd en het werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door paage op 03-04-2011 11:14 ]

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
paage schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:22:
Edit 03/04: Ok, de reden waarom ik mijn nic niet kon configureren via sconfig was omdat mijn kabel nog niet aangesloten was :F . Moest dus inderdaad die chipset drivers niet installeren, maar weet nu wel hoe ik via die pnputil drivers kan installeren en die coreconfig is ook een vette tool ;) . Bedankt beiden, heb bijgeleerd en het werkt.
Haha, je bent niet de eerste, maar ook zeker niet de laatste die uren bezig is terwijl gewoon de stekker er uit ligt. Fijn dat het werkt :D

• citruspers
Hehe, graag gedaan hoor. Gaf windows geen error code dan? Ik kreeg een keer iets in de richting van "error 0x2628faa73037403434" wat betekende dat er geen kabel in zat -_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

citruspers schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:10:
Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met server Core[...]
Zoals?

Even puur uit nieuwsgierigheid hoor, meer niet.
Dat het Windows is betekent niet gelijk dat je een HCL compleet kunt negeren natuurlijk :) Als je een Core versie wil gebruiken betekent dat ook dat je over het algemeen je huiswerk wat meer van tevoren moet doen op $randomhardware...
Eenmaal voorbij die hobbel kun je prima uit de voeten met Core zolang je maar in de gaten houdt waar Core voor bedoeld is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• citruspers
Nou, ellenlange error codes waar je niks wijzer uit wordt, en die na het opzoeken in een KB letterlijk staan voor "cable unplugged" (een string die korter is dan de error code).
Geen tab autocompletion
Ellenlange commando's om dingen te installeren, waar schijnbaar totaal geen logica of structuur achter zit
Een firewall die, als je hem uitzet, zichzelf meteen weer aanzet en je dat niet vertelt
Het feit dat het niet eens een true command line is, je draait gewoon een shell binnen de standaard windows gui. Zelfs firefox draait gewoon prima in Core!
Server Core is, zeker naar de maatstaven van *nix systemen, nog steeds ontzettend zwaar op de hardware voor een "command line" systeem.

Ik ben een groot fan van command line systems (linux/unix/bsd/cisco iOS), maar server core vermijd ik als de plaag :p

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, je bent in de standaard val getrapt dus :+ Core != CLI a la *nix.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• citruspers
Dat was wel wat mijn docent me vertelde voordat we aan de lessen/practica begonnen :p

Pagina: 1