Toon posts:

2 Beeldschermen, 2 Resoluties, 2x je bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik vraag me af, ik heb 2 beeldschermen, mijn TV en mijn Monitor. Het betreffen de:
- Sony Bravia
- HP vs17e

Aangezien de HP niet breedbeeld is (deze gebruik ik normaal met computeren) heeft hij een totaal andere resolutie dan mijn Sony TV.
Met films kijken is dit dan weer heel hinderlijk, want dan is de resolutie op me TV weer lelijk. Ik wil op beide schermen mijn bureaublad + taakbalk hebben.

Conclusie:
Ik wil 2 beeldschermen "dupliceren" maar wel 2 resoluties gebruiken. Is dit mogelijk met een tool? In windows 7 lukt het standaard, helaas, behoorlijk gemis.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Alvast bedankt!

Gr, Milo

Verwijderd

..Dat kan gewoon met windows + P hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus niet, want dan heb ik niet 2 verschillende resoluties... en dat wil ik nu juist, anders is me tv zo verknipt...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 16:15 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 21:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je windows key :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja, ik was even aan het indutten :$...

Had me reactie ge-edit, maar jij was snel :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 16:16 ]

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 21:56
Dupliceren is dupliceren. Je kan geen kopie maken waarop 1 beeld anders is dan het origineel. Het gevolg is dan dat je gaat stretchen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik, daarom was het ook dupliceren tussen aanhalingstekens... Ik wil hetzelfde zien, met andere resoluties... Ik begrijp hieruit dus dat dat niet mogelijk is? Ook geen tooltjes voor? Zelf kan ik er weinig nuttige info over vinden..

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-02 15:25

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Zelf gebruik ik UltraMon taskbar misschien daar eens naar kijken?

Verwijderd

Dat kan niet.

Je wilt hetzelfde zien met andere resoluties

Hetzelfde = Delfde resolutie.
Dw1-nl schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:22:
Zelf gebruik ik UltraMon taskbar misschien daar eens naar kijken?
Dat bedoelt hij helemaal niet, hij wil 2 schermen met dezelfde content, maar deze schermen hebben niet dezelfde resolutie.

Verwijderd

heb je al in configuratie scherm gekeken? dit moet je gewoon kunnen instellen lijkt mij, welke videocontroller heb je ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je wil teveel,
je wilt 1 beeld op beide fullscreen scherp hebben terwijl de native resolutie anders is.

Ken niet

Iperf

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mijn vraag, waarom wil je dupliceren en niet gewoon extend? Dat is dan veel makkelijker. Heb je 2 resoluties, 2 desktops en met een programma als Ultramon 2 taakbalken. Alleen ff je player op het goeie scherm slepen en gaan....

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
dan moet je je videokaart toch lekker aan de bak zetten wil je dit voor elkaar krijgen
dan zou er dus vanuit windows het beeld met de hoogste resolutie van de 2 schermen gestuurd moeten worden naar de driver die het vervolgens door de videokaart moet laten gaan downsampelen.

leuk programmeer projectje :D

Verwijderd

Ik heb een hele andere vraag en dat betreft de beeldschermen behorende bij het merk Alienware. :O

Ik zie zelden of nooit mensen hier die dit beeldscherm kopen. Waarom is dat?
De reden van vraagstelling is namelijk dat Alienware als het summum van op gamegebied bekend
staat en je daarom zou verwachten dat men massaal dus de schermen omarmt,iets wat ik overigens
niet zie. :/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me handig als je hier een andere discusie voor start.

Iperf

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Alienware is helemaal niet als het summum van gamegebied bekend. Het is bekend als Dell spul voor gamers die niet echt willen gamen maar te koop willen lopen met overpriced plastic rommel.
Pagina: 1