• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:03
Beste mede tweakers, ik wil even gebruiken van jullie kennis.

Ik heb een oude doos met pc onderdelen die al een paar jaar in de kast staat, het volgende zit in deze oude doos.

Asrock 939dual-VSTA
AMD X2 3800+ Manchester
4x Kingston value ram DDR1 512 MB
2 verschillende voedingen. Waarvan 1 uit de oude doos en nieuwe uit een nieuwe doos :)

En een willekeurige HD en videokaart, deze laatste 2 lijken me nu niet echt van toepassing.

Mijn probleem is dat ik mijn pc niet aan de gang krijg. Wat ik al geprobeerd is het volgende,

Alleen Mobo, proc geheugen en videokaart.

Als ik hem dan aanzet gebeurt er helemaal niks, geen enkele piep en ventilator van de proc draait niet.
Haal ik vervolgens de 4 polige P4 stekker eruit en zet hem dan opnieuw aan draait de ventilator van de proc wel, maar weer geen enkele piep van de mobo.
Daarna al de combinaties die ik met het geheugen kan maken geprobeerd, maar weer niks. Daarna de voedingen om gewisseld, ook geen verschil.
Dit heb ik allemaal geprobeerd zonder dat ik de HD aangesloten heb maar wel met een videokaart in het AGP slot.

Mijn conclusie die ik hieruit trek is dat de mobo kapot is of misschien toch de processor of misschien beide.
Vraag is of ik iets over het hoofd heb gezien of dat ik nog iets kan proberen.

Alvast bedankt

Verwijderd

De 4 polige plug kun je met een beetje kracht ook verkeerd aansluiten. Er zit een nok in de connector die overeenkomt met de stekker van de voeding....

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
maybe ff met een nieuwere voeding testen? en niet met zon oudje

• JappieR
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:43:
De 4 polige plug kun je met een beetje kracht ook verkeerd aansluiten. Er zit een nok in de connector die overeenkomt met de stekker van de voeding....
Ik weet zeker dat ik dat goed heb gedaan. Heb namelijk al vaker pc in elkaar gezet en ik weet dat er nokjes op die stekker zitten.
ramonlambal schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:58:
maybe ff met een nieuwere voeding testen? en niet met zon oudje
een voeding was nieuw, heb ik niet goed vermeld in de TS. Ga ik even aanpassen.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Begin eens zonder video kaart :)

Edit: en zonder ram en vanaf daar langzaam opbouwen, dus alleen mobo+proc en dan kijken of je beep codes krijgt voor gebrek aan geheugen en videokaart

[ Voor 72% gewijzigd door RmanX op 02-04-2011 18:58 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bios reset? Nieuwe biosbatterij? Sommige borden weigeren namelijk wel eens om zonder of met een lege bios batterij op te starten.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Een nieuwe BIOS batterij kost niet veel en kan wel veel problemen verhelpen bij een niet startend moederbord.
Maar probeer daarna eens te starten met zo weinig mogelijk onderdelen.
En als het kan gebruik de onboard video voordat je een videokaart gebruikt. (soms moet je namelijk in et BIOS aanpassen wat voor videokaart je wil gebruiken).

• JappieR
Wat ik nu voor me heb liggen is een mobo met proc, dus geen videokaart en geheugen. Ik heb de batterij uit mijn goede pc gepakt en in de Asrock gedaan.

Conclusie, nog steeds dezelfde symptomen.
Met P4 stekker aangesloten gebeurt er helemaal niks, geen piep en de ventilator van de proc draait voor een halve seconde. Haal ik de P4 stekker los en zet hem dan aan draait de ventilator van de proc eindeloos door maar weer geen piep, dus eigenlijk precies hetzelfde zoals ik het in de TS heb omschreven.

Dus jullie ideeën tot nu toe hebben nog geen succes gehad, helaas. Zijn er nog andere opties??

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:10
het lijkt wel of hij kortsluiting maakt met de 4 pin stekker?
Ik kan je verder niet helpen.
Mvg Merlijn

• JappieR
Heeft er iemand nog ideeën, of is de mobo gewoon kaduk. En zal de processor nog wel goed zijn?

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Processoren gaan zelden stuk. Als je alleen met processor en mobo en voeding nog geen bios beep krijgt, kun je er bijna zeker van zijn dat het moederbord defect is.
Pagina: 1