Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:28
Hallo,

Ik heb gister tot grote vreuge eindelijk mijn LG 32LD450 mogen ophalen. Ik heb deze dan ook direct aangesloten (via VGA, want de hdmi kabeltjes waren nog in bestelling) en heb genoten van het prachtige beeld. Mijn vorige tv was een 17" dingetje, dus sowieso was het een flinke vooruitgang ;-).

Nu heb ik echter vandaag mijn HDMI kabeltjes binnen gehad, en tot mijn stomme verbazing gaf dit een veel 'lelijker', onscherper en niet passend beeld. Het eerste grote probleem was dat er nog zwarte randen omheen zaten. Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat dit komt door over/underscan, dus die heb ik op 0% gezet. Nu was het beeld weer te groot, dus heb ik in de tv settings de beeldverhouding ipv 16:9 op scannen gezet. Nu paste het beeld wel mooi in mijn scherm, maar nog steeds vele malen slechter als via de VGA.

Ik denk dat ik ergens een setting mis ofzo.. want ik dacht toch echt dat HDMI zoveel beter en mooier was dan VGA? 8)7 Beide draaien op 1920x1080/60. Mijn videokaart is een HD5670 en ik heb het scherm zowel via VGA als HDMI aangesloten om het goed te kunnen vergelijken..

Overigens heb ik het ook via de HDMI via mijn laptop geprobeerd, ook hier is de kwaliteit niet mooi te noemen.. De kabels die ik gebruik zijn (volgens het etiket) High Speed HDMI V1.3 met vergulde aansluitingen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ik heb dit zelf ook met een Samsung C530 32'', VGA geeft een veel beter beeld met mooiere kleuren en veel beter leesbare letters, dit had ik ook al bij mijn vorige Sony TV waar ik na lang proberen redelijke instellingen voor HDMI heb kunnen vinden maar op 1 of andere manier blijft VGA veel beter beeld geven.

Misschien dat dit komt omdat de TV VGA aanduidt als de computer uitgang en zo de verkeerde instellingen doorgeeft aan HDMI?
Mijn vader heeft een Philips 32'' TV en daar doet HDMI het wel perfect, je kan daar ook goed instellen dat de TV het beeld als computer beeldscherm moet zien via HDMI.

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 02-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel TV's ondersteunen geen 1:1 pixel mapping over HDMI, zo ook mijn samsung LE40F...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn Samsung TV had dat ook. Uiteindelijk bleek dat ik mijn HDMI poort moest hernoemen in het menu. Bijvoorbeeld "HTPC". Dan werkte het wel. Heeft mij heel veel tijd gekost voor dat ik daar achter kwam.
Misschien dat het bij LG net zo werkt?

[ Voor 5% gewijzigd door Gumball op 02-04-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:28
Gumball schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:55:
Mijn Samsung TV had dat ook. Uiteindelijk bleek dat ik mijn HDMI poort moest hernoemen in het menu. Bijvoorbeeld "HTPC". Dan werkte het wel. Heeft mij heel veel tijd gekost voor dat ik daar achter kwam.
In welk menu, op de TV of op de computer? En als het via de computer is, welk menu precies? ;-)

Edit: Laat maar, gevonden, op de TV zelf. HEEL ERG HARTELIJK BEDANKT!!!!! _/-\o_ Blijkt dus idd dat ik er verschillene modes in kan instellen ;-).

[ Voor 14% gewijzigd door IceBlackz op 02-04-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Ik zit met hetzelfde probleem over HDMI (heb alleen geen VGA gebruikt). Heb een pricewatch: Samsung Syncmaster P2370HD als TV in gebruik. Als ik mijn computer aansluit via HDMI een 1080p/60 signaal uitstuur ziet het er behoorlijk slecht uit. Het is niet hetzelfde effect als op een verkeerde resolutie draaien maar alle randen en letters zijn omlijst door een witte rand. Het lijkt alsof er teveel sharpness is. Ik heb sharpness al helemaal naar 0 gedraaid en beeldverbetering dingen uitgezet maar het helpt niet.
Wat betreft overscan en underscan was voor mij de oplossing om de TV in de 'volledig beeld' modus te zetten ipv 16:9 of Breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:40
Gumball schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:55:
Nav dit topic ook nog maar even lopen stoeien en met deze suggestie was het opgelost.
Ik moest naar Source --> HDMI selecteren --> Extra --> Naam wijzigen --> DVI PC selecteren.

Edit: Correctie, je moet PC als naam kiezen anders heb je geen audio over HDMI.

[ Voor 7% gewijzigd door Polster op 02-04-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lees ik ook overal, bij mijn TV maakt dat echter niet uit. Ik heb ook een andere interface dan op de plaatjes.

Er schijnt wel een firmware update te zijn, maar:
Die update is niet officieel, en derhalve nergens te krijgen. Bovendien vervalt dan je garantie, iets wat ik wel een erg glorieuze actie vind om eens in de maand een filmpje te kijken via hdmi.

Maar goed, het probleem is opgelost lees ik.
Pagina: 1