Dimension 8400 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:02

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Gaat een lang verhaal worden.

Circa 3 dagen geleden, kwamen mijn kenissen hun Dell 8400 brengen, hij deed het niet meer. Nog geen uur later constateerde ik dat de xp installatie zo corrupt was, dat zelfs herstel niet meer zou baten. Even windows xp gebrand en geprobeerd te installeren op de Dell. Hier begonnen de problemen. Ik krijg constant een BSOD bij het installeren. Nouja jammer dan, en ik heb de HDD in mijn systeem gehangen ( Mijn HDD's er natuurlijk uitgehaald, anders kan hal.dll corrupt raken ) en geïnstalleerd zonder problemen. Ik hang de HDD van Dell weer in de Dell zelf. Alles start op en wel. BAM BSOD. Ik schrok me dood aangezien ik niet had verwacht dat dat zou komen. Met volle moed weer herstart. Nu, na circa 9 minuten, gebeurde het weer, een BSOD. Werd een beetje pissig en zocht de BSOD code op. Na op microsoft te hebben gekeken wat het was, dacht ik dat de BIOS gewoon outdated was, en update ik die van AO1 naar AO9. Hij bootte gewoon, en hoppa, weer een BSOD. Weer opgezocht en geconstateerd dat de geheugenblend van 2x 512 MB 666 Mhz en 2x 256 MB 400 Mhz gewoon niet gezond was. De 2x 256 MB eruit gehaald, en ik zet de Dell aan. Nu gaat de processorfan draaien alsof ie een vliegtuigmotor is. Ik schrik en zet hem natuurlijk uit ( niet echt bevordelijk voor de levensduur van een fan ). En daar zit ik dan. Met een "kapotte" Dell met constant BSOD's en rare fratsen.

Enig idee om dit op te lossen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat een bijzonder warrig verhaal.

Ik begrijp dat je een Windows-installatie die op een ander systeem is uitgevoerd wil overzetten. Zeker bij Windows XP gaat dat zelden lukken; installeer hem gewoon op de Dell zelf.

Draai een memtest op alle latjes apart en als dan geen fouten worden gevonden draai je hem nogmaals met verschillende latjes geheugen gemonteerd. Verschillende snelheden moeten overigens prima samen kunnen werken, dan draaien ze meestal gewoon op de snelheid van de langzaamste.

Als de PC niet eens opstart met enkel de 2 latjes van 256 MB, 400 MHz erin, dan kun je er donder op zeggen dat een van beide, of misschien wel allebei, kapot zijn.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
O excuses, vergeten te vermelden, ik heb memtest 4 uur gedraait, harde schijf laten checken op bad sectors, en prime95 gedraait via Ultimate bootdisk. 0 errors. Het is trouwens een Desktop
En installeren op de Dell gaat al helemaal niet, constant BSOD's bij installatie.
En memtest draaien? No way, niet met die rare processorfan.

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 02-04-2011 16:10 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan wellicht een inkopper, maar heb je al een andere voeding geprobeerd?

En je CPU-fan gaat echt niet stuk van een paar uur harder draaien hoor. Daar is 'ie voor gemaakt. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 02-04-2011 16:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik denk zelf dat ie veel harder draait dan het eigenlijk voor is gemaakt.
Nee geen andere voeding geprobeert, ik zie de verband tussen BSOD en Voeding niet.
Ik heb eigenlijk ook geen reserve-voeding. Damn...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
? Ik verwissel het door een voeding van 300W, en nu is de fan niet meer zo luidruchtig. Hu?
Ik ben even de weg kwijt...
O dubbelpost, oeps 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Thomg op 02-04-2011 16:28 ]

Pagina: 1