Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2022

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/infamousHeader.JPG

Update 18/04: Volgens de nieuwe trailer zullen er toch nieuwe powers beschikbaar zijn: Fire aanvallen voor Evil en Ice voor Good.
Update 27/05: TS aangepast; toevoegingen: Screens, Characters, Mission creator video, Hero Edition; Opmaak: beetje zitten verfijnen (centreren, prentjes laten werken e.d.)
Update 04/06: Review van IGN toegevoegd. Deze is al enkele dagen geleden gepubliceerd.
Update 07/06: Good vs Evil karma trailers toegevoegd.

Gegroet allen,

Ik zag dat er op dit mooie forum nog geen topic van Infamous 2 aanwezig was, dus dacht ik ineens om er eentje te starten. Wat verwachten jullie allemaal van dit spel? Wat moet er zeker anders t.o.v. het eerste deel?

Dit is het eerste topic dat ik start, als er nog dingen niet helemaal goed zijn volgens het beleid of de inhoud klopt niet helemaal, gimme feedback en ik pas het aan. :) (ik ben ook geen spellinghero, dus spellingnazi's ga je gang :D)

Zo uitgebreid is de TS nog niet, ik zal deze naderhand nog uitbreiden met de verschillende personages en dergelijke. (Je kan in ieder geval alle informatie vinden op www.infamousthegame.com)

Introductie:

Infamous kun je omschrijven als een free-roaming game zoals GTA, maar dan met superpowers! Of: Niko Bellic meets Doctor Von Doom.

In het 2e deel van Infamous vlucht Cole uit Empire City door de verschijning van 'The Beast'. De komst van deze quasi onstopbare entiteit werd al aangekondigd op het einde van deel 1.

Cole vlucht naar New Marais (gebaseerd op New Orleans) waar hij op zoek moet gaan naar een wetenschapper die hem kan helpen om zijn powers meer te ontwikkelen om uiteindelijk het 'beest' te verslaan. New Marais wordt echter gecontroleerd door een dictator die je het leven niet makkelijk zal maken.

In de eerst maanden dat Infamous 2 werd aangekondigd gingen er geruchten de ronde dat buiten electriciteit, je ook ijs zou kunnen gebruiken om je tegenstanders op allerhande manieren in de pan te hakken. (Dat bleek uit 1 van de eerste trailers). Deze geruchten zijn helaas niet meer waar. (Geen Nico Bellic meets Sub Zero helaas :() Zie update 18/04
Algemene Info:

Naam: Infamous 2
Developer: Sucker Punch
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Genre: Third-Person, Action
Releasedatum: 7 Juni 2011
Platforms: PS3

Characters

Cole MacGrath
Cole MacGrath is the primary protagonist of inFamous and inFamous 2. Cole was a simple bike messenger who was delivering a package for someone to somewhere in the Historic District of Empire City. In the midst of his delivery however, his package exploded, resulting in half of the city destroyed, and thousands dying. However, this event resulted in Cole gaining electrokinetic super powers.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/ColeIF2.jpg
The Beast
A largely unseen character, "The Beast" is the moniker given to the unstoppable Conduit present in the timeline that Kessler originally emerged from. While the character's existence remains unknown until the end of inFamous, the presence of the Beast and his actions are a critical part of the story, and serve as the driving force behind the events of the game.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/(better)_The_Beast.jpg
Zeke Dunbar
Zeke Jedediah Dunbar is Cole MacGrath's best friend, and his most trustworthy ally in post-quarantine Empire City, as well as the Sidekick of InFamous. Zeke is somewhat sterotypically overweight, often talks about greasy pizza and meat, although Trish, Cole, and Zeke himself seem to not notice. Zeke is also fond of conspiracy theories, and after the explosion, his main concern is in figuring out which one was responsible.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/Untitledz.jpg
Joseph Bertrand III
Joseph Bertrand III is a character in inFamous 2. A violent and charismatic demagogue portrayed as the archetypal Southern gentleman, Bertrand is the leader of "the Militia", an organization based in New Marais dedicated to the elimination of Conduits and the preservation of "human purity". Following the destruction of Empire City at the hands of the Beast, Bertrand used the panic of the attack and the weakness of the local government to seize power over the city with his army. By the time Cole arrives in New Marais, Bertrand has more or less taken complete control over the city, enforcing his will with his superior oratory skills and appealling to the public's fears on the one hand, and the use of brute force, intimidation and terror on the other. Thus, he became one of Cole MacGrath's enemies in New Marais. He is also an associate of Dr. Sebestian Wolfe in some capacity.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/JBetrand.jpg
Dr. Sebastian Wolfe
Dr. Sebastian Wolfe was a scientist who worked with the First Sons on their Ray Sphere project. He also created a "Ray Field Inhibitor" to help Cole defeat The Beast and has hidden Blast Cores (and possibly Blast Shards) in New Marais. It is stated on the Official website that Wolfe has a immeasurable amount of guilt about what happened with the Ray Sphere and thus has been trying to undo the damage he caused, possibly making him an ally to Cole, and explaining why he is working with Bertrand.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/Wolfe.jpg
Lucy Kuo
Lucy Kuo is a conduit with ice powers, working for NSA and living in New Marais.
Kuo appeared in Empire City to tell Cole how to further upgrade his powers in New Marais so he can defeat the beast. It was revealed that her name is Kuo in a cut-scene trailer for the mission where Cole has to rescue her titled Save Kuo. She is an NSA agent who was captured by the Militia, and experimented on. Throughout the game, she will serve as the representation of good karma, attempting to convince Cole to take that path during karmic decisions. She is the opposite of Nix.

Kuo has control over ice, also known as cryokinesis. In inFamous 2 Cole can aquire these powers if he chooses to use the Transfer Device on her. She also appears to be able to teleport short distances.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/Kuo.jpg
Nix
Nix is one of New Marais's native citizens, and is against the Militia due to Bertrand killing her family. She is described to be uncaring and cold, often preferring more destructive methods.[1] She represents the evil side of Cole MacGrath's karmic choices, and is a conduit of oil (napalm, according to other sources) and fire, able to manipulate the two elements to her will. She can be considered the opposite of Kuo.
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/Nix.jpg

Order vs Chaos

Zoals in het eerste deel kan je tijdens het spel kiezen voor een bepaalde route (Good vs Evil). En hier gaat het echt om een totaal andere spelervaring. Je hebt andere powers (ofwel ice ofwel fire/napalm). De cutscenes verschillen en zelfs het einde is 'volledig' anders. Het eindresultaat zal wss ongeveer hetzelfde blijven maar de weg die je aflegt zal verschillen tussen beide karma's.

Maak je eigen missies:
Door het ontbreken van een Multiplayer is Sucker Punch met een alternatief gekomen om de herspeelbaarheid nog te vergroten: het maken van je eigen missies. In de onderstaande video krijg je een kleine walkthrough door de mission creator. De mogelijkheden zijn echt enorm! Buiten het creëeren van serieuze missies zijn er ook genoeg mogelijkheden voor bv. een geimproviseerde versie van space invaders!

Screens
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/infamous-2-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/infamous-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/infamous-2-3.jpg
Review

IGN heeft ondertussen al een review van Infamous 2! Krijgt zeer goede kritiek! (9/10)
http://ps3.ign.com/articles/117/1170808p1.html

Links

Voor de mensen die niet mee zijn (Huh? Infamous?):
Hier is een oudere tweakers.net topic over Infamous 1.
En natuurlijk de review van deel 1.

Infamous 2:
Gamescom preview van tweakers.
Release date
IGN pagina
Ook nog een paar andere links die de moeite zijn om eens te bekijken! (maar ook te vinden via IGN link)
http://www.ign.com/videos...-quick-hits-video-feature
http://ps3.ign.com/articles/114/1149222p1.html
http://ps3.ign.com/articles/115/1150930p1.html

Tot slot nog de homepage van Infamous 2

Update 18/04: Nieuwe trailer die Fire & Ice powers bevestigen!
http://www.youtube.com/watch?v=ZUKcdtPH9rQ
Infamous 2: Hero Edition
Afbeeldingslocatie: http://rinzler.centelia.net/Infamous-2-TS/infa2.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Rinzler op 07-06-2011 13:22 ]

Denkt aleer ge doende zijt en doende denkt dan nog! - PSN: Peunbrechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik heb even de titel gefixed voor je, daarnaast doet je plaatje het niet ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig liefhebbers voor deze game hier op GoT ? :o

Ik kijk in ieder geval errug uit naar deeltje 2.
Deel 1 helemaal kapot gespeeld !
Wat ik graag verandert zou zien t.o.v. het eerste deel zou ik zo snel niet weten het is immers alweer een hele tijd geleden dat ik deze gespeeld heb. En als er echt iets heeel irritant had geweest had ik dat vastwel onthouden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
psychoclown schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:11:
Ik heb even de titel gefixed voor je, daarnaast doet je plaatje het niet ;)
Bedankt :) Ik zal die afbeelding vanavond nakijken, heb wat weinig tijd gehad sinds zaterdag :p
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:25:
Weinig liefhebbers voor deze game hier op GoT ? :o

Ik kijk in ieder geval errug uit naar deeltje 2.
Deel 1 helemaal kapot gespeeld !
Wat ik graag verandert zou zien t.o.v. het eerste deel zou ik zo snel niet weten het is immers alweer een hele tijd geleden dat ik deze gespeeld heb. En als er echt iets heeel irritant had geweest had ik dat vastwel onthouden. ;)
Idd! Ik kwam het topic van Infamous 1 tegen en zag dat het zo kort was... Toen zag ik dat er geen was voor Infamous 2... Damn, laten we dat veranderen :P

Ik heb eveneens het eerste deel echt kapotgespeeld, zelfs voor alle trophies gegaan, ik was nog aan het knoeien tegen Kessler op hard, ander spel beginnen spelen en jah :) moet het nog altijd eens doen.

Het enigste minpuntje bij mij was dat het vastgrijpen van gebouwen dat soms niet zo goed verliep, maar dat was ook zowat het enigste. Veel mensen vonden dat er te weinig melee mogelijkheden in zaten, dit wordt goed gemaakt in de 2, hopelijk doen ze dit succesvol >:)

Echt nodig was dat voor mij nu ook niet, ik amuseerde me ruimshoots met enkel de electric powers (Die megewatt redirect upgrade van good side... :o :o ). Ik kijk uit naar het moment dat ik die Ionic storm kan loslaten op New Marais _/-\o_ (te zien op 1 van de gameplay trailers, oa de trailer op de officieele site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Nieuwe trailer:

YouTube: InFamous2 - Quest4Power - New Trailer

Ice aanvallen voor Good
Fire/napalm aanvallen voor Evil
>:)

Klopt het dat Zeke in deel 2 een andere stem heeft?
Beta Trial:

inFAMOUS 2 UGC beta: Emails, containing voucher codes to download the beta from the Store will be sent to selected PS Plus users on 12th April and again on 19th. Users have been selected based on a few criteria including what inFamous trophies they achieved in the original game.

Please remember that not all of you will be able to access the beta at this time, though we will try and open it up as wide as possible – as soon as possible. Also, the beta will be in English only at this stage.

[ Voor 80% gewijzigd door Ike. op 07-04-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
De stem van Cole in ieder geval wel:
http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news/a230410/infamous-2-voice-actor-unveiled.html

Als je de volgende forumberichten moet geloven zal Zeke dezelfde voice actor krijgen.Ik kan echter momenteel geen officiële bron vinden voor dit te bevestigen.
Ike. schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:24:
Nieuwe trailer:

YouTube: InFamous2 - Quest4Power - New Trailer

Ice aanvallen voor Good
Fire/napalm aanvallen voor Evil
>:)
Naice! Ik zal paar wijzigingen aanbrengen aan de bovenste post. Juli mag snel komen, die trailer doet me enorm watertanden... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Er is ondertussen een IGN review van Infamous 2! Ik heb de TS hier voor aangepast.

Hier is de link nog eens :)
http://ps3.ign.com/articles/117/1170808p1.html

Als ik IGN mag geloven heb ik geen spijt van de hero edition bestelt te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

Zo weinig animo voor zo'n vette game? De demo ziet er enorm goed uit

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:49:
Zo weinig animo voor zo'n vette game? De demo ziet er enorm goed uit
Ik vind het ook nogal rustig hier inderdaad. Heb me erg vermaakt met het eerste deel, na het zien van de "Behemoth Trailer" dacht ik: deze moet ik hebben! Morgen is het zover 8) (Maar stiekem ga ik straks na het werk toch eens langs bij de Media Markt in Maastricht, die willen spellen nog wel eens een dag eerder in de schappen leggen)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ijskonijn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:51:
[...]

Ik vind het ook nogal rustig hier inderdaad. Heb me erg vermaakt met het eerste deel, na het zien van de "Behemoth Trailer" dacht ik: deze moet ik hebben! Morgen is het zover 8) (Maar stiekem ga ik straks na het werk toch eens langs bij de Media Markt in Maastricht, die willen spellen nog wel eens een dag eerder in de schappen leggen)
Maastricht en Heerlen zijn idd snel. Hoe laat ga je? Zou je willen posten of je hem al hebt?

LA Noire had ik bijv al op donderdag (ipv vrijdag de release dag voor € 39 in Heerlen

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 09:53:
[...]

Maastricht en Heerlen zijn idd snel. Hoe laat ga je? Zou je willen posten of je hem al hebt?

LA Noire had ik bijv al op donderdag (ipv vrijdag de release dag voor € 39 in Heerlen
Denk dat ik rond half 6 in Maastricht ben, ik laat hier wel wat weten of hij er daar is of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Het verwonderde me ook dat het op GoT zo rustig bleef over dit spel :p

Ik heb de hero edition pre order :D, maar die die is pas binnen op 8/06. Dan zou ik die binnen de 24u moeten krijgen (hoop ik). Jammer dat de MyCom of Wehkamp.nl niet levert in Belgïe (dan had ik hem morgen :| ). Gamemania pre-order was al uitverkocht, gelukkig heb ik hem nog op http://www.proxisazur.be/ kunnen vinden 8)

Laat de dagen snel gaan want ik wil dit spel echt kasse! :9~

Misschien ga ik me vanavond nog bezig houden met alle shards van deel 1 te verzamelen, als ik die throphy heb zou ik normaal de platinium throphy moeten krijgen. :) Heb momenteel een save met 347/350 shards, maar blijkbaar heb ik fout geteld en zitten die 3 ERGENS op de map :p Ik weet alvast dat ze normaal niet meer op het laatste eiland zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

MediaMarkt Maastricht had 'm al :D
Ik zag alleen Special Editions, geen "gewone" versies. Special Edition kost 59,99, krijg je wel extra content bij (De originele Cole Skin uit het eerste deel, de "electrocutiegranaat" en de "Gouden Amp"), ook zit er een code bij voor de Uncharted 3 Multiplayer beta, maar deze kon ik nog niet gebruiken (Code Onbekend melding in de PSStore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ijskonijn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:10:
MediaMarkt Maastricht had 'm al :D
Ik zag alleen Special Editions, geen "gewone" versies. Special Edition kost 59,99, krijg je wel extra content bij (De originele Cole Skin uit het eerste deel, de "electrocutiegranaat" en de "Gouden Amp"), ook zit er een code bij voor de Uncharted 3 Multiplayer beta, maar deze kon ik nog niet gebruiken (Code Onbekend melding in de PSStore).
Hoeveel is de normale versie?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

NoTimeRemains schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:32:
[...]

Hoeveel is de normale versie?
Dat weet ik dus niet, ik zag geen normale versie liggen, leek alsof ze er daar geen van hadden (was ook zo bij Dead Space 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gekocht bij bartsmit. Special Edition voor 65eur normale versie was even duur 8)7 En heb twee codes voor de zelfde pack (foutje!). Alleen nog geen tijd om te spelen word denk ik morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

w00000t ik heb inFAMOUS 2 gewonnen via een Twitter actie van Playstation!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:45
Hoewel ik hem al in preorder heb staan, op PSN is hij te downloaden voor 60 euro (15 GB, PS+ gebruikers kunnen hem een uur proberen gratis)
Apart dat er weinig intresse is in deze game inderdaad :s

Beetje matige review op GameSpot (7.5)

[ Voor 24% gewijzigd door Gtoniser op 09-06-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Ja, die gamespot review was best triest. Die kerel begon de review met "it's a dissapointing sequel" en daarna moest hij de hele review aanpassen aan die uitspraak. Je kan beter de gametrailers review kijken, hun reviews hebben sowieso veel meer diepgang en ze bespreken games tot op de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Gamespot was inderdaad zeer triest. Een paar users (2 van de 15 ofzo...) hebben ook een 7.5 review gegeven.

De grote kritieken blijven zowat hetzelfde:
camera die wat raar kan doen
vastgrijpen van randjes e.d. (was in deel 1 ook soms wat lastig)

Ik vind wel dat ze de score zwaar afstraffen voor dat soort 'zware' minpuntjes... In die score-categorie verwacht je eerder iets algemener dat niet goed uitgewerkt is (zoals graphics/algemene gameplay/bugs)

iemand die het spel momenteel aan het spele is? :P (ik ben nog aan het wachten op men hero editie :| en dan is het natuurlijk net verlengt weekend, dammit, ik wil da spel spelen :D)

[ Voor 16% gewijzigd door Rinzler op 10-06-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
jammer dat er inderdaad weinig aandacht is hier op tweakers, ben de se aan het spelen, en speel wel weer lekker weg net als deel 1. Ik zit nu met de missie dat ik een heli moet neerhalen, maar schijnt dat dat niet kan met stroomstoten, maar ik moet wat anders doen...weet alleen nog niet wat...

Hoop dat er nog wat reacties komen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:49

Grannd

da Granndest

Ik vind hem ongeveer net zo goed als het eerste deel, hij voelt ook heel erg hetzelfde aan behalve dat de graphics een heel stuk beter zijn, veel meer kleur en betere lichteffecten.

Het genre van open world action-adventures (deze, GTA, Asassin's Creed, etc.) speel ik altijd helemaal plat, en voorlopig geld dat ook voor deze.

Het hele karmagedoe stelt net zoals het eerste deel niet zoveel voor, behalve dat je andere krachten krijgt natuurlijk, volgens mij kan je daar veel meer mee doen. Ook het verhaal stelt niet veel voor, maar de gameplay daar draait het allemaal om en die is zeker lekker. Ook de graphics mogen er, itt het eerste deel, zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Ik heb hem helaas zelf nog niet :'( dinsdag moet ik hem eindelijk in de bus krijgen. (verdomde verlofdag maandag ;( )

Ik heb ondertussen de demo gespeeld en man wat voelt dat lekker aan! Het is inderdaad zoals de 1, maar dan vlotter, mooier en soepeler dan het voorafgaande deel. New Marais is ook veel kleurrijker en gevarieerder dan Empire City.

Je speelt een paar missies met zowel Good als Evil character. Altijd leuk om zowat de kleine verschillen tussen die 2 karma's te zien. De powers blijven hetzelfde maar er zijn er veel die zich wat anders gedragen. Mits de dan verschillende cutscenes (en volgens reviews 2 compleet verschillende einden) ga ik dit spel (als ik het eenmaal heb :P) weer 2-3-(4) keer compleet plat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zei er een bij Gamekings dat er wel 30 verschillende eindes in zitten, daar klopt natuurlijk helemaal niks van. Haha. Verder is het echt een leuke game, inderdaad net een stukje beter als deeltje 1 op grafisch gebied. En kwa gameplay werkt het een stuk soepeler. Ook wat meer powers en een wat uitgebreider vechtsysteem. Waardoor je lekker veel kan varieren. Ben nu al een heel eind en heb tot nu toe alleen maar "Good"-things gedaan en zal dan ook gelijk opnieuw beginnen als ik um uit heb om lekker de badguy uit te gaan hangen. :)
crazytaxi819 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:12:
Ik zit nu met de missie dat ik een heli moet neerhalen, maar schijnt dat dat niet kan met stroomstoten, maar ik moet wat anders doen...weet alleen nog niet wat...
Met een beetje gedult lukt het gewoon met stroomstoten hoor. Het is alleen een stuk makkelijker een auto oid naar dat ding te smijten. ;)

Edit: Die camera problemen heb ik totaal geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
Gisteren uitgespeeld met positief karma, was weer een topspel!
Camera problemen echt geen last van gehad.
Hij doet soms wat irritant met klimmen, vooral in het industrie gebied met ronde torens, maar stuk minder dan in deel 1 en het is niet echt storend.
Ben benieuwd of het einde van de Evil karma anders is, maar eerst alle side missions maar doen en de shards verzamelen (hoef er nog maar 60 zonder echt aan het zoeken geweest te zijn, dus dat komt wel goed).
Vind zelf de ice jump nog wel de beste toevoeging, maakt het echt veel relaxter spelen (de lightning rod ook wel, maar toch iets minder + komt vrij laat in het spel).

Ik geef het spel toch weer een 9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Eergister geeindigd met slecht karma! Wat een topspel! Ennnnnn mijn voorspelling na het verhaal van deel 1 voor ''bad karma cole'' was juist!! spoiler alert:

spoiler:
John White is een extreem sterke conduit: The Beast... De beweegredenen van The Beast zijn echter niet zo zwart wit as gedacht (hij wil alle conduits activeren om te voorkomen dat alle mensen én potentiële conduits sterven aan 'The Plague') en uiteindelijk word Cole de nieuwe Beast met bijpassend supergaaf comic-cutscene!

Heerlijke verhaallijn! Helaas zijn hier de stripfilm cutscenes niet afhankelijk van je karma zoals in deel 1. Alleen de in-game cutscenes, audio stukjes en 't einde zijn afhankelijk van je karma. Maar het is niet zoals in deel 1, waar bijvoorbeeld de hostage train cutscene afhankelijk is van je karma, dat je karma effect heeft op de comic cutscenes.

Graphics: 8.5: Meer detail en betere lichteffecten dan het origineel. Tevens loopt het geheel nog wat vloeiender ook.
Sound: 8: Goede geluidseffecten en leuke stemacteurs. Helaas werd de stem van de originele Cole vervangen, die ik persoonlijk beter vond.
Gameplay: 9: Freerunning to the extreme; minder repetitieve side-missions als in deel 1 en krachten die nét weer een tikkeltje interessanter zijn dan in deel 1. Tevens is het toevoegen van karma beslissingen gemengd met de vrouwelijke varianten van deze karma uiteindes erg geslaagd (Kuo en Nix)
Lasting appeal: 8.5: Er is genoeg te doen in New Marais naast de hoofdmissies. De karma- en zij- missies zijn meer dan de moeite waard en ook de dead-drops zijn de moeite waard om te verzamelen. Door de toevoeging van online-content word de levensduur van de game nog eens verlengt.

Nadelen voor mijzelf als fan van deel 1:
Cole's stem: minder 'duister' en een stuk neutraler.
Cole's uiterlijk: Good cole ziet er ook echt 'goed' uit, máár aangezien ik vaak de keuze maak om als 'bad guy' te spelen was dit wel een teleurstelling... Waar in deel 1 Cole echt zwart en grijs word, met zwarte 'aderen' onder zijn huid en zelfs zwarte lightning met rode omranding als visual effect krijgt is Cole hier meer een 'zieke uitziende' versie van good cole met een iets andere kleding kleur en 'oranje' lightning... Zélfs NA het einde als bad karma Cole (zie spoiler). Ook lijkt de stad niks anders als je het spel uitspeelt: het is net alsof ze de tijd weer even terugdraaien naar vóór de laatste missie en de stad nog helemaal normaal is... Jammer!

Overal cijfer: 8.7

EDIT:
Vergeet niet dat IEDEREEN die voor 12 mei PSN account had InFamous 1 nu gratis kan downloaden! Absoluut doen als je de kans hebt... Tevens kan je nog een tweede game downloaden gratis (''Welcome Back'' pakket): WipEoutHD + Fury, InFamous, Ratchet and Clank: Quest for Booty, Dead Nation of LittleBigPlanet!

[ Voor 90% gewijzigd door Brutal1ty op 13-06-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
Brutal1ty schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:38:
Ook lijkt de stad niks anders als je het spel uitspeelt: het is net alsof ze de tijd weer even terugdraaien naar vóór de laatste missie en de stad nog helemaal normaal is... Jammer!
Dat doen ze ook ;)
Als je het spel hebt uitgespeeld krijg je het bericht dat ze de tijd hebben teruggedraaid naar voor je laatste beslissing en dat je daarmee nog alle side quests etc kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
De Nederlandse stem van Cole is wel dezelfde als deel 1. En ik vind de vertaling van de ondertiteling en de 'voice-acting'' goed gedaan. Er is best wel wat aandacht voor geweest. Maar dit punt blijft een persoonlijke mening. Soms is het in het Engels het beste en soms is het Nederlands best wel grappig.

Helicopter is inderdaad het best te doen met een auto. Net als verderop in het spel, de boot proberen te raken met een auto.

Heeft iemand al een missie gemaakt? Die van Sucker Punch, in een gang/riool naar het einde proberen te komen is erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

crazytaxi819 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:28:
De Nederlandse stem van Cole is wel dezelfde als deel 1. En ik vind de vertaling van de ondertiteling en de 'voice-acting'' goed gedaan. Er is best wel wat aandacht voor geweest. Maar dit punt blijft een persoonlijke mening. Soms is het in het Engels het beste en soms is het Nederlands best wel grappig.

Helicopter is inderdaad het best te doen met een auto. Net als verderop in het spel, de boot proberen te raken met een auto.

Heeft iemand al een missie gemaakt? Die van Sucker Punch, in een gang/riool naar het einde proberen te komen is erg moeilijk.
Ik heb nog geen enkele user-generated missie gedaan. Krijg je daar ook XP voor of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
ijskonijn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Ik heb nog geen enkele user-generated missie gedaan. Krijg je daar ook XP voor of niet?
Jazeker!
Sommige zijn alleen buggy of gewoonweg weird en dan heb ik 't gewoon over degene van Sucker Punch zelf... Een killer disco-bal? Really? =p Ga 'm maar zoeken ;) En je krijgt idd gewoon XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Gtoniser schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Dat doen ze ook ;)
Als je het spel hebt uitgespeeld krijg je het bericht dat ze de tijd hebben teruggedraaid naar voor je laatste beslissing en dat je daarmee nog alle side quests etc kunt doen.
Ah vandaar! Maar dan staat alsnog mijn punt dat evil cole by far niet evil genoeg is (A) ;)
Love the game, love the series though! >:) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
heb hem eergister eindelijk platinum gehaald ^^ was zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brutal1ty schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:51:
[...]

Jazeker!
Sommige zijn alleen buggy of gewoonweg weird en dan heb ik 't gewoon over degene van Sucker Punch zelf... Een killer disco-bal? Really? =p Ga 'm maar zoeken ;) En je krijgt idd gewoon XP!
Haha mja ik had ook een beetje een "wtf?!"-gevoel haha.

Heb hem (volgensmij) bijna uit met alleen maar goodstuff gedaan te hebben.
Ga gelijk weer opnieuw om lekker evil te gaan doen :) en ga zeker nog wel wat missies maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:34
Heb deel 1 werkelijk grijs gespeeld en in toaal 2 x good en 2 x evil uitgespeeld.
Ben zelfs nu weer opnieuw begonnen :)

Gisteren de demo gedownload van deel 2 en ga hem vandaag halen, was nl zeer onder de indruk van de demo.
Ben erg benieuwd.

Is de play time vergelijkbaar als in deel 1 ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Ik heb gisteren (eindelijk) mijn hero edition aangekregen (pics volgen nog voor de geïntreseerden). En jaja, net als bij deel 1, verslaafd!!! :9~

Ik vind het wel zeer jammer dat ze zo lang wachten met je die missile te geven (zie megawhatt hammer deel 1). Zeker omdat je dan al meerdere soorten nades/bolts etc hebt. Je zit dus soms tijdens je gevecht al van key assignments te wisselen terwijl het driehoekje nog altijd niet kan gebruiken voor een power. Zeer jammer... (dan zouwk graag zowel sticky als frost/alpha grenade tegelijk kunnen assignen)

Maar dat neemt niet weg dat het een topspel blijft. Graver, mooier, vlotter, massiv entertainment!

Is er hier nog iemand met de hero edition? Als ik wat fora's af ga zie ik dat er veel mensen problemen hebben met hun voucher code. (Voor kessler skin en heel den bazaar) nvm :) je moet met psn verbonden zijn voor je die content kan gebruiken. Zat een beetje te balen toen ik aan een 2e playthrough begon op evil en niet meteen kessler skin kon nemen. Even met psn verbinden en klaar is kees!

[ Voor 12% gewijzigd door Rinzler op 17-06-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Ik heb het spel eindelijk dinsdag gekregen en donderdag op Normal als Hero uitgespeeld, 305/305 blast shards en alle duiven.
Heel erg leuk spel alleen jammer dat er minder 'flow' inzat als deel 1, van gebouw tot gebouw had meer moeite nodig.
spoiler:
die ijs glijders met hun shotgun waren wel heeeeeeel irritant

Na mijn tentamens eens kijken of evil net zo leuk is

spoiler:
Ice jump is echt een goede skill

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Als je op evil speelt gebruik vooral de skill

spoiler:
Spikers: roept 3 minions op die voor je vechten.

En spam deze tot 't niet meer werkt, keertje of 3 of 4 dacht ik en dan ben je verzadigd.

Niet erg nuttig, wel erg grappig.

Naar mijn mening was de evil kant heeeeel erg vet (vooral einde van 't verhaal: ik wíst het xD), maar ik wil nu de good side powers wel eens gaan ontdekken =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
Ik heb het spel ondertussen op zowel evil als good uitgespeeld. Een zeer leuk detail hier aan: als je beide karma's hebt uitgespeeld mag je na de story uit te spelen zowel ice als fire powers gebruiken :D (je moet ze dan wel ook allemaal nog kopen)

Ik vind het echt een topspel. Ben helaas vergeten 1 van men playtroughs op hard te zetten voor die trophy. Nog eens uitspelen dus >:) dan zal ik me eens bezig houden met resterende shards & dead drops

@NoTimeRemains, 1e spoiler: INDERDAAD!
spoiler:
Zeker eenmaal ze je hebben, tegen dat je recht staat schieten ze je terug omver. en opzij springen was in veel gevallen ook niet effectief, want eenmaal ze in de buurt zijn missen ze niet echt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week even een berg UGC-missies gedaan voor de trophys en wat xp.
Wat een bagger zeg, inclusief die van SuckerPunch. Zaten wel wat geinige tussen maar meerendeel is echt 10 keer niks. Leuk idee maar de houdbaarheid wordt er, voor mij iig, niet langer door.
Misschien dat ik er zelf nog wat leuks mee kan doen maar...
Heb hem nu 2 keer uit gespeeld en ben er wel ff helemaal klaar mee nou.
Moet nog 1 trophy en een nogal lullige ook, die dat je de raketten van een heli terug moet knallen.
Heb er helemaal niet aangedacht en een helikopter kom je niet meer tegen als je um uitgespeeld hebt.

Gaat nog wel 1 keertje opnieuw om die ff te halen voor de platinum en dan gaat die de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rinzler schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:19:
Ik heb het spel ondertussen op zowel evil als good uitgespeeld. Een zeer leuk detail hier aan: als je beide karma's hebt uitgespeeld mag je na de story uit te spelen zowel ice als fire powers gebruiken :D (je moet ze dan wel ook allemaal nog kopen)

Ik vind het echt een topspel. Ben helaas vergeten 1 van men playtroughs op hard te zetten voor die trophy. Nog eens uitspelen dus >:) dan zal ik me eens bezig houden met resterende shards & dead drops

@NoTimeRemains, 1e spoiler: INDERDAAD!
spoiler:
Zeker eenmaal ze je hebben, tegen dat je recht staat schieten ze je terug omver. en opzij springen was in veel gevallen ook niet effectief, want eenmaal ze in de buurt zijn missen ze niet echt vaak.
Binnen 11 dagen dus? En toen met bloed doorlopen ogen voorzichtig de gordijnen weer open gedaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzler

Rinzler

You. Just. Did.

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:27:
[...]

Binnen 11 dagen dus? En toen met bloed doorlopen ogen voorzichtig de gordijnen weer open gedaan? :+
Zoiets ja >:) toen ook nog eens een LAN party georganiseerd (Heerlijk als je het huis alleen hebt ^^). Heel af en toe kon ik de verleiding niet weerstaan en moest ik even infamous kassen (terwijl dat iedereen games installeert/kopieert). Het toppunt was dat er tijdens die LAN iemand was zonder PC/laptop (helemaal ook geen gamer). Eigenlijk kwam hij gewoon eens kijken en wat 'rondhangen'. Uiteindelijk heeft hij mee 2 dagen op de LAN gespendeerd en enkel infamous liggen spelen terwijl de rest aan het PC-gamen was. Daardoor had hij het zelf voor mij uitgespeeld :P

Heb ondertussen ook al alle shards, dead drops en grotendeels de rest van de throphies. Ik moet enkel zien dat als ik het op hard uitspeel nog 50 enemies in powered down area's afmaak en een grote reeks UGC missies (zo'n 50-tal voor throphy). Als dat gebeurd is hebk de platinium throphy en kan ik (snif*) Infamous 2 weg leggen. :P

Ben normaal geen throphy hunter maar infamous is hier de uitzondering :) al mensen met platinium I2 op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup gister platinum gehaald, vet blij! Game de kast in.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb dit spel onlangs ook gekocht. Ik heb het binnen een paar dagen uitgespeeld (good karma) op medium. Is het na het uitspelen mogelijk om het alternative einde direct te spelen of is een playthrough op evil echt nodig?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1