Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit hier met een ati 6970 met zeer lage fps in vooral dx9 games.
Zelfs heb ik van alles geprobeerd van driver 10.11 tot 11.3 en zelfs 11.4 wat mijn een bsod opleverde.
Meerder keren Driversweeper gebruikt zelfs een clean instal van windows 7 64bit
Hier voor had ik een 4870X2 die er spontaan mee ophield :( maar nooit geen problemen.

Het raare is dat ik met crysis en AvP alleen maar vooruit ben gegaan met de fps zelfs met hoger instelling,
alleen met wat oudere games zoals mw2,black ops,fear,rome total war en BFBC2 krijg ik frames van 15 tot 40.

Ik haalde altijd 91fps in mw2 maar nu is het geen doen als je van 15 to 30 frames gaat.

Mijn spec zijn
Q9450 @ 3600Mhz wat al 3jaar stabiel loopt
Asus P5E x38
Gskill 1066mhz
Voeding Coolermaster 850M pro

Heeft iemand hier ervaring mee ? of moet ik dat ding gelijk weer RMA opsturen. want naar 10 uur googlen en tweaken zie ik geen uitweg meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Al eens GPU-Z of iets dergelijks laten monitoren tijdens 1 van de langzamere games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker het eenige dat ik vreemd vondt is dat hij bij mw2 90% van de tijd op 250mhz gpu core en 150mhz geheugen blijft hangen terwijl hij in crysis 2 wel naar de volle 880mhz/1375mhz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
Vreemd zeg... mijn 4870x2 is er onlangs ook mee genokt :(
Bij jou toevallig ook problemen dat je pc niet meer opstart (3 LED probleem) met de x2 erin?

Bij Sapphire zeggen ze doodleuk dat mn 2 jarige garantie is verlopen en dat ik pech heb ook al is dat ding nu na 2,5 jaar stuk. Ik verwacht geen nieuwe maar wat advies over hoe het op te lossen oid had ik wel op prijs gesteld. Service van Sapphire komt erg bot over.

Voor zover offtopic :)

Vergeet niet dat je van een dual GPU kaart naar een enkele GPU bent gegaan dus in spellen die goed gebruik maken van dual GPU of crossfire/sli opstellingen is het heel goed mogelijk dat je achteruit gaat in FPS. Dit is ook de reden dat ik nu als vervanger van mn X2 aan het kijken ben naar een 6950 CF opstelling.

[ Voor 26% gewijzigd door JohnnyV76 op 02-04-2011 20:38 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:35:
Jazeker het eenige dat ik vreemd vondt is dat hij bij mw2 90% van de tijd op 250mhz gpu core en 150mhz geheugen blijft hangen terwijl hij in crysis 2 wel naar de volle 880mhz/1375mhz gaat.
Klinkt alsof ie te warm wordt en zichzelf daarom wil beschermen dus terugklokt. Koeling gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Draai eens wat benchmarks. Hoeveelheden FPS in een spelletje zijn afhankelijk van de situatie, bij een benchmark kun je vergelijken.

Vervolgens stresstesten en kijken naar temperaturen, voltages en kloksnelheden. Houdt die dingen een half uurtje in de gaten.

Drivers had je al getest. Ben er wel van bewust dat die driver sweeper nogal de neiging heeft om iets te fanatiek te verwijderen. Bij mij zijn delen van het driver model verwijdert waardoor ik geen nieuwe drivers of SP1 (win 7) kan installeren.

En check je CCC op AA en tesselation instellingen. Zet die dingen eens uit, ze vreten nogal veel performance.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Feit dat ie bij Crysis 2 niet terug geklokt lijkt er eerder op te wijzen dat ie gewoon nooit goed omhoog klokt. Zet de energiebesparing anders eens even uit en kijk dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:37:
[...]

Klinkt alsof ie te warm wordt en zichzelf daarom wil beschermen dus terugklokt. Koeling gecheckt?
Ik ken ati die wordt zeer warm dus standaard liet ik mijn 4870x2 op 50% lopen, de 6970 op 45% moet geen probleem zijn. Boven de 80c komt hij nooit
JohnnyV76 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:34:
Vreemd zeg... mijn 4870x2 is er onlangs ook mee genokt :(
Bij jou toevallig ook problemen dat je pc niet meer opstart (3 LED probleem) met de x2 erin?

Bij Sapphire zeggen ze doodleuk dat mn 2 jarige garantie is verlopen en dat ik pech heb ook al is dat ding nu na 2,5 jaar stuk. Ik verwacht geen nieuwe maar wat advies over hoe het op te lossen oid had ik wel op prijs gesteld. Service van Sapphire komt erg bot over.

Vergeet niet dat je van een dual GPU kaart naar een enkele GPU bent gegaan dus in spellen die goed gebruik maken van dual GPU of crossfire/sli opstellingen is het heel goed mogelijk dat je achteruit gaat in FPS. Dit is ook de reden dat ik nu als vervanger van mn X2 aan het kijken ben naar een 6950 CF opstelling.
Hij gaf bij mij 5 led's aan.

Ik zelfs speel vaak met clans maar 1 van die mensen heeft ook een 6970 en haalt 91fps in mw2 want hoger gaat hij niet, zelfs 1 van mijn clan maatjes heeft een 5850 met 91 fps dus die kaart moet gewoon beter zijn
Paprika schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:58:
Feit dat ie bij Crysis 2 niet terug geklokt lijkt er eerder op te wijzen dat ie gewoon nooit goed omhoog klokt. Zet de energiebesparing anders eens even uit en kijk dan.
Kan je dat uitzetten dan ? heb er wel naar gezocht maar ik zie hem dan zeker over het hoofd
M2M schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:40:
Draai eens wat benchmarks. Hoeveelheden FPS in een spelletje zijn afhankelijk van de situatie, bij een benchmark kun je vergelijken.

Vervolgens stresstesten en kijken naar temperaturen, voltages en kloksnelheden. Houdt die dingen een half uurtje in de gaten.

Drivers had je al getest. Ben er wel van bewust dat die driver sweeper nogal de neiging heeft om iets te fanatiek te verwijderen. Bij mij zijn delen van het driver model verwijdert waardoor ik geen nieuwe drivers of SP1 (win 7) kan installeren.

En check je CCC op AA en tesselation instellingen. Zet die dingen eens uit, ze vreten nogal veel performance.
Mijn 3dmark06 scores vallen een stuk lager uit dan met mijn 4870x2.
Heb ook een clean instal gedaan en krijg prezies de zelfde frames

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
DirectX 9 installeren/updaten?
http://www.microsoft.com/...71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 02-04-2011 21:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd maar hij zegt dat ik al nieuwer versie heb, mag ook wel met 60 games geinstaleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Zoek en draai eens "AMD System Monitor". Hiermee kan je goed zien hoeveel % je GPU word belast en je CPU gebruik i.c.m. Memory. (Zeker bij een CF opstelling.)

Link: http://sites.amd.com/us/g...nitor/Pages/overview.aspx

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Zit het niet toevalling in de config files? (van de spelletjes dus)

toevallig zelfde probleem gehad bij een vriend die nog multigpu aan had staan toen ie van een x2 naar een single kaart ging. (zowel in blackops en mw2)

[ Voor 5% gewijzigd door ApC_IcE op 02-04-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Je weet dat je in Nederland recht hebt op een tegemoetkoming als iets kapotgaat binnen de verwachte levensduur van het ding, ook buiten de garantie? Ze hoeven je niet volledig gratis te helpen, maar ik zou zeggen dat tweeënhalf jaar voor een videokaart wat kort is en ze dus wel degelijk zouden mogen helpen met reparatie en daar ook een deel van de kosten voor dragen. IANAL, maar ik zou daar achteraan gaan, want bedrijven proberen je natuurlijk wel altijd af te poeieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:26:
Kan je dat uitzetten dan ? heb er wel naar gezocht maar ik zie hem dan zeker over het hoofd
Volgens mij kan dat tegenwoordig alleen nog door een CCC profiel (.xml file) aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:27:
[...]

offtopic:
Je weet dat je in Nederland recht hebt op een tegemoetkoming als iets kapotgaat binnen de verwachte levensduur van het ding, ook buiten de garantie? Ze hoeven je niet volledig gratis te helpen, maar ik zou zeggen dat tweeënhalf jaar voor een videokaart wat kort is en ze dus wel degelijk zouden mogen helpen met reparatie en daar ook een deel van de kosten voor dragen. IANAL, maar ik zou daar achteraan gaan, want bedrijven proberen je natuurlijk wel altijd af te poeieren.
offtopic:
Als je offtopic reageert moet je het wel juist vermelden: de fabrikant moet niets want die heeft je het product niet verkocht, de verkoper moet je helpen ermee.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
:? Wat een vreemde redenatie zeg. Een 6970 is sneller dan zijn oude 4870x2 en dus is het helemaal niet logisch dat hij veel lagere framerates heeft. Ook niet in games die wel een goede dual GPU ondersteuning hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Springstof op 03-04-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik denk dat ik het probleem gevonden heb, ik zat gisteren in gpu-z te kijken en hij gaf bij mijn pci-e slot aan dat hij op 1x liep, gpu-z zei ook dat kan komen door een power save mode.
Heb ik even aan een van mijn vrienden gevraagt wat hij daar nou in gpu-z had want we hadden bijna de zelfde kaartjes, zijn kaart liep gewoon op 16x.

Vandaag gelijk mijn kaart in de onderste pci-e slot geplaats en wat zie ik 16x terwijl ik gewoon op het bureau blad zit, dus gelijk wat games starten en jahoor de volle mep in mw2 en andere games :D behalve in fear blijft 18fps maar dat zal wel aan de game liggen ;)

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de moeite die jullie hebben genomen om mij te helpen.
Pagina: 1