Hallo tweakers!!
Omdat ik de vorige erg goed geholpen ben, hoop ik dat jullie mij misschien nog een keer te hulp willen schieten!
Ik heb de volgende code, waar iets waarschijnlijk niet klopt/in fout gaat..
Later vraag ik de $_session['naam'] aan met de volgende code:
Alleen de uitvoer die ik krijg, is 12.
Ik zie totaal geen verband tussen de invoer en de uitvoer..
De gebruikersnaam waarmee ik inlog is Capsamon (een test acc.)
Dit heeft ook geen 12 karakters oid, dus ik ben enigzins het spoor bijster..
Zouden jullie mij kunnen helpen, met wat ik fout doe?
Ik heb geprobeerd de $_SESSION voor en na de registers te zetten, of zelfs helemaal bovenaan de pagina (buiten alle if`s) maar dit veranderd de uitvoer niet..
Alvast enorm bedankt!!
Gr,
Caspár
Omdat ik de vorige erg goed geholpen ben, hoop ik dat jullie mij misschien nog een keer te hulp willen schieten!
Ik heb de volgende code, waar iets waarschijnlijk niet klopt/in fout gaat..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?php session_start(); if (isset ($_POST["opsturen"])){ include("database/DB.inc.php"); $a = $_POST["gebruikersnaam"]; $b = $_POST["wachtwoord"]; $resultaat = query("SELECT * FROM members WHERE username='$a';"); $aantal = mysql_num_rows($resultaat); if ($aantal == '0') { echo "Er was geen resultaat gevonden, inlognaam bestaat niet.".'<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="3; URL=inloggen.php">'; } else { $login = mysql_fetch_object($resultaat); if($b == $login->pass) { $_SESSION['naam'] = $a; session_register("$a"); session_register("$b"); echo "U bent succesvol ingelogd, een moment.. ".'<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="3; URL=index.php">'; } else { echo "Uw inloggegevens kloppen niet, waarschijnlijk komt het wachtwoord niet overeen.".'<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="3; URL=inloggen.php">'; } } } ?> |
Later vraag ik de $_session['naam'] aan met de volgende code:
PHP:
1
| echo "<br/>Welcome, ". $_SESSION['naam']; |
Alleen de uitvoer die ik krijg, is 12.
Ik zie totaal geen verband tussen de invoer en de uitvoer..
De gebruikersnaam waarmee ik inlog is Capsamon (een test acc.)
Dit heeft ook geen 12 karakters oid, dus ik ben enigzins het spoor bijster..
Zouden jullie mij kunnen helpen, met wat ik fout doe?
Ik heb geprobeerd de $_SESSION voor en na de registers te zetten, of zelfs helemaal bovenaan de pagina (buiten alle if`s) maar dit veranderd de uitvoer niet..
Alvast enorm bedankt!!
Gr,
Caspár