Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Wat voor mogelijkheden zijn er op dit moment om zelf live tv te streamen naar je ipad/iphone? Ik wil in en om het huis in ieder geval via wifi kunnen kijken en via 3G is meegenomen.

Ik heb info gevonden over Slingbox Solo € 199 of Pro € 299 app +/- € 25 en Monsoon Vulkano Diamond € 269 app gratis en Vulkano Flow € 169, app € 9,99 welke in Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn.
Een groot nadeel van slingbox (voor mij in ieder geval) is dat deze rechtstreeks via een kabelverbinding met een router verbonden dient te worden. Slingbox is veel bekender dan Vulkano en ondersteunt waarschijnlijk veel meer apparaten, de Vulkano lijkt weer meer mogelijkheden te bieden (met name de Diamond).

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die met een of ander media-apparaat als hierboven tv streamen en waar je op moet letten.

Kun je je inlogcode aan familie/vrienden geven zodat zij tegelijkertijd ook kunnen kijken? En kan dat dan enkel naar dezelfde zender?

Hoor ook graag andere (goedkopere) mogelijkheden om live tv op iphone/ipad te bekijken. Het gaat me met name om Sport1, Espn America en de grote sportevenementen op andere zenders. Ik weet dat er ook apps zijn voor NBA, MLB, NCAA etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Rimshaker op 02-04-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Sport1 heeft een speciaal abonnement voor Iphonebezitters. Werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 00:36

KSH

Rimshaker schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:37:
Wat voor mogelijkheden zijn er op dit moment om zelf live tv te streamen naar je ipad/iphone? Ik wil in en om het huis in ieder geval via wifi kunnen kijken en via 3G is meegenomen.

Ik heb info gevonden over Slingbox Solo € 199 of Pro € 299 app +/- € 25 en Monsoon Vulkano Diamond € 269 app gratis en Vulkano Flow € 169, app € 9,99 welke in Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn.
Een groot nadeel van slingbox (voor mij in ieder geval) is dat deze rechtstreeks via een kabelverbinding met een router verbonden dient te worden. Slingbox is veel bekender dan Vulkano en ondersteunt waarschijnlijk veel meer apparaten, de Vulkano lijkt weer meer mogelijkheden te bieden (met name de Diamond).

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die met een of ander media-apparaat als hierboven tv streamen en waar je op moet letten.

Kun je je inlogcode aan familie/vrienden geven zodat zij tegelijkertijd ook kunnen kijken? En kan dat dan enkel naar dezelfde zender?

Hoor ook graag andere (goedkopere) mogelijkheden om live tv op iphone/ipad te bekijken. Het gaat me met name om Sport1, Espn America en de grote sportevenementen op andere zenders. Ik weet dat er ook apps zijn voor NBA, MLB, NCAA etc.
Heb zelf de slingbox solo en kan bevestigen dat er niet meerdere mensen tegelijkertijd ingelogd kunnen zijn. Op het moment dat persoon 2 zich aanmeldt, krijgt persoon 2 de mogelijkheid om persoon 1 uit te laten loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Na een paar weekenden kloten met Media Portal e.d. heb ik besloten een Vulkano rechtstreeks via Monsoon te importeren omdat ze wat aanbiedingen hebben. Ik moet zeggen dat het streamen naar Ipad & Iphone van erg goede kwaliteit is. Iphone heb ik enkel op 3G kunnen testen en dat was ook erg goed. Met de meegeleverde IR-blaster kun je de afstandbediening van je decoder aanleren aan het apparaat en zo haast alle functies gebruiken, de upc-decoder heeft enkel composite uitgangen welke met de Vulkaan gebruikt kunnen worden, maar de kwaliteit is naar mijn mening meer dan voldoende voor Ipad/Iphone. (over wifi 2000kbps)

Helaas is het niet mogelijk op een makkelijke manier bestanden als foto's, videos en muziek op een aan de Vulkano gekoppelde harde schijf te kopieren, draadloos of via usb. Het moet wel mogelijk zijn gegegens te streamen op tv te bekijken, dit kan dan weer niet doorgestreamd worden naar Iphone/Ipad. Er komen nog software updates aan waarbij meer functies toegevoegd zullen gaan worden. Ook bij deze kan slechts 1 persoon tegelijk op afstand kijken.