Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:00
Goedemiddag,

Ik heb sinds ik hem kocht een 'probleem' met mijn Samsung Galaxy S, namelijk wel WiFi verbinding maar geen internet-verkeer bij mij thuis. Via 3G werkt het wel gewoon. Toestel draait nu Froyo 2.2.1 maar het probleem was er al voor deze upgrade.

Als ik verbinding maak met mijn router ( Linksys WRT110) krijg ik een prima verbinding.
Status verbonden
Beveiliging WPA/WPA 2 PSK
Signaalsterkte uitstekend
Linksnelheid 65 Mbps
IP-adres 192.168.1.111.
Via de Ipconfig-app kan ik zien dat Subnetmask, Gateway, DHCP-server en DNS-servers kloppen.

Als ik vervolgens probeer om een website te bekijken, mail te openen of de market op te gaan lukt dat niet. De website "kan niet weergegeven worden", mail en Market geven een verbindingsfout "Check de verbinding".
Ik heb al geprobeerd om de beveiliging op mijn router uit te zetten, dat maakte geen verschil. Ook het veranderen van kanaal of B/G/N-instellingen maakte niets uit. Kanaal staat nu op 1 aangezien de meeste buren op 6 zitten. B/G/N staat weer op automatisch.
Twee laptops in huis hebben overigens geen problemen met dit netwerk.

Op mijn werk heb ik geen problemen op het draadloze netwerk.

Via Google kwam ik vooral op problemen waar men dit op elk draadloos netwerk had, of waar er geen ip-adres of dns-servers werden gegeven.
Hopelijk heeft een van jullie de oplossing of een duwtje in de juiste richting, ik kom er namelijk niet meer uit.

Ik weet niet zeker of dit topic hier thuis hoort of in "netwerken" maar aangezien ik het probleem met mijn Android-device heb en niet met andere devices probeer ik het hier.

Waar een wil is, is een stopcontact....

• FCC
Ik weet dat het niet netjes is om mijn eigen topic te schoppen binnen 24 uur maar ik heb een oplossing. Met een statisch IP werkt de Galaxy wel op mijn netwerkje. Topic had dus toch beter in Netwerken gepast ;)

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

update de firmware van je linksys eens... misschien dat het spul dan wel met een dynamische ip werkt.

• FCC
pathfinder2k schreef op zondag 03 april 2011 @ 12:09:
update de firmware van je linksys eens... misschien dat het spul dan wel met een dynamische ip werkt.
Thanks voor de tip maar helaas geen verschil.
Het is ook geen groot probleem nu het wel werkt met een statisch IP, maar als iemand nog iets weet hou ik me aanbevolen.